Full version: Hålet större!
ogräset
Hejsan!

Nu börjar det töa och hålet i isen har blivit större, undrar hur det ser ut på botten?
Är mina fiskar vid liv, jag bara väntar på att de skall flyta upp. Så varje morgon håller
jag andan när jag går fram till hålet, inga fiskar vid ytan i dag. De kanske ligger på botten.
Mina stackars fiskar i vattnet i denna kyla som har varit......

Oroliga fiskmatten Birgitta! confused.gif
Maxirolisa
Hos oss är också hålet i isen större. Några av guldfiskarna har varit framme i ljuset och liksom svävat förbi. Men ingen av Karparna har vi sett. De finns nog nere i djupet i dvala hoppas Jag.
merlin68
Hur djupa är era dammar? Jag vågade inte ha fiskarna ute och min damm är ca 1,60 som djupast(mellansverige) . Har förstorat den i somras för att kunna ha kojarna och guldfiskarna där över vintern men fick lite ångest och tog in dem. Är 1,60 djupt nog? Frigolitskiva över hålet eller hur gör ni? Funderar på att bygga en tank för fiskarna håller på att bli för stora för akvariet. Förlåt att jag tränger mig på i den här tråden blush.gif
varghem
tror 1.20-1.30 räcker i mellansverige... jag har strax över 1 meter här på västgötaslätten
Maxirolisa
Vi har som djupast 1.60 en liten pump i det grunda partiet så fiskarna kan sova ifred om de vill. Men Guldfisken har varit framme i ljuset när hålet blivit större. Fast nu har det varit köldknäpp här i roslagen med en massa minus, så vi håller tummarna att fisken klarar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon