Meriona
Här i Trollhättan är alltid sportlovet v8 men påsklovet kan däremot variera om det är före eller efter påsk, i år är det v16, dvs före påsk. Jag har alltid funderat på hur det är i övriga landet? Jag har för mig att Göteborg har v7, men säker är jag inte. Är det uppdelat på tre eller fyra veckor, det där sportlovet tro? Hur är det hos er? confused.gif
KRT
Sportlov i Skåne är alltid (?) v8, påsklov kommer jag inte ihåg (för länge sedan jag hade lov och barnen går inte i skolan ännu....)
ninnisky
Göteborg har sportlovet varit vecka 7 under flera år nu. Påsklovet brukar vara veckan efter påsk - men undrar hur det blir i år när påsken är så sen = sista veckan i april. Krockar nästan med valborg!
Meriona
Ojdå! Om det dessutom krockar med 1:a maj, så blir ju ungarna "av" med en ledig dag! rolleyes.gif
Peztis
Enl Wikipedia:

"Följande delar av Sverige har sportlov följande veckor:

* Vecka 7: Göteborg, Kungsbacka, Jönköpings län, Ydre
* Vecka 8: Uppsala län, Skåne län, Södermanlands län, Östergötlands län (utom Ydre), Örebro län, Hallands län, Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län
* Vecka 9: Stockholms län, Dalarnas län, Gästrikland, södra Hälsingland, Västmanlands län, Värmlands län, Gnesta, Älvkarleby, Gotland
* Vecka 10: Västerbotten, Norrbotten, norra Hälsingland, Västernorrlands län, Jämtlands län, Idre
* Vecka 11: Jokkmokk

Vissa Svenska kommuner har testat flexibla sportlov, där varje elev själv får välja vilken vecka han eller hon vill ha sportlov..."

Hur det är med påsklovet minns jag inte men är det inte så att det infaller före eller efter påsk varannat år och att på så sätt är Sverige uppdelat i två delar?
Meriona
Men det där stämde ju inte, var är då Västra Götaland? Och Dalsland (som jag tror har veckan före eller efter oss) ? Vi kanske inte tillhör Sverige ens? -cry-.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 08-01-2011, 18:24) *
Ojdå! Om det dessutom krockar med 1:a maj, så blir ju ungarna "av" med en ledig dag! rolleyes.gif

Valborg är tyvärr en lördag i år och första maj en söndag! Så även ni mina kära som jobbar blir av med en dag!
(och jag gillar inte att fylla år på en söndag)
Eva i Skåne
Så vitt jag vet har vi i sydvästra Skåne alltid haft påsklov före påsk, men jag undrar om inte Kristianstadtrakten hade efter för nåt år sedan. Minns inte säkert, men det kanske kan vara så att kommunerna själv får välja???

Sportlov: v7 Göteborg, v8 Skåne, v9 Stockholm, så har jag lärt mig, men sen finns det ju andra delar av landet än storstadsområdena.
Meriona
CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2011, 18:59) *
Så vitt jag vet har vi i sydvästra Skåne alltid haft påsklov före påsk, men jag undrar om inte Kristianstadtrakten hade efter för nåt år sedan. Minns inte säkert, men det kanske kan vara så att kommunerna själv får välja???

Sportlov: v7 Göteborg, v8 Skåne, v9 Stockholm, så har jag lärt mig, men sen finns det ju andra delar av landet än storstadsområdena.

Ja du har nog rätt ang att kommunerna får välja med påsklov. Det kommer jag ihåg nu när jag ringde och frågade inför en planerad semesterresa! smile.gif

Tack och lov finns även vi utanför storstäderna, ja.... yaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon