KRT
Rubriken säger det mesta; drog upp några havanna-peppar plantor i fjol som numera står inne och övervintrar. Plantorna är dock ganska stora, strax över en meter höga och ganska gängliga. Skulle egentligen vilja klippa ner dem så de blir buskigare och lättare att förvara men är det en bra ide att göra det och i så fall en bra ide att göra det nu???
De har fortfarande blad men har tappat en del, dock ser stjälkarna/stammarna friska ut.
therese.kvist
Jag friserade min jamaican bells förra året, plus att de fick lysrör på senvintern.
Blev bra skörd i somras
blomkronan
Jag förstår att du vill göra det nu, men hur står plantan? har den tappat en massa blad? Står den svalt ska du nog låta den vara nu, den står i dvala. Ett par veckor efter omplanteringen i februari kan man göra det.
KRT
Den står ganska ljust, med reducerad vattning, ca 15 grader och har tappat 75% av bladen, svårt att säga om den är i vila eller ej, den går inte på högvarv iaf.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon