Full version: Avatar
Klint
Ja jag skriver Anma för när jag var ung sa vi ibland "hon byter karlar oftare än jag byter trosor",lite överdrivet men att byta avatar kan du vilket är kul tycker jag så nu tänkte jag lägga in en, den hamnade om man klickar på figuren som är nu vilket inte var meningen
sweatingbullets.gif help.gif dunno.gif confused.gif sweatingbullets.gif kompiskram.gif
Alba
Vilken figur ?

Din eller naughty.gif

Kontrollpanelen - ändra signaturbild

är det så du menar
Klint
Du den har försvunnit för länge sen thumbdown.gif
Där i hörnet som det står Klint fatta du la?
Klint
Sådärja man är inte så dum iallafall whistling.gif
"white a little help from my friends"
sqrulan
giggle.gif Ja det är då tur att det finns snälla och hjälpsamma personer på dom forum som jag brukar vistas i för jag kunde absolut ingenting då jag fick internet, mycket har jag lärt av forumvänner och fullärd blir jag nog aldrig!

Vad är det för hus Klint? Bäst att fråga och inte bara gissa. flirting.gif
Klint
Det är vårt älskade projekt!
sqrulan
CITAT (Klint @ 05-01-2011, 13:22) *
Det är vårt älskade projekt!

Jaaa då hadde/såg jag rätt! giggle.gif
Anma
CITAT (Klint @ 05-01-2011, 10:38) *
Ja jag skriver Anma för när jag var ung sa vi ibland "hon byter karlar oftare än jag byter trosor",lite överdrivet men att byta avatar kan du vilket är kul tycker jag så nu tänkte jag lägga in en, den hamnade om man klickar på figuren som är nu vilket inte var meningen
sweatingbullets.gif help.gif dunno.gif confused.gif sweatingbullets.gif kompiskram.gif

Hahaha... du tycker jag byter ofta? biggrin.gif
Glad att du fick hjälp fast jag inte var närvarande. smile.gif

Himla fint hus är det också!
Meriona
Jag gillar inte avatarbyten, jag känner inte igen er! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
malcolm
Jag fattar ingenting av denna tråd, avatar... är inte det en film... och vad har Anma med detta att göra?
Alba
I din avatar ser jag en man med randig skjorta.
Huggorm
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 18:31) *
I din avatar ser jag en man med randig skjorta.

Vilket är kul, eftersom en avatar från början var en religiös symbolisk bild föreställande en gudom. Om jag inte minns fel från grundskolan nu igen...
Meriona
Är det inte ikon det? unsure.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 18:40) *
Är det inte ikon det? unsure.gif

Jag blandar nog ihop det lite, men avatar har faktiskt en liknande betydelse
Meriona
Du har säkert rätt, jag har aldrig hört talas om det bara. Kanske är jag för gammal. wink.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 18:46) *
Du har säkert rätt, jag har aldrig hört talas om det bara. Kanske är jag för gammal. wink.gif

Det var nog egentligen ikon jag tänkte på, men enligt wikipedia är en avatar en gud som tagit mänsklig gestalt.
Alba
CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:45) *
Jag blandar nog ihop det lite, men avatar har faktiskt en liknande betydelse

Du har nog rätt - jag frågade min vän Google - avatar kan även ha med Hinduismen att göra. Så här står de i Wikipedia :

Vishnus två viktigaste avatarer är Rama och Krishna. I bahá'í-tron är Krishna en s.k. gudsmanifestation, en profet och religionsgrundare jämbördig med Moses, Zoroaster, Jesus, Buddha, Muhammed
Kryddan03
CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:34) *
Vilket är kul, eftersom en avatar från början var en religiös symbolisk bild föreställande en gudom. Om jag inte minns fel från grundskolan nu igen...

Då minns du fel. En avatar är inkarnationen av en gudom särskilt inom hinduismen t ex Vishnu etc. Ordet kommer från sanskrit och betyder "Att stiga ned".
Anma
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 17:17) *
Jag gillar inte avatarbyten, jag känner inte igen er! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif

Nu ska jag ha denna till nästa jul eller så, om det känns bättre för dig! trostar.gif kompiskram.gif

CITAT (malcolm @ 05-01-2011, 18:23) *
Jag fattar ingenting av denna tråd, avatar... är inte det en film... och vad har Anma med detta att göra?

Klint uppmärksammade att jag bytt avatar (visningsbild) igen.
Meriona
Det är bra Anma,då känner jag mig trygg! smile.gif wub.gif
Och jag tycker att Huggorm mindes riktigt bra, det var ju väldigt nära sanningen! tummenupp.gif
Gertie
CITAT (Anma @ 05-01-2011, 18:57) *
Nu ska jag ha denna till nästa jul eller så, om det känns bättre för dig! trostar.gif kompiskram.gif
Klint uppmärksammade att jag bytt avatar (visningsbild) igen.

Håller på att stirra mig blind på Anma´s avatar.
VAD FÖRESTÄLLER DEN????????????? g.gif
Eva-Helene
CITAT (Gertie @ 05-01-2011, 23:01) *
Håller på att stirra mig blind på Anma´s avatar.
VAD FÖRESTÄLLER DEN????????????? g.gif

Hundnos biggrin.gif jo det tog en stund - några dagar - innan jag såg att det inte var ett gristryne (f'låt Anma)
Gertie
thanks.gif för det.
Jag "ser" en tråd, som går igenom två hål. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon