Full version: Naturbilder 2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Monarda
CITAT (Lokan @ 04-12-2011, 17:02) *
Fantastiskt vacker bild Monarda!! bravo.gif Och den där billackeringen skulle jag inte ha nåt emot! smile.gif

Vad är det för kamera du har? Såg att du skrev att den var ny....

Tack för berömmet!
Jag har övergett min kära Olympus SP560 och helt bytt märke t o m. Har bara kört Olympus sedan 70-talet ända sedan OM-1:ans tid, om nu händelsevis någon känner till den. Tyckte nu att det var dags för en systemkamera igen så det fick bli en Nikon D3000. Tyvärr har jag inte haft tid att fota så mycket som jag skulle vilja så allt är på experimentstadiet ännu. Men kul är det!
Lokan
Kvällens måne! Man får passa på när man ser den! flirting.gif

[attachment=66506:IMG_1837...erad_1_0.jpg]

Jag känner inte till så mycket om din kamera Monarda men det borde väl vara en ganska bra sådan? Åtminstone är dina bilder bra! Och visst har jag ett blekt minne av Olympusen - tror en kompis hade just den modellen. yes.gif
Lokan
Igår var det plusgrader men under natten hade det frusit på. Idag hade naturen egen konstutställning! yes.gif

[attachment=66567:IMG_2090...erad_1_0.jpg]
Blomstertanten
Wow, vilken konst!!!! bravo.gif
Lokan
Ja, egentligen borde det vara inträde till dylika utställningar! flirting.gif
Ingela i Segersberg
Otroligt fin bild, Lokan!!! bravo.gif
Lokan
Tack Ingela! happy.gif
Myosotis
Så vackert!!
Lokan
Tack Myo! smile.gif
Gossen Ruda
Fullmåne idag som skymtade bakom molnen.

xlxl67
CITAT (Lokan @ 08-12-2011, 20:36) *
Igår var det plusgrader men under natten hade det frusit på. Idag hade naturen egen konstutställning! yes.gif
[attachment=66567:IMG_2090...erad_1_0.jpg]

Otroligt snyggt Lokan! Önskar att jag hade haft fantasi att se sådant här...Men man får lära av konstnären... smile.gif

Väldigt fin månbild av gossen också...
Gossen Ruda
Kan väl klämma till med en månnedgångsbild också. Här har månen fastnat i en ek men den skall jag nog fälla senare i vinter.

Senare på morgonen gick molnen lågt.

Lokan
Oj så snyggt Ruda! bravo.gif
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2011, 21:33) *
Kan väl klämma till med en månnedgångsbild också. Här har månen fastnat i en ek men den skall jag nog fälla senare i vinter.

Senare på morgonen gick molnen lågt.

Men tror du verkligen att månen sitter kvar till dess så du kan få ner den???? unsure.gif
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 14-12-2011, 20:17) *
Men tror du verkligen att månen sitter kvar till dess så du kan få ner den???? unsure.gif

Den lyckades trassla ut sig själv men jag tänkte förhindra en upprepning. tongue.gif
Överbölingen
Imponerande bilder!!!
Monarda
Månen i nedan, onsdag morgon 07.15

[attachment=66812:DSC_0282_1.jpg]
Lokan
Jättesnygg bild Monarda! bravo.gif
Monarda
Tack, Lokan. Det är något visst med månen och alla gamla myter och föreställningar som finns kring den. I höstas besökte jag min gamla moster som stod i begrepp att flytta till sitt vinterboende, men flytten kunde bara ske när det var nymåne. Annars skulle det gå illa!
Lokan
laugh.gif
Lokan
22 december nere vid sjön...

[attachment=66828:IMG_2914...erad_1_0.jpg]
Monarda
[attachment=66963:DSC_0321a.jpg]
Lokan
Snygg måne Monarda! tummenupp.gif
Och ett Gott Nytt År till dig också! yaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon