Kvirre
Funderar på vad jag ska odla med min klass i deras odlingslåda. Det hade ju varit kul med något ätbart, men jag har lite dålig koll på vad som hinner bli klart till början på juni? Potatis och rädisor, kan det funka? Finns det något annat? Skolan ligger i Göteborg.
Peztis
Potatis om ni väljer en tidig sort och ser till att förgro dem ordentligt. Folk brukar ju prata om potatis till midsommar - fast då har ju i o f s skolan redan slutat.
Kan ni tjuvstarta och plantera dem i stora svarta hinkar tro?

Rädisor alla gånger! Tar ju bara några få veckor innan de är ätbara. Fast frågan är ju hur många ungar som gillar rädisor...? biggrin.gif

Om ni kan börja förgro innan så kan ni ju även så sallat, där finns det ju en uppsjö med sorter!
Peztis
Tittade lite i Impectas katalog och där står det ju skördetid. Det finns en del för skörd i juni men jag misstänker att i alla fall vissa av dem då bör förkultiveras.

Här är en del:
Dill
Kålrabbi
Aubergine
Gräslök
Majrova
Spenat

Kvirre
Tack! smile.gif Nej, rädisor kanske inte står överst på barnens matönskelista, men å andra sidan så kanske de äter dem bara för att de själva har odlat dem. wink.gif Gräslök skulle vi ju kunna så, det går ju att smaka på även om den inte kommit så långt.
Piccante
mangold
plocksallat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon