Full version: På spåret+Oldsberg
zaaritha
Såg på text-TV att Oldsberg drabbats av cancer, opererats 2 ggr, hittills
o får nu strålbehandling.
Biggan_
CITAT (zaaritha @ 08-01-2011, 22:43) *
Såg på text-TV att Oldsberg drabbats av cancer, opererats 2 ggr, hittills
o får nu strålbehandling.

Nej , inte ens kändisarna skonas!
Uggi
Även jag läste det, nu är det en jobbig tid för honom.
Aqvakul
Tufft!
Alba
Usch så jobbigt.
theseraphim
Usch läste detta och cancer är en så fruktansvärd sjukdom och då han fått det på det stället kommer ju innebära än mer lidande under tillfrisknandet.
Inga från Närke
Ja det är "synd" om kändisarna när de får svåra sjukdomar, inte skrev de om min sambo när han fick prostatacancer och opererades. Förstå mig rätt är lite sarkastisk här.
Alla har det jobbigt på sitt vis och behöver ju inte basunera ut det över hela Sverige.
Tycker tidningarna borde tänka lite på att det kan bli väldigt jobbigt för den berörde oavsett vilken cancer det är.
I vårt fall gick det bra förutom potensen men den är inte viktig, det viktigaste är att vi har varandra i många år till.
netha
Nej Inga det är inte synd om "de berörda" ... sk kändisar kontaktar själv pressen och vill berätta.

Jag kan inte förstå varför just cancer ska vara sååå hemskt ... 75 - 85 % botas.
Dubbelt så många dör i hjärt/kärlsjudomar som i cancer och t.ex ALS leder obönhörligt till döden = finns ingen bot.
Stämmer väl överens vad min familj råkat ut för ... fyra syskon har fått cancer, tre är friska medan en inte överlevde.

Anma
CITAT (netha @ 09-01-2011, 22:08) *
Nej Inga det är inte synd om "de berörda" ... sk kändisar kontaktar själv pressen och vill berätta.

Jag kan inte förstå varför just cancer ska vara sååå hemskt ... 75 - 85 % botas.
Dubbelt så många dör i hjärt/kärlsjudomar som i cancer och t.ex ALS leder obönhörligt till döden = finns ingen bot.
Stämmer väl överens vad min familj råkat ut för ... fyra syskon har fått cancer, tre är friska medan en inte överlevde.

Min fetmarkering. Så är det inte alls i alla fallen. Många gånger blir en sk kändis kontaktad av tidningen "du, jag har hört att du har den och den sjukdomen, någon kommentar? Bäst att du svarar något, för vi kommer att skriva om det här ändå blablabla". I det skedet är det bättre, tycker vissa, att kommentera själv än att låta tidningarna hitta på.

Tror du på fullaste allvar att alla sk kändisar vill fläka ut sina privatliv hur som? Några vill det ja, men alla?!

Det är lika synd om en kändis som en ickekändis som blir sjuk. Skillnaden är att de flesta ickekändisar får ha sitt privatliv i fred. Har man historia att berätta och vill göra det kan man ju alltid kontakta någon veckotidning, där finns en och annan hugad reporter som vill skriva om "vanliga" människors elände.
netha
CITAT (Anma @ 09-01-2011, 23:03) *
Min fetmarkering. Så är det inte alls i alla fallen. Många gånger blir en sk kändis kontaktad av tidningen "du, jag har hört att du har den och den sjukdomen, någon kommentar? Bäst att du svarar något, för vi kommer att skriva om det här ändå blablabla". I det skedet är det bättre, tycker vissa, att kommentera själv än att låta tidningarna hitta på.

Tror du på fullaste allvar att alla sk kändisar vill fläka ut sina privatliv hur som? Några vill det ja, men alla?!

Det är lika synd om en kändis som en ickekändis som blir sjuk. Skillnaden är att de flesta ickekändisar får ha sitt privatliv i fred. Har man historia att berätta och vill göra det kan man ju alltid kontakta någon veckotidning, där finns en och annan hugad reporter som vill skriva om "vanliga" människors elände.

Tror inte alls att alla sk kändisar vill fläka ut sitt privatliv ... men väääldigt många. Allrahelst de som inte dagligdags förekommer i spalterna eller sensationspressen.
Och hur tror du att pressen vet och kan kontakta ... du vi har hört osv...
Jo pga den "drabbade" har bett någon ringa och tipsa.
Säg inte emot nu, för jag har familjemedlem som jobbar i branschen och har ett o annat att berätta.

Men så klart är det lika tråkigt om en sk kändis råkar ut för sjukdom, som det är om Hulda i Småland råkat ut för samma åkomma.
Biggan_
...och fler hade kanske kunnat räddats eller fått en drägligare sista tid, om inte sjukvården hade missat! sad.gif

Missad cancer
Anma
CITAT (netha @ 09-01-2011, 23:19) *
Tror inte alls att alla sk kändisar vill fläka ut sitt privatliv ... men väääldigt många. Allrahelst de som inte dagligdags förekommer i spalterna eller sensationspressen.
Och hur tror du att pressen vet och kan kontakta ... du vi har hört osv...
Jo pga den "drabbade" har bett någon ringa och tipsa.
Säg inte emot nu, för jag har familjemedlem som jobbar i branschen och har ett o annat att berätta.

Men så klart är det lika tråkigt om en sk kändis råkar ut för sjukdom, som det är om Hulda i Småland råkat ut för samma åkomma.

En fråga bara. Varför är det den "drabbade" när det är en kändis, men den drabbade när det är en icke kändis? Är en kändis mindre drabbad, bara "drabbad", lite på låtsas så där, av sjukdomen än en ickekändis?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon