Var ute i kolonistugan idag och hade en stund med glöggdrickning med gubben...passade på att
ta lite vinterfoto...![attachment=57231:P1010484.JPG]
[attachment=57233:P1010489.JPG]
[attachment=57235:P1010491.JPG]
Fina bilder. Nu kan du börja nedräkningen till sommaren.
Absolut! Räknar dagar och förhandlar med mig själv om hur lång tid det verkligen är tills det är vår....
Härligt men snöigt..
Jag har brukat rensa de första ogräsen bland perennerna nu på "jullovet" i vanliga fall. Så "våren" Kommer väldigt olika, hrm. Nu är det ett rejält snödjup och under det äter sorken säkert upp det mesta.
Alexander-VG-zon3
01-01-2011, 23:57
verkar som du(ni?) har en fin och härlig kolonilott som gömmer sig under snön

. var faktiskt på lotten idag och där är jätte mycket snö. men det är ju bra så att mina fikon har det varmt och skönt.
Roligt att du nämner det...jag tänkte faktiskt på fikonen när jag var där att bättre täckning kan det inte bli ....
Undrar om någon har någon tanke om granen som man ser i bakgrunden på bild 3....den är hög,skuggar allt, men där är ett fantastiskt stort skatbo i den.....jag har svårt att ta bort den men om man skall ta bort granen när är då bäst att göra det för skatornas skull??
ogräset
02-01-2011, 11:50
Hejsan!
Fina bilder, snart kan vi sätta igång. Vad jag längtar efter vår och sommar.
Vintern är också mysig, men jag längtar efter något att pilla med inte bara skotta snö.
malcolm
02-01-2011, 13:48
CITAT (4:an @ 02-01-2011, 09:36)

Undrar om någon har någon tanke om granen som man ser i bakgrunden på bild 3....den är hög,skuggar allt, men där är ett fantastiskt stort skatbo i den.....jag har svårt att ta bort den men om man skall ta bort granen när är då bäst att göra det för skatornas skull??
Varför inte ta ner den nu innan häckningssäsongen.
Så det är rätt period sett ur ett skatperspektiv att ta ner den nu på vintern??
Skatorna brukar ju bygga flera bon som dom flyttar mellan, så det är nog ingen större fara!
Hur tar jag bort ett inlägg????
Finns ingen "ta bort" eller "ångra"
HJÄÄLP!!
Jag vill citera första inlägget, men jag vet inte hur man gör. :-)).
Hur gör man för att ta bort ett inlägg, det hamnade ju fel.
Har testat olika sätt men det blir inte som jag vill, hahah..
/Gull
CITAT (4:an @ 01-01-2011, 16:43)

Var ute i kolonistugan idag och hade en stund med glöggdrickning med gubben...passade på att
Nu testar jag att klicka på "Citera" för att lägga en kommentar. Det fungerade inte tidigare.
anne-li i olofstorp
16-01-2011, 12:29
CITAT (Joco @ 16-01-2011, 12:16)

Nu testar jag att klicka på "Citera" för att lägga en kommentar. Det fungerade inte tidigare.
Grattis! Du lyckades!!! Annars finns det en tråd i slutet som man kan testa olika saker i. Inte för att du inte får pröva här, men det blir lite mindre stressigt om man befinner sig i test-tråden.....
Välkommen hit och kul att du har koloni!!! Grattis!!!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-01-2011, 12:29)

Grattis! Du lyckades!!! Annars finns det en tråd i slutet som man kan testa olika saker i. Inte för att du inte får pröva här, men det blir lite mindre stressigt om man befinner sig i test-tråden.....
Välkommen hit och kul att du har koloni!!! Grattis!!!
Hahaha... tack snälla du! Jag hittadet "Testtråden/forum" och testade och nu tror

jag att jag förstår.
CITAT (4:an @ 01-01-2011, 16:43)

Härligt att se dina bilder!
Jag köpte mig en kolonistuga i september 2010 och har ännu inte fått uppleva vår och sommar där. Jag är även en nybörjare med trädgård så det skall verkligen bli spännande. Bara den här snön försvinner, gärna fort, haha..
Jag var i kolonin i dag...sticker dit en gång i veckan för att titta till det lite och dricka kaffe...det såg ok ut och idag har snön smält bort lite så vad såg jag....jo, 6 st krokusar sticka upp och döm om min förvåning när jag såg 7 st påskliljor titta upp. Dessutom hade julrosen tre stora knoppar!!! Jag blev lycklig och kände lugnet komma över mig! Stort grattis till din kolonistuga, jag lovar dig du kommer att ha så mycket glädje och många fina stunder där...Grattis!
Mer krokusar..vintergäck och snödroppar....det finns hopp!
Krolliljan
24-02-2011, 21:18
Roligt att se bilder på din kolloni.
(jag saknar vår)
Mer bilder
Lite olika vårtecken! humle....[attachment=58814:humle_11.JPG]
löjtnantshjärta..[attachment=58815:l_jtnantshj_rta_11.JPG]
[attachment=58818:P1010511.JPG]
[attachment=58820:P1010515.JPG]
[attachment=58822:P1010518.JPG]
[attachment=58824:P1010522.JPG]
[attachment=58826:v_rtecken1.JPG]
[attachment=58828:v_rtecken5.JPG]
[attachment=58830:v_rtecken7.JPG]
Å, jag vill ha vintergäck.... Så härligt med barmark, det är det inte på vår lott än, snön härskar!
maramara
14-03-2011, 01:54
Längtar till vår, när jag ser dina bilder . i min trädgård är det bara vinter, vit vinter, men min hund älskar den fortfarande, hon plöjer som Joakim Anka i sin pengabinge
Alexander-VG-zon3
14-03-2011, 11:57
jätte härliga vårbilder du visar, massor av spirande liv. hur har det gått med fikonet ? har det klarat sig ?
Visst är det härligt att se hur det börjar röra på sig så smått....blir alldeles lyrisk av det! Det jag såg var humle, löjtnantshjärta och faktiskt en pion som skjutit upp ur jorden. Fikonet ser ok ut men det är svårt att
säga hur det är under marken. Marken är fortfarande frusen en decimeter ner. Vet det för jag försökte gräva ner några vissna tulpan lökar och skulle också gräva upp och flytta en ros (new dawn) och en bergsklematis. Det får dock vänta..... *suckar* En vilostund är aldrig fel och ett glas vin går bra även om det är lätt kyligt ute...

så här ser det ut nu och det här är målet......[attachment=58863:P1010284.JPG]
Vilken bra före och "efter"bild. Föredrar efter, vad lite grönska kan göra...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.