Full version: Böna Ferrari
Selma
Har köpt bl a den låga bönan Ferrari från Gourmetgarage. Den ska vara väldigt snabb, därav namnet. Har någon av er erfarenhet av den?
Eva 33c
Jag sneglade också på den sorten, jag såg den hos Lindbloms Frö. Deras beskrivning ser ut som följer
"Mycket rikgivande sort som ger ca 12 cm långa, 7 mm tjocka, mörkgröna, slanka och raka baljor. Vikt ca 4 g. De har en blank yta och är motståndskraftiga mot mögel. Hänger väl ovan mark på stabila plantor. Välsmakande. Koncentrerad skörd, vilket bör noteras av den som vill ha skörd under längre tid. Har blivit Europas mest odlade bönsort."
Det var det där med den koncentrerade skörden som gjorde att jag avstod denna gång. Jag vill gärna kunna skörda under lite längre tid om det är möjligt. Odlar man för "frysen" så är det förstås en bra egenskap, men själv har jag bara som ambition att äta färskt under sommaren. Du får berätta dina erfarenheter sen smile.gif Kanske jag testar den ett annat år.
Piccante
CITAT (Selma @ 09-01-2011, 14:14) *
Har köpt bl a den låga bönan Ferrari från Gourmetgarage. Den ska vara väldigt snabb, därav namnet. Har någon av er erfarenhet av den?

Har ingen erfarenhet av den men är sugen på att köpa fröer från Gourmetgarage/ Franchi. Håll oss gärna uppdaterade om kvalitet och grobarhet.
Preussen
CITAT (Markus_H @ 11-01-2011, 12:23) *
Har ingen erfarenhet av den men är sugen på att köpa fröer från Gourmetgarage/ Franchi. Håll oss gärna uppdaterade om kvalitet och grobarhet.

jag köpte vitlöksutsäde i höstas. affären gick snabbt och det var bra service. återkommer med resultat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon