CITAT (Anma @ 09-01-2011, 23:03)

Min fetmarkering. Så är det inte alls i alla fallen. Många gånger blir en sk kändis kontaktad av tidningen "du, jag har hört att du har den och den sjukdomen, någon kommentar? Bäst att du svarar något, för vi kommer att skriva om det här ändå blablabla". I det skedet är det bättre, tycker vissa, att kommentera själv än att låta tidningarna hitta på.
Tror du på fullaste allvar att alla sk kändisar vill fläka ut sina privatliv hur som? Några vill det ja, men alla?!
Det är lika synd om en kändis som en ickekändis som blir sjuk. Skillnaden är att de flesta ickekändisar får ha sitt privatliv i fred. Har man historia att berätta och vill göra det kan man ju alltid kontakta någon veckotidning, där finns en och annan hugad reporter som vill skriva om "vanliga" människors elände.
Tror inte alls att alla sk kändisar vill fläka ut sitt privatliv ... men väääldigt många. Allrahelst de som inte dagligdags förekommer i spalterna eller sensationspressen.
Och hur tror du att pressen vet och kan kontakta ... du vi har hört osv...
Jo pga den "drabbade" har bett någon ringa och tipsa.
Säg inte emot nu, för jag har familjemedlem som jobbar i branschen och har ett o annat att berätta.
Men så klart är det lika tråkigt om en sk kändis råkar ut för sjukdom, som det är om Hulda i Småland råkat ut för samma åkomma.