ingrid fuxwall
forumet http://ilovegratis.se/
Började läsa och hittade en kvinna med katthem som undrade om någon kunde hjälpa till att bistå henne med försörjningen av katterna.

Här satt jag med ganska mycket kattungemat som jag frågat runt men ingen behövde.

När jag köpte kisseNisse sa uppfödaren att han ätit RC kattunge mat och att det var bra om han fortsatte göra det.
Katt mat är svindyrt och som vanligt försöker jag vara ekonomisk; köpte jag fyra kg, minsta påsen, kostade det 120 kr kg och om jag köpte 10 kg blev priset hälften.
Förpackade maten i karamellburkar och frös ner den – tänkte glatt att nu har vi mat fram till dess att katten är ett år, att en kastrerad katt inte ska äta kattungemat – så långt tänkte jag inte så vad gör man med fyra kg torrfoder.

Dottern och jag träffades idag och då tog hon med sig maten och åkte och lämnade den till kvinnan i en Göteborgsförort – hon blev så glad, gav dottern en kram och till mig skickade hon ett så trevligt mail – tänk vad bra det blev och hennes katter uppskattade maten
Meriona
Jag vill minnas att det var Tikka som tipsade om sidan i Wilmers tråd om saker man saknar i affärerna.

Vad himla bra det blev! Kvinnan tyckte såklart att du var en ängel, och det är du ju, det hade varit enklare att bara kasta maten.

blomma.gif bravo.gif Toppen!
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 02-01-2011, 19:46) *
det hade varit enklare att bara kasta maten.

blomma.gif bravo.gif Toppen!

Man ska inte kasta mat - gör du det? skrattar!
Men visst blev det bra, att maten kom andra katter tillgodo
Tikka
Hej, ja det var jag som tipsade om den sidan.
Va roligt att kunna få nytta av en sådan sida o glädja andra är ju inte så dumt det heller smile.gif
Själv hittade jag sidan via nätet och tyckte att den var värd att spara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon