malin72
Hej På Er Alla!!

Snart är det dags för årets mässa och en härlig helg för alla som brukar åka dit och alla nya som kanske går dit för första gången!
Jag tänkte inte starta en middagstråd nu men en liten försmak och träffpunkt för oss alla som längtar dit! Den är ju tidig i år redan i Mars...
För dom som bokar hotell och buss och tåg eller flyg drar dagarna iväg nu flirting.gif

Jag kan ju bara tala för mig själv men mässan betyder så mycket mer än bara underbara ting inne på själva mässan..den betyder årets träff och att träffa gamla vänner och även nya så klart kompiskram.gif
Så som varje år (mitt 7 år) längtar jag jätte mycket efter att få träffa er alla smiley_small_hug.gif

länk till mässan
blomkronan
yahoo.gif som du säger, det är ju faktiskt inte så långt kvar... och det ska bli så kul att få träffa er allihop igen på middagen (och mässan)
I år ska ju hela mässan vara i A-hallen det ser jag farm emot nu när den är utbyggd kanske det blir "lättare" att hinna med att se ALLT... vad jag ska göra e och köpa mig ett par sköna skor för man går ju ett par mil dom dagarna.

Undra vad jag kommer köpa confused.gif naughty.gif det som står GIVET på min inköpslista är sättpotatis, i höstas förberädde jag nere på lotten så i år kommer jag få plats med mycket mera...

JAaaaa, jag längtar verkligen yes.gif

efter mässan kommer våren...
malin72
nämen kom igen nu, inte kan det väl bara vara jag och blomkronan som längtar flirting.gif
Även om ni inte vet än om ni ska så kan vi väl svamla lite om vad vi tycker om mässan lite härligt försmak och vår längtan yahoo.gif
kanske ideér om träffarna eller vad som tummenupp.gif
Margith
Jag längtar också.
Efter att ha varit på mässan flera år i rad, måste jag säga att jag tycker mig känna igen själva mässan.
Men den är ju framförallt en möjlighet att få träffa ER och det är så roligt.

Tyvärr är det ruggigt dyrt för mig att åka dit, jag bor lite för långt ifrån, men det löser sig nog ... förhoppningsvis...

Efter mässan kommer våren, visst är det så Blomkronan smile.gif
Lite lustigt faktiskt, sättpotatis är det enda som brukar stå på min inköpslista. Att det sen blir en hel del annat också behöver väl ingen veta om shy.gif
malin72
Ja Margith det hoppas jag att det gör...löser sig kompiskram.gif satt just och kollade i mina album från alla år på mässan...åh vad härligt att se dom och alla minnen tummenupp.gif
Lady Hamilton
Har ingen tur med internet i dag. Skrev ett långt svar som sedan inte laddade rtfm.gif
Men i korthet skrev jag Att Anki o jag kommer som vanligt ner på fredagen flyget är bokat och klart. Ser fram emot att träffa alla er andra
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 07-01-2011, 18:19) *
Har ingen tur med internet i dag. Skrev ett långt svar som sedan inte laddade rtfm.gif
Men i korthet skrev jag Att Anki o jag kommer som vanligt ner på fredagen flyget är bokat och klart. Ser fram emot att träffa alla er andra

ÅH det var allt jag behövde veta smiley_small_hug.gif kompiskram.gif gud vad härligt!! Snart ses vi smiley_small_hug.gif
Margith
CITAT (malin72 @ 07-01-2011, 18:27) *
ÅH det var allt jag behövde veta smiley_small_hug.gif kompiskram.gif gud vad härligt!! Snart ses vi smiley_small_hug.gif

Vaddå allt du behövde veta?
Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) flygresan till Stockholm. Det blir havregrynsgröt och nudlar resten av månaden, men det är det värt smile.gif

Nu litar jag på att du fixar du middagen på lördagkväll. Jag blir så grinig om jag inte får mat tongue.gif

Skyll dig själv som startade tråden giggle.gif
Anki V
CITAT (Margith @ 07-01-2011, 19:52) *
Nu litar jag på att du fixar du middagen på lördagkväll. Jag blir så grinig om jag inte får mat tongue.gif

Som om jag skrivt det själv...... sleep.gif

Va himla kul det kommer att bli!!!!!!

Längtar verkligen!

/Anki
malin72
Vaddå allt du behövde veta?
Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) flygresan till Stockholm. Det blir havregrynsgröt och nudlar resten av månaden, men det är det värt smile.gif

haha menade bara att ladyn hade skrivit ett långt inlägg som försvann...men sen skrev att dom kommer giggle.gif det andra behövs ju inte då...eller hur, vi behövde ju bara veta att dom kommer inte allt annat hon hade skrivit...det kan hon ta sen flirting.gif
Men vad kul att du bokat resan då...gröt och nudlar är nog värt det giggle.gif

japp middag ska vi ju så klart ha även i år kompiskram.gif

CITAT (Anki V @ 07-01-2011, 19:56) *
Va himla kul det kommer att bli!!!!!!

Längtar verkligen!

/Anki

Ja så kul!!!! Nu längtar jag ännu mer när vi fått fart här inne!! NU kommer det gå snabbare yahoo.gif yahoo.gif
Margith
CITAT (malin72 @ 07-01-2011, 20:14) *
...gröt och nudlar är nog värt det giggle.gif

Fråga resten av min familj vad de tycker fear.gif (De vet inte om det här ännu a0a.gif )
malin72
CITAT (Margith @ 07-01-2011, 20:18) *
Fråga resten av min familj vad de tycker fear.gif (De vet inte om det här ännu a0a.gif )

a0a.gif a0a.gif stackars dom!!! Men säg att dom senare kan få mumsa på det du kommer hem med och köp hem någon god potatis eller så giggle.gif
blomkronan
Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) flygresan till Stockholm.

yahoo.gif Ja du kommer, jag blev lite besviken då du sa att du inte skulle komma... smiley_small_hug.gif

Lady och Anki smiley_small_hug.gif Det ska bli kul att ses igen biggrin.gif

CITAT (Margith @ 07-01-2011, 20:18) *

rotfl.gif
malin72
Tänkte på en sak..vad brukar ni känna att ni inte vill missa på mässan? Vad tittar ni på varje gång ni åker dit?
Vi kan väl passa på att tipsa varandra om skojiga saker nu när det är ett tag kvar:)

Jag tex brukar alltid komma hem med Fuschia från Rockdala giggle.gif lite olika vinst eller förlust lökar från Holland, några fröer från olika ställen whist.gif ibland några vackra ting jag hittar och en gång hem med stora spaljeér i smide giggle.gif och sist men INTE minst kommer jag hem med glada minnen av alla träffar med er andra smiley_small_hug.gif
Gåsis
Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat kompiskram.gif Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig wub.gif

/Åsa
Kvirre
Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utställare som kommer att vara där, men inte hittat något. Vet ni om de brukar lägga upp det?
Najsan
Hi Hi jag längtar också...

Någon här hemma försökte sig på att vi skulle gå på teater den helgen men det går ju inte, först måste man ta emot lilla mamma som kommer ner, shoppa, åka hem och dricka vin och beundra sina alster och komma på vad man glömde köpa som någon annan hittade, åka tillbaka dagen efter och försöka hitta på vad man har glömt och sen upprepar sig historien...

Och nu har jag ju 35kvm växthus att fylla... Bäst att ta släpkärra dit angel_not.gif

Underbart!
Orkidétjuven
JAg har aldrig varit på mässan. Aldrig fått möjlighet och nu är det alldeles för långt och dyrt. Trädgårdsmässorna här suger...
Maggan H
Åh, vad jag önskar att jag kunde skriva att jag kommer! -cry-.gif

Men pga sjukdom i familjen så får jag nog avstå i år. Vi får se vad som händer fram till mässdatum, det finns ju bil också om nu tåg o flyg är fullbelagda....
Margith
CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48) *
Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat kompiskram.gif Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig wub.gif

/Åsa

Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden. Och du vet hur det är för mig, jag måste boka flygbiljetten tidigt om jag ska ha råd att betala den.
Jag räknade kallt med att du kommer, ingen mässa utan Gåsis smiley_small_hug.gif

Men så synd Maggan H.
malin72
CITAT (Margith @ 10-01-2011, 08:29) *
Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden.

japp allt är Malins fel skyll på henne naughty.gif ninja.gif har ingen aning om vad ni pratar om g.gif jag stressar väl inte..titta genom trådarna från tidigare år så ser ni att jag inte alls är tidig..vissa år har man börjat prata om mässan redan sep året innan a0a.gif a0a.gif
Men om det känns bättre så skyll allt på mig ni... flirting.gif

skulle ju bara vara snäll och se till så ni inte missade att boka era flyg och tåg osv :giggle
:

CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48) *
Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! /Åsa

ja det ska bli så kul att ses smiley_small_hug.gif

CITAT (Kvirre @ 09-01-2011, 21:03) *
Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utställare som kommer att vara där, men inte hittat något. Vet ni om de brukar lägga upp det?

jo då om kommer lägga upp alla utställare och även karta om vart alla kommer att stå tummenupp.gif

CITAT (Najsan @ 09-01-2011, 22:15) *
komma på vad man glömde köpa som någon annan hittade, åka tillbaka dagen efter och försöka hitta på vad man har glömt och sen upprepar sig historien...

Och nu har jag ju 35kvm växthus att fylla... Bäst att ta släpkärra dit angel_not.gif

haha japp precis så är det ju...man får ett sms eller så med vad andra hittat och poff tillbaka till mässan giggle.gif och ojoj vilket härligt växthus, finns mycket att fylla där!!
malin72
CITAT (Maggan H @ 10-01-2011, 08:07) *
Åh, vad jag önskar att jag kunde skriva att jag kommer! -cry-.gif

Men pga sjukdom i familjen så får jag nog avstå i år. Vi får se vad som händer fram till mässdatum, det finns ju bil också om nu tåg o flyg är fullbelagda....

crying.gif usch vad tråkigt att höra...men mässan finns kvar och klart att familjen går före kompiskram.gif men som du skrev det finns tid kvar så det visar sig, annars tar vi bilder och vinkar till dig så kan du gotta dig tills nästa år tummenupp.gif
malin72
CITAT (Orkidétjuven @ 10-01-2011, 07:46) *
JAg har aldrig varit på mässan. Aldrig fått möjlighet och nu är det alldeles för långt och dyrt. Trädgårdsmässorna här suger...

Jag tänkte skriva =men nej då det finns dom som åker långt för att komma till mässan...bra att jag kollade vart du fanns giggle.gif det kanske är lite väl långt att åka därifrån bara för en mässa...
Men för alla dom som inte kommer dit brukar vi ju lägga ut bilder så ni kan se lite av det iallfall tummenupp.gif

jag var inne på din blogg och kikade runt, jättefint var det och jag ska besöka lite då och då! smile.gif
malcolm
Vilken av mässdagarna planerar ni att gå? Jag bor ju bara 5 km därifrån så det krävs inga större arrangemang för mig att ta mig dit.
malin72
jag brukar gå 2 dagar oftast lö och sö, lördagen pga att då brukar vi ordna små träff platser och tider så vi kan gå och fika tillsammans dom som vill eller bara komma fram och säga hej smile.gif
söndagen går jag bara för att komma över lite billiga priser som dom ha innan stängning
Margith
CITAT (malin72 @ 10-01-2011, 12:52) *
japp allt är Malins fel skyll på henne naughty.gif ninja.gif har ingen aning om vad ni pratar om g.gif jag stressar väl inte..titta genom trådarna från tidigare år så ser ni att jag inte alls är tidig..vissa år har man börjat prata om mässan redan sep året innan a0a.gif a0a.gif
Men om det känns bättre så skyll allt på mig ni... flirting.gif

skulle ju bara vara snäll och se till så ni inte missade att boka era flyg och tåg osv :giggle
:

Nu har jag klippt lite i Malins inlägg, hoppas att det är OK.
Allt är nämligen Malins fel.
Komma här och påminna till trettondagen.... första påminnelsen ska ju komma i september angry.gif Gissa vad flygbiljetten kostar om jag inte bokar den förrän framåt februari -cry-.gif
Så jag bokade flyg och hotell på 0-tid, utan att hinna fråga min stadiga reskamrat, hon som liksom gör den här resan till en fullträff...

ALLT är ditt fel Malin, men jag förlåter dig om du fixar middag åt oss på lördag-kväll kompiskram.gif
titti49zon6
Jag kan inte komma i år heller -cry-.gif Har en massa provtagningar, röntgen m.m så jag törs inte chansa på att beställa flyg- har ju lika långt som Margith att åka (kanske nån mil längre). Dessutom kan jag inte handla något om jag inte anställer en bärare och till det räcker inte min ekonomi angry.gif
Hoppas att ni andra får en trevlig och minnesvärd helg på mässan och att ni fotar mycket och lägger in här på forumet, trevligt med fika och middagsbilder med.
malcolm
Jag bor som sagt inte så långt ifrån mässan och kan härbärgera några stycken hemma hos mig om någon är intresserad, räkna dock med att huset är slitet så det blir ingen lyx men å andra sidan tänker jag inte ta något i betalt heller. Har en ledig dubbelsäng och en ledig loftsäng och det finns möjlighet att ställa upp ett par viksängar + luftbädd mm. Hör av er via PM om intresse finnes.
Kvirre
CITAT (malin72 @ 10-01-2011, 12:52) *
jo då om kommer lägga upp alla utställare och även karta om vart alla kommer att stå tummenupp.gif

Tack Malin! smile.gif
skogstroll
ja det ska bli kul att gå på mässa igen smile.gif Men i år ska jag ta med mig matsäck för jag orkar inte köa i flera timmar efter nån sketen kokt korv... men jag ska nog få med mig lite chiliplantor och lite smått och gott
malin72
CITAT (Margith @ 10-01-2011, 16:53) *
Nu har jag klippt lite i Malins inlägg, hoppas att det är OK.
Allt är nämligen Malins fel.
Komma här och påminna till trettondagen.... första påminnelsen ska ju komma i september

ALLT är ditt fel Malin, men jag förlåter dig om du fixar middag åt oss på lördag-kväll kompiskram.gif

japp allt är mitt fel crazy.gif och visst ska det bli middag i år igen...om blomkronan hjälper till i år igen kompiskram.gif för jag ska nämnligen pröva mina vingar ute i arbetslivet och den 4 feb ska jag till fkassan som ska föra över mig med coach till ab förmedlingen...så mycket hänger ovetades nu unsure.gif tänk om dom sätter mig i jobb på mässdagarna -fear-.gif nej då...men jag måste hänga med i svängarna nu och det gick så bra förra året med blomkronans hjälp så tummenupp.gif

CITAT (titti49zon6 @ 10-01-2011, 17:54) *
Jag kan inte komma i år heller -cry-.gif Har en massa provtagningar, röntgen m.m så jag törs inte chansa på att beställa flyg- har ju lika långt som Margith att åka (kanske nån mil längre). Dessutom kan jag inte handla något om jag inte anställer en bärare och till det räcker inte min ekonomi angry.gif
Hoppas att ni andra får en trevlig och minnesvärd helg på mässan och att ni fotar mycket och lägger in här på forumet, trevligt med fika och middagsbilder med.

Men Titti då trostar.gif jag har missat så mycket här inne men läste din tråd ang vad som händer med dig när jag skulle skriva grattis till dig kram2.gif och nej jag vill inte uppleva det som hände för sist vi sågs crying.gif dagen efter det mötet var ju en hemsk dag...så stanna hemma och ta hand om dig, vi kommer sakna dig men bilder kommer så klart och jag ska vinka till dig smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

CITAT (skogstroll @ 11-01-2011, 09:11) *
ja det ska bli kul att gå på mässa igen smile.gif Men i år ska jag ta med mig matsäck för jag orkar inte köa i flera timmar efter nån sketen kokt korv... men jag ska nog få med mig lite chiliplantor och lite smått och gott

Ja matsäck är super!!! förra året fikade jag men hade med mig saker också...bara att få en kaffe till fikat tar ju sån tid..isch det slutade med att när vi skulle samlas så gick jag och 2 andra till kaffeautomaten giggle.gif det var lättaste sättet att få en kaffe..
Överbölingen
Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt at äta i glada vänners lag och att träffas på mässan. Fast troligen har vi en månads vinter kvar vid den tiden. Efter Evas idoga skottning av växthustaket så står snön längs sidorna drygt en m högt. Men vädret är skapligt i dag. Klart, fast solen har just sänkt sig under Stenloppsberget. Temp -10 till 12°.
malin72
CITAT (Överbölingen @ 11-01-2011, 13:32) *
Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt at äta i glada vänners lag och att träffas på mässan. Fast troligen har vi en månads vinter kvar vid den tiden. Efter Evas idoga skottning av växthustaket så står snön längs sidorna drygt en m högt. Men vädret är skapligt i dag. Klart, fast solen har just sänkt sig under Stenloppsberget. Temp -10 till 12°.

Vad kul Bengt! Ja oj vilken vinter det är i år...även här nere...Ang middagen så antar jag att Aot har på fredagen som vanligt så vi får väl ha våran på lördagen som vi brukar...ska bli skoj att ses tummenupp.gif
blomkronan
CITAT (malin72 @ 11-01-2011, 11:57) *
och det gick så bra förra året med blomkronans hjälp så tummenupp.gif

tummenupp.gif Självklart fixar vi det ihop i år med...
anki/ronninge
hej!!

gu vad tiden går snabbt,

redan dax för mässan, som ja för varje år tänker...ska jag gå i år??!!

Men hur det än är, så går jag!!!! giggle.gif

Om inget annat händer, så ses vi där.

kommer att följa tråden med intresse!

anki i rönninge

Motti
Första gången min man jag med vänner åker !ska bli så spännande smile.gif hoppas att hitta lite udda växter plus att vi ska titta på Växthus som vi är intresserade av.hoppas också på att hitta lite udda trädgårdsprydnader mm.
malin72
Perfekt blomkronan tummenupp.gif vi kan väl ta och ses inne i stan någon dag så kan vi fika och planera!

anki/ronninge japp nu är det dags igen smile.gif så vi ses säkert där och sen kommer ju middags tråd som du inte får missa giggle.gif

Motti vad kul för dig! Ni kommer säkert hitta en del saker..och växthus är skoj att kolla på där för det brukar vara många uppställda!

det kliar i fingrarna när det gäller att starta middagstråden redan men jag sätter mig snällt på dom och väntar tills...ja feb kanske whist.gif men om ni har tips eller frågor så ställ dom här, det är ju en tråd om allt och inget för oss som längtar!!!
Irene_L
yahoo.gif Nu har jag beställt bussbiljett till mässan den 26 mars! Åhhh det ska bli så kuuul!! Vi ses!!! kompiskram.gif
Kvirre
Brukar det vara stor skillnad på mängden besökare lördag jämfört med söndag?
malin72
tjoho Irene vad härligt yahoo.gif snart ses vi!!!!!!

Kvirre ja det är skillnad. Lördagen brukar vara mest folk pga att många åker med busslass från olika ställen, det är dagsturer så under den dagen brukar det vara mycket där..
På söndagen är det lugnare även om många åker dit en sväng extra pga att det är mycket som säljs billigare när dom ska börja stänga smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon