kryddan
Tja, så var det klippt igen tongue.gif Jag som så nogsamt budgeterat så att jag skulle ha råd med ett par nya jeans den här månaden.... Å så hängde den där krulliga hoyan i skyltfönstret och bara ROPADE på mig laugh.gif

Jag hade tillåtelse (av mig själv) att handla på sin höjd en liten klätterkalla (för de gillade visst mörker var det någon här som tipsade mig om) men, tja... så bidde det inte.

Så nu har jag ytterligare en ljuskrävande växt - och lär inte få några nya jeans den här månaden heller blink.gif
Nanna
Tusan... Jag är precis likadan... Min bil drogs in till Blomsterlandet och ut kom jag med en blomma. Och inte ens plats för den har jag. smile.gif
Kajsa
Ja vem känner inte igen sig, var på Åsby trädgård förra helgen och kom ut
med fröer, knölar, orkideér, jord mm. Så nu får det bli skärpning till man
ska till trädgårdsmässan.
carolyn
Hej alla!

Åh vad skönt att höra att vi är flera som är 'växtmissbrukare'. jag har köpt fröer så jag rodnar i min ensamhet när jag tänker på för hur mycket, och nya vårkläder kan man glömma ja biggrin.gif
Men inte behöver man ju såna när mest är i trädgården på våren wacko.gif ??
Nästa vecka ska jag åka till Petabs, där lär väl en del pengar gå också, man kan ju bara inte låta bli.........dregel dregel...... tongue.gif

Ha det bra i helgen allihop!
Tittiluringen
*skrattar och håller med*

det är ju så svårt att låta bli..... laugh.gif

/ Tittiluringen
lilla mamma
Jag har lovat min älskade man att hålla mig undan från allt vad blommor heter efter mina beställningar till Impecta och Wexthuset.

Men ändå frågar han mig om jag vill åka in till Blomsterlandet när vi är till Karlstad. På pin kiv eller? wink.gif

Snart öppnar Hweem i Ölme, min favorit trädgård, och dit vill gubben också och då är det han som handlar. Penseer älskar han så det blir många sådana.
Blomstersmurfen
Jag har en regel som innebär att jag inte får åka förbi en plantskola el likn utan att stanna och titta. Undantaget är de som ligger så nära mig så att jag måste passera dom varje dag... Konstigt nog har det hänt att jag kommit ut tomhänt!!!
Wargen
Det är nog våren som drar en till div. blomplatser...mig drog den till att städa skafferiet och städskåpet igår....hittade massor med intressanta bortglömda fröer och torkade växter, bl.a. två påsar med torkad skvattram! blink.gif Så nu ska jag provgro luktärtsfrön bl.a. Höll på att kasta bort en stor påse med något grönt snurr i, det var luktärtsrevorna som jag i all hast räddade i höstas...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon