|
malin72
05-01-2011, 18:28
Hej På Er Alla!!
Snart är det dags för årets mässa och en härlig helg för alla som brukar åka dit och alla nya som kanske går dit för första gången! Jag tänkte inte starta en middagstråd nu men en liten försmak och träffpunkt för oss alla som längtar dit! Den är ju tidig i år redan i Mars... För dom som bokar hotell och buss och tåg eller flyg drar dagarna iväg nu
Jag kan ju bara tala för mig själv men mässan betyder så mycket mer än bara underbara ting inne på själva mässan..den betyder årets träff och att träffa gamla vänner och även nya så klart Så som varje år (mitt 7 år) längtar jag jätte mycket efter att få träffa er alla länk till mässan
blomkronan
05-01-2011, 19:59
 som du säger, det är ju faktiskt inte så långt kvar... och det ska bli så kul att få träffa er allihop igen på middagen (och mässan) I år ska ju hela mässan vara i A-hallen det ser jag farm emot nu när den är utbyggd kanske det blir "lättare" att hinna med att se ALLT... vad jag ska göra e och köpa mig ett par sköna skor för man går ju ett par mil dom dagarna. Undra vad jag kommer köpa  det som står GIVET på min inköpslista är sättpotatis, i höstas förberädde jag nere på lotten så i år kommer jag få plats med mycket mera... JAaaaa, jag längtar verkligen efter mässan kommer våren...
malin72
07-01-2011, 14:03
nämen kom igen nu, inte kan det väl bara vara jag och blomkronan som längtar Även om ni inte vet än om ni ska så kan vi väl svamla lite om vad vi tycker om mässan lite härligt försmak och vår längtan kanske ideér om träffarna eller vad som
Margith
07-01-2011, 14:44
Jag längtar också. Efter att ha varit på mässan flera år i rad, måste jag säga att jag tycker mig känna igen själva mässan. Men den är ju framförallt en möjlighet att få träffa ER och det är så roligt. Tyvärr är det ruggigt dyrt för mig att åka dit, jag bor lite för långt ifrån, men det löser sig nog ... förhoppningsvis... Efter mässan kommer våren, visst är det så Blomkronan Lite lustigt faktiskt, sättpotatis är det enda som brukar stå på min inköpslista. Att det sen blir en hel del annat också behöver väl ingen veta om
malin72
07-01-2011, 15:19
Ja Margith det hoppas jag att det gör...löser sig satt just och kollade i mina album från alla år på mässan...åh vad härligt att se dom och alla minnen
Lady Hamilton
07-01-2011, 18:19
Har ingen tur med internet i dag. Skrev ett långt svar som sedan inte laddade Men i korthet skrev jag Att Anki o jag kommer som vanligt ner på fredagen flyget är bokat och klart. Ser fram emot att träffa alla er andra
malin72
07-01-2011, 18:27
Margith
07-01-2011, 19:52
CITAT (malin72 @ 07-01-2011, 18:27)  ÅH det var allt jag behövde veta gud vad härligt!! Snart ses vi Vaddå allt du behövde veta? Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) flygresan till Stockholm. Det blir havregrynsgröt och nudlar resten av månaden, men det är det värt Nu litar jag på att du fixar du middagen på lördagkväll. Jag blir så grinig om jag inte får mat Skyll dig själv som startade tråden
CITAT (Margith @ 07-01-2011, 19:52)  Nu litar jag på att du fixar du middagen på lördagkväll. Jag blir så grinig om jag inte får mat Skyll dig själv som startade tråden  Som om jag skrivt det själv...... Va himla kul det kommer att bli!!!!!! Längtar verkligen! /Anki
malin72
07-01-2011, 20:14
Margith
07-01-2011, 20:18
CITAT (malin72 @ 07-01-2011, 20:14)  ...gröt och nudlar är nog värt det  Fråga resten av min familj vad de tycker  (De vet inte om det här ännu  )
malin72
07-01-2011, 23:16
CITAT (Margith @ 07-01-2011, 20:18)  Fråga resten av min familj vad de tycker  (De vet inte om det här ännu  ) stackars dom!!! Men säg att dom senare kan få mumsa på det du kommer hem med och köp hem någon god potatis eller så
blomkronan
07-01-2011, 23:28
CITAT (Margith @ 07-01-2011, 19:52)  Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) flygresan till Stockholm.  Ja du kommer, jag blev lite besviken då du sa att du inte skulle komma... Lady och Anki  Det ska bli kul att ses igen  CITAT (Margith @ 07-01-2011, 20:18)  Fråga resten av min familj vad de tycker  (De vet inte om det här ännu  )
Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat  Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig /Åsa
Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utställare som kommer att vara där, men inte hittat något. Vet ni om de brukar lägga upp det?
Hi Hi jag längtar också... Någon här hemma försökte sig på att vi skulle gå på teater den helgen men det går ju inte, först måste man ta emot lilla mamma som kommer ner, shoppa, åka hem och dricka vin och beundra sina alster och komma på vad man glömde köpa som någon annan hittade, åka tillbaka dagen efter och försöka hitta på vad man har glömt och sen upprepar sig historien... Och nu har jag ju 35kvm växthus att fylla... Bäst att ta släpkärra dit Underbart!
Orkidétjuven
10-01-2011, 07:46
JAg har aldrig varit på mässan. Aldrig fått möjlighet och nu är det alldeles för långt och dyrt. Trädgårdsmässorna här suger...
Maggan H
10-01-2011, 08:07
Åh, vad jag önskar att jag kunde skriva att jag kommer! Men pga sjukdom i familjen så får jag nog avstå i år. Vi får se vad som händer fram till mässdatum, det finns ju bil också om nu tåg o flyg är fullbelagda....
Margith
10-01-2011, 08:29
CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48)  Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat  Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig /Åsa Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden. Och du vet hur det är för mig, jag måste boka flygbiljetten tidigt om jag ska ha råd att betala den. Jag räknade kallt med att du kommer, ingen mässa utan Gåsis Men så synd Maggan H.
malin72
10-01-2011, 12:52
CITAT (Margith @ 10-01-2011, 08:29)  Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden. japp allt är Malins fel skyll på henne har ingen aning om vad ni pratar om jag stressar väl inte..titta genom trådarna från tidigare år så ser ni att jag inte alls är tidig..vissa år har man börjat prata om mässan redan sep året innan Men om det känns bättre så skyll allt på mig ni...
skulle ju bara vara snäll och se till så ni inte missade att boka era flyg och tåg osv :giggle: CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48)  Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! /Åsa ja det ska bli så kul att ses CITAT (Kvirre @ 09-01-2011, 21:03)  Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utställare som kommer att vara där, men inte hittat något. Vet ni om de brukar lägga upp det? jo då om kommer lägga upp alla utställare och även karta om vart alla kommer att stå CITAT (Najsan @ 09-01-2011, 22:15)  komma på vad man glömde köpa som någon annan hittade, åka tillbaka dagen efter och försöka hitta på vad man har glömt och sen upprepar sig historien... Och nu har jag ju 35kvm växthus att fylla... Bäst att ta släpkärra dit  haha japp precis så är det ju...man får ett sms eller så med vad andra hittat och poff tillbaka till mässan och ojoj vilket härligt växthus, finns mycket att fylla där!!
malin72
10-01-2011, 13:03
malin72
10-01-2011, 13:15
malcolm
10-01-2011, 13:40
Vilken av mässdagarna planerar ni att gå? Jag bor ju bara 5 km därifrån så det krävs inga större arrangemang för mig att ta mig dit.
malin72
10-01-2011, 13:48
jag brukar gå 2 dagar oftast lö och sö, lördagen pga att då brukar vi ordna små träff platser och tider så vi kan gå och fika tillsammans dom som vill eller bara komma fram och säga hej söndagen går jag bara för att komma över lite billiga priser som dom ha innan stängning
Margith
10-01-2011, 16:53
CITAT (malin72 @ 10-01-2011, 12:52)  Nu har jag klippt lite i Malins inlägg, hoppas att det är OK. Allt är nämligen Malins fel. Komma här och påminna till trettondagen.... första påminnelsen ska ju komma i september  Gissa vad flygbiljetten kostar om jag inte bokar den förrän framåt februari Så jag bokade flyg och hotell på 0-tid, utan att hinna fråga min stadiga reskamrat, hon som liksom gör den här resan till en fullträff... Så ALLT är ditt fel Malin, men jag förlåter dig om du fixar middag åt oss på lördag-kväll
titti49zon6
10-01-2011, 17:54
Jag kan inte komma i år heller  Har en massa provtagningar, röntgen m.m så jag törs inte chansa på att beställa flyg- har ju lika långt som Margith att åka (kanske nån mil längre). Dessutom kan jag inte handla något om jag inte anställer en bärare och till det räcker inte min ekonomi Hoppas att ni andra får en trevlig och minnesvärd helg på mässan och att ni fotar mycket och lägger in här på forumet, trevligt med fika och middagsbilder med.
malcolm
10-01-2011, 19:47
Jag bor som sagt inte så långt ifrån mässan och kan härbärgera några stycken hemma hos mig om någon är intresserad, räkna dock med att huset är slitet så det blir ingen lyx men å andra sidan tänker jag inte ta något i betalt heller. Har en ledig dubbelsäng och en ledig loftsäng och det finns möjlighet att ställa upp ett par viksängar + luftbädd mm. Hör av er via PM om intresse finnes.
CITAT (malin72 @ 10-01-2011, 12:52)  jo då om kommer lägga upp alla utställare och även karta om vart alla kommer att stå Tack Malin!
skogstroll
11-01-2011, 09:11
ja det ska bli kul att gå på mässa igen  Men i år ska jag ta med mig matsäck för jag orkar inte köa i flera timmar efter nån sketen kokt korv... men jag ska nog få med mig lite chiliplantor och lite smått och gott
malin72
11-01-2011, 11:57
Överbölingen
11-01-2011, 13:32
Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt at äta i glada vänners lag och att träffas på mässan. Fast troligen har vi en månads vinter kvar vid den tiden. Efter Evas idoga skottning av växthustaket så står snön längs sidorna drygt en m högt. Men vädret är skapligt i dag. Klart, fast solen har just sänkt sig under Stenloppsberget. Temp -10 till 12°.
malin72
11-01-2011, 13:48
CITAT (Överbölingen @ 11-01-2011, 13:32)  Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt at äta i glada vänners lag och att träffas på mässan. Fast troligen har vi en månads vinter kvar vid den tiden. Efter Evas idoga skottning av växthustaket så står snön längs sidorna drygt en m högt. Men vädret är skapligt i dag. Klart, fast solen har just sänkt sig under Stenloppsberget. Temp -10 till 12°. Vad kul Bengt! Ja oj vilken vinter det är i år...även här nere...Ang middagen så antar jag att Aot har på fredagen som vanligt så vi får väl ha våran på lördagen som vi brukar...ska bli skoj att ses
blomkronan
15-01-2011, 00:31
CITAT (malin72 @ 11-01-2011, 11:57)  och det gick så bra förra året med blomkronans hjälp så   Självklart fixar vi det ihop i år med...
anki/ronninge
15-01-2011, 08:02
hej!! gu vad tiden går snabbt, redan dax för mässan, som ja för varje år tänker...ska jag gå i år??!! Men hur det än är, så går jag!!!! Om inget annat händer, så ses vi där. kommer att följa tråden med intresse! anki i rönninge
Första gången min man jag med vänner åker !ska bli så spännande  hoppas att hitta lite udda växter plus att vi ska titta på Växthus som vi är intresserade av.hoppas också på att hitta lite udda trädgårdsprydnader mm.
Irene_L
30-01-2011, 19:34
 Nu har jag beställt bussbiljett till mässan den 26 mars! Åhhh det ska bli så kuuul!! Vi ses!!!
Brukar det vara stor skillnad på mängden besökare lördag jämfört med söndag?
malin72
01-02-2011, 11:43
tjoho Irene vad härligt snart ses vi!!!!!!
Kvirre ja det är skillnad. Lördagen brukar vara mest folk pga att många åker med busslass från olika ställen, det är dagsturer så under den dagen brukar det vara mycket där.. På söndagen är det lugnare även om många åker dit en sväng extra pga att det är mycket som säljs billigare när dom ska börja stänga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|