Överbölingen
11-01-2011, 14:05
Emot vargjakt ung 12
För vargjakt ung 11
Inlägg av övriga trådläsare ung 4
Jag kan ju ha missat någon eller tolkat fel. Svenska är svårt.
Totalt ca 27 debattörer.
Några har svårt att skilja på sakfrågan och tyckaren.
Tråden har i skrivande stund 214 inlägg. Lästa är utan betydelse för det blir en prick varje gång någon kollar om det hänt något nytt. Ställningen är i det närmaste oavgjord.
Huggorm
11-01-2011, 14:26
Intressant, jag trodde nog jaktmotståndarna skulle vara betydligt fler
theseraphim
11-01-2011, 15:12
CITAT (Huggorm @ 11-01-2011, 14:26)

Intressant, jag trodde nog jaktmotståndarna skulle vara betydligt fler
det trodde jag med faktiskt men i ett sånt här forum där medlemmarna är utspridda över hela landet och inte bara storstad eller landsbyggd så är det kanske inte så konstigt egentligen. I stan är det självklart att man inte ska skjuta varg medans när man hör från folk på landet så är det ändå en ganska stor del som vill bli av med den från deras område.
Tack för info. Tänker inte ens att gå till tråden i fråga.

Jag är för varg, emot jakt men tycker att vi ska få in nytt blod i stammen.
Förresten, det var jag som mötte varg mitt på gatan här i Östhammar. Om nu någon missat detta.
*Stintan*
11-01-2011, 16:13
Tror inte för en sekund att det går att dra några slutsatser utifrån vad skribenterna i den aktuella tråden tycker. Knappast att folk ändrat inställning i frågan sedan vargslakten var på tapeten förra året.
Aqvakul
11-01-2011, 16:23
Frågan är faktiskt ganska komplex och handlar om mycket mer än bara för eller mot den aktuella vargjakten.. Tendensen i en sån här diskussionstråd är att ytterligheterna får stort utrymme, medan de som har en mer balanserad syn inte märks eller drar sig undan...
theseraphim
11-01-2011, 16:53
CITAT (Aqvakul @ 11-01-2011, 16:23)

Frågan är faktiskt ganska komplex och handlar om mycket mer än bara för eller mot den aktuella vargjakten.. Tendensen i en sån här diskussionstråd är att ytterligheterna får stort utrymme, medan de som har en mer balanserad syn inte märks eller drar sig undan...
Ungefär som i media överlag skulle man kunna säga:-) Lite som när skvallerpressen skriver på löpsedeln "Artist X DÖDSSJUK!" för att sedan läsa i tidningen "Jag var så förkyld o täppt i näsan så jag trodde jag skulle dö...". De skulle väl inte sälja så bra om de skrev som det var "Artist X Förkyld!!!"
skogstroll
11-01-2011, 16:57
jag tycker det finns för mycket människor och för lite varg. Varför ska man sätta sig över andra varelser för? Naturen ska väl ha sin gång
Gossen Ruda
11-01-2011, 17:16
CITAT (skogstroll @ 11-01-2011, 16:57)

jag tycker det finns för mycket människor och för lite varg. Varför ska man sätta sig över andra varelser för? Naturen ska väl ha sin gång
Människan beter sig precis som alla andra varelser på jorden. Man expanderar och ökar antalet tills antingen fienden kommer ikapp eller att maten tar slut. Människan har dock inga naturliga fiender förutom på mikrobstadiet och än så länge räcker maten. Alltså ökar antalet.
Monica M zon 4
11-01-2011, 17:20
Har ingen aning om vilken tråd du menar men jag öppnar aldrig trådar som jag misstänker spårar ur. Alltför många trådar på odla slutar i personangrepp och pajkastning.
Förövrigt är jag för varg. Å vår miljöminister verkar ha ändrat åsikt totalt sen förra året. Märkliga beslut från vår regering. Vi ska skjuta varg fast vi har för få?!
Solstorm
13-01-2011, 08:54
Det finns ju flera gamla vargtrådar. När man läser dem så ser man att många utav dem som inte ville ha varg blev utskällda och kallade för saker och de inte längre skriver i vargtrådarna.
Det gäller folk på båda sidor. Även vi icke-fanatiska vargförespråkare inser snart att det inte är någon idé att vara med när smockorna yr åt alla håll. Aquakul har helt rätt i att det är ytterligheterna som märks i sådana här trådar.
Olle
herkules
13-01-2011, 09:37
JAA! alla kan väl analysera varsin tråd här inne på odla - det vore väl skoj?
jag tänker så blir det ännu fler trådar som inte betyder ett jävla dugg att läsa men man kan ju alltid förfasa sig ....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.