Full version: Det så mycket!
ingrid fuxwall
Nu tar jag mig en paus i fröbeställandet - det är jobbigt och väldigt roligt och så blir det så dyrt också ; ))
sqrulan
Ja det är urjobbigt, man blir nästan mentalskadad av alla ideér som ploppar upp i hjärnan. rolleyes.gif

Men nu blev jag ju nyfiken, vad ska du beställa? Kanske jag kan spara min uttröttade hjärna och stjäla lite tips från dej istället! giggle.gif

ingrid fuxwall
Det blev på tok för mycket men allt är ju livsnödvändigt!
sqrulan
Haha apselut! tummenupp.gif
Peztis
Haha, jag markerade med små postit-remsor i min Impecta-katalog det jag ville ha - UPPS! Flikar överallt... Såg ut som en trasmatta i kanterna!

Tog en första rensning... och en andra... nu är väl beloppet nere på kanske 500:- men jag bör nog rensa lite till.

Vet ju att man kommer att köpa lite här och där också.

Åsså kommer det ju mer från frökedjorna! tummenupp.gif
Malin_MeL
jag vet, helt hopplöst, jag har redan 12 chilisorter för iår och ett växthus på 4 kvm, men där ska jag ju ha gurka och paprika och melon oxå...
jag fattar inte hur det gick till, jag valde ju bara ett par stycken från varje ställe....
sen envisas ju alla firmor med att skicka kataloger så jag råkar köpa blomfrön oxå, men de sår jag aldrig för jag glömmer av dem, har massor, men köper alltid mer....
ingrid fuxwall
CITAT (Malin_MeL @ 07-01-2011, 18:45) *
så jag råkar köpa blomfrön oxå, men de sår jag aldrig för jag glömmer av dem, har massor, men köper alltid mer....

Då får du gå med i frökedjor alternativt sälja dem här - köper så gärna ; ))

Har beskurit min beställning men den landade ändå på 600 kronor och så har jag nu i kväll bestämt mig för att emigrera - klarar inte av att skotta snö från taken så det får bli ett varmare land - tips emotages
Peztis
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-01-2011, 19:26) *

Har beskurit min beställning men den landade ändå på 600 kronor och så har jag nu i kväll bestämt mig för att emigrera - klarar inte av att skotta snö från taken så det får bli ett varmare land - tips emotages

Du borde prata ihop dig med min man - han emigrerar MEEEER än gärna till t ex Spanien! Det är bara det att jag har satt ned foten och vägrar... biggrin.gif
Wilmer
Jag håller mig undan katalogerna än...
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 07-01-2011, 20:30) *
Du borde prata ihop dig med min man - han emigrerar MEEEER än gärna till t ex Spanien! Det är bara det att jag har satt ned foten och vägrar... biggrin.gif

Är det säkert att det inte finns snö på taken i Spanien?

Överdrev kanske när jag funderade på ett betydligt mer sydligt spansktalande land, fast först måste jag ju lära mig språket wink.gif) men jag har en språkkurs i tvättstugan - tänkte att fåglarna kunde lära sig först och sedan hjälpa mig
Malin_MeL
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-01-2011, 19:26) *

jag skulle nog behöva en frökedja på sensommaren när jag inser att alla planer jag har aldrig kommer att bli av, vid denna tiden av året så har jag hur mycket planer, tid och ork som heeeelst.

någon skrev att vinten är bästa tiden på trädgårdsåret, innan alla trädgårdsdrömmarna är krossade smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon