|
Jag har två rader som jag spelar varje vecka så det är ju inga stora summor jag satsar. Men å andra sidan så är det heller inga stora - om en s några - summor som jag vinner... Jag har för mig jag vann ca 400:- en gång men de lät jag vara kvar tills det var dags att förnya spelet. Brukar ni spela? Lägger ni mycket pengar? Men framför allt: vinner ni något? Och så en liten följdfråga: Om ni vann flera miljoner... låt oss säga .... hmmm... 5 miljoner. Vad skulle ni hitta på då med pengarna? Japp, jag är nyfiken! Jag inbillar mig att trista jag skulle betala bort alla lån, renovera huset (finns stort behov), investera i aktier eller liknande och antagligen köpa hus i Spanien! Med underbar trädgård, så klart! Förhoppningsvis är jag även givmild mot min familj och hjälper dem lite. Eller så kan de få komma och bo ett tag i Spanien!  Frågan är bara om pengarna räcker till allt det där...
Huggorm
15-01-2011, 21:06
Jag spelar inte, men om jag gjorde och vann pengar skulle jag också köpa hus. Ett hyggligt boende med stor trädgård här i Sverige, och sedan ett hus till på varmare breddgrader. Kanske inte Spanien för min del, jag är ganska förtjust i Asien så det blev nog där någonstans.
CITAT (Huggorm @ 15-01-2011, 21:06)  Jag spelar inte, men om jag gjorde och vann pengar skulle jag också köpa hus. Ett hyggligt boende med stor trädgård här i Sverige, och sedan ett hus till på varmare breddgrader. Kanske inte Spanien för min del, jag är ganska förtjust i Asien så det blev nog där någonstans. Jag trodde du vurmade för att bo litet och spartanskt? Själv skulle jag nog leva som jag gör, kanske köpa en mindre lägenhet i Spanien att bo i på vintrarna och hyra ut resten av året. Sen skulle jag dela upp pengarna så att jag klarade mig i ett antal år framåt och visa samhället långfingret och klara mig utan allmosor. Det skulle vara livet det.
Huggorm
15-01-2011, 21:13
CITAT (Anma @ 15-01-2011, 21:10)  Jag trodde du vurmade för att bo litet och spartanskt? Jo det gör jag. Men jag skulle kunna tänka mig ett hus lite närmare civilisationen, och kanske en liten aning större. Fortfarande knappast någon skrytvilla.
Gossen Ruda
15-01-2011, 21:14
Stående kupong med 10 rader plus joker, förnyas var 5:e vecka. Kostnad 410 kr för dessa 5 veckor. Vinner oftast något varje period, nån hundralapp i genomsnitt. Har vunnit 4000 en gång. Anser mig ha råd att satsa 82 kr/vecka. Om man spelar har man större chans att vinna än om man avstår. Egentligen behöver jag inte vinna något, jag klarar mig ganska gott men visst kunde nån miljon sitta gott. Jag har haft två arbetskamrater som på var sitt håll vunnit 3-4 miljoner. Tillägg: Om jag vann så skulle jag iaf inte köpa ett hus i Spanien eller Italien, där finns det ju farliga vargar.
CITAT (Peztis @ 15-01-2011, 20:58)  ... Och så en liten följdfråga: Om ni vann flera miljoner... låt oss säga .... hmmm... 5 miljoner. Vad skulle ni hitta på då med pengarna?
Japp, jag är nyfiken! ... Vinner aldrig något.  Största vinsten är 1700 kronor på tipset men strax innan inlämningen ringde jag kompisen och frågade förstrött om han skulle vara med och han svarade jaja. Alltså 850 var  Jag försöker hitta på saker som inte kostar numera och det funkar mycket bra. Om jag vann 5 miljoner skulle jag nog köpa en radiokanal och släppa fram mycket hemmagjord demomusik. Eller kanske köpa upp mark och restaurera den så att den liknar gammaldags hagmark för att skapa en gynnsam miljö för insekter. Eller skapa ngt slags kreativitetscentrum för skapande talanger. Peztis: Var i SPanien skulle du köpa hus? Hur skulle trädgården se ut?
Eva i Skåne
15-01-2011, 21:29
Det är många år sedan jag spelade på Lotto eller andra kupongspel. Jag köper en trisslott eller liknande nån gång då och då, kanske en i veckan i snitt. Några vinster över hundralappen kan jag inte minnas, men hoppet finns ju alltid-
OM jag vann rejält skulle jag bygga nytt hus på sommarstugetomten och flytta dit, sluta jobba om några år när mannen går i pension, stötta barnen lite ekonomiskt såklart och sen skulle jag bara njuta av oberoendet.
Meriona
15-01-2011, 21:36
44 kr i veckan på Lotto spelar jag för. Och vinner väl lite småvinster, men det är på minus bigtime hittills. 5 miljoner är på tok för lite för att jag ska kunna göra det jag vill, nämligen sluta jobba, köpa en gård och ta hand om illa hanterade produktionsdjur. Så för 5 miljoner skulle jag köpa nånstans att bo, och sen resa upp en hel del av resten.
spelar väldigt sporadiskt,har inte vunnit mycket men lite några ggr. 5miljoner 1.göra oss skuldfria unna mej top of the line på allt i husrenoveringen.Njuta av känslan att det finns resurser.Vill gärna ge sonen men är tveksam han kan inte hålla i pengar för fem öre.
diva&hero
15-01-2011, 22:21
Vi brukar spela lite ibland, typ en halv kupong åt gången. Ny lapp varje gång. Har inte vunnit nåt speciellt, några tior hit och dit.. Mamma har vunnit lite mer två ggr, ca 40 000 & ca 60 000. Tror det var på joker ena gången och 6 rätt med tillägg andra gången, för många år sen.. Hon unnade sig en massa roligheter då, en lång resa och nya glasögon mm.. Trav däremot har gett oss några tusen åt gången några ggr. Vi skulle betala av lån, och antagligen flytta till varmare breddgrader. Köpa båt helt klart.. //Ullis
Spelar inte men om jag gjort det och vunnit så hade det blivit ett eget hus och lite kulor på banken. Resten skulle jag spendera i ett försök att lindra nöden för några stackars barn i tredje världen på ett eller annat sätt.
CITAT (xlxl67 @ 15-01-2011, 21:20)  Peztis: Var i SPanien skulle du köpa hus? Hur skulle trädgården se ut? Inte en susning om vare sig var i Spanien (min man som gärna vill dit) eller hur en trädgård skulle se ut (vill jag ha)... Man drömmer väl om den där poolen vid stranden där det vajar lite palmliknande växter och bourganvillan överöser en medan nerium ramar in i bakgrunden... Nåt sånt, kanske...?  Inget hyperexotiskt eller superexklusivt.
Fick mail precis, glömt att kolla lotto. Det är med det små summorna det börjar... Är det inte så?
RibesRubusVitis
16-01-2011, 00:36
Säkraste sättet att bli rik är att aldrig någonsin köpa lotter, som statistiskt är en riktigt usel affär. Förra veckan ringde en lottförsäljare med välsmort munläder, som undrade om jag ville vara med och dela på fyrahundra miljoner. Men först ville han veta vad jag helst skulle vilja använda ett par miljoner till; kanske en bil eller en villa, eller utlandsresor, det skulle väl inte vara så dumt? Jag svarade att frågan var fel ställd, och kom med en motfråga: Hur mycket pengar går in i systemet, och hur mycket delas ut igen? Är vinsterna lägre än investeringen, är det väl oerhört korkat att satsa på något sådant…?
Elisabeth-Västkustkolonisten
16-01-2011, 07:44
Vi har 6 stående rader som vi lämnar in var 5. vecka. Vinsten har aldrig blivit större än en hundring eller så.
Vad vi skulle gör med en större vinst? Unna oss något gott och kanske köpa en ny bostadsrätt men ingenting utomlands.
Vi skulle också lägga pengarna för att förbättra hälsan.
Och sen hat vi ju barn och barnbarn. Men med 5 milljoner kommer man inte långt.
Elisabeth
malcolm
16-01-2011, 15:51
Jag spelar inte regelbundet, köper ett par trisslotter lite då och då bara och igår "vann" jag faktiskt 25 kr på en men den vinsten fick sonen ta hand om. Det mesta jag vunnit är 600 kr på stryktipset för länge sedan, vann jag så mycket som 5 miljoner skulle jag köpa ett annat hus och kosta på mig en sprillans ny bil samt betala av alla mina skulder.
Jag vet att 5 miljoner inte är "så mycket" men jag tror att det räcker för de flesta att bli lånefria och att det räcker till något lite extra.
Fast egentligen är 5 miljoner VÄÄÄLDIGT mycket pengar.
Myosotis
16-01-2011, 16:52
CITAT (Peztis @ 15-01-2011, 20:58)  Om ni vann flera miljoner... låt oss säga .... hmmm... 5 miljoner. Vad skulle ni hitta på då med pengarna? Köpa mark, rycka upp granjävlar, hägna in och köpa kossor!  Så kanske kanske göktytorna skulle komma tillbaka... Fast jag spelar aldrig så då är det svårt att vinna.
fuchsian
16-01-2011, 17:18
Spelar inte eller köper lotter heller, för vad skulle jag göra med massa pengar som jag inte behöver. Är glad åt dom som jag känner och har vunnit en del, de behövde det. ...... Fuchsian .....
CITAT (fuchsian @ 16-01-2011, 17:18)  Spelar inte eller köper lotter heller, för vad skulle jag göra med massa pengar som jag inte behöver. Är glad åt dom som jag känner och har vunnit en del, de behövde det. ...... Fuchsian ..... Ge bort till de som inte är lika lyckligt lottade.
fuchsian
16-01-2011, 18:35
CITAT (Alba @ 16-01-2011, 18:09)  Ge bort till de som inte är lika lyckligt lottade. Det är en god tanke, men då vill jag känna personen i fråga mycket bra, för att kunna veta vilket är deras behov. Det har inte blivit av att man skulle köpa lotter helt enkelt, men man kan inte veta ..... Fuchsian...
Jag har vunnit 400 på en lott en gång, min dotter vann 1 miljon i en tävling på tv, det var riktigt kul.
Meriona
17-01-2011, 10:10
Kul för dottern!
Gossen Ruda
19-01-2011, 22:02
Tänkte på den här tråden när jag förnyade mitt 5-veckors idag. Kostnad 410 kr, vinster på de gångna veckorna 2 st 4:or på tillsammans 41 kr, dvs 10 %.
Stående kupong 48 kr/vecka ... får ibland allt mellan 22 - 125 kr i "vinst" Hittintills så går vi nog minus just på Lottospelet ... tror jag.
Min rad är ingen höjdare heller just nu...
Men å andra sidan så borde ju chanserna i så fall öka för varje vecka, inte sant? Men den där slumpen, den kan man ju inte rå över.
Chamomille
21-01-2011, 17:11
Men... Tror du att jag berätta det här
CITAT (Chamomille @ 21-01-2011, 17:11)  Men... Tror du att jag berätta det här  Varför inte?  I alla fall kanske du vill drömma vilt om den hypotetiska frågan: vad gjorde du om du vann 5 Mkr?
malcolm
22-01-2011, 15:54
Jag köpte två trisslotter idag, håll tummarna för vinst.
Hittade 75 kr vinst på en trisslott i bilen, minns inte ens när den är skrapad och lotten måste lösas ut före maj i år. Har nog legat där ett tag.
herkules
23-01-2011, 12:25
skulle jag vinna 5 miljoner idag skulle 1 miljon gå till hundstallet, resten skulle jag och mina två döttrar sätta sprätt på.
JAG VANN IGÅR PÅ LOTTO!!!!  Undrar hur jag nu ska spendera de 17 kronorna...
Chamomille
23-01-2011, 13:20
CITAT (Peztis @ 23-01-2011, 12:38)  JAG VANN IGÅR PÅ LOTTO!!!!  Undrar hur jag nu ska spendera de 17 kronorna... 
malcolm
23-01-2011, 13:27
CITAT (Peztis @ 23-01-2011, 12:38)  JAG VANN IGÅR PÅ LOTTO!!!!  Undrar hur jag nu ska spendera de 17 kronorna...  Grattis! Köp nu inte plantor för alltsammans.
Meriona
23-01-2011, 16:43
Jag vann inte ett jota igår heller.
CITAT (malcolm @ 23-01-2011, 13:27)  Grattis! Köp nu inte plantor för alltsammans. Ska försöka...
Biggan_
23-01-2011, 17:01
...fast några fröpåsar räcker det ju till!
Vann faktiskt femhundra på triss i fredags...Första gången förutom 25 kronor nån gång. Om jag vann 5 miljoner skulle jag OMEDELBART säga upp mig och sen ägna mig åt det jag så lite hinner med nu : Barn, barnbarn, trädgård, sticka, you name it....
Vår veterinär vann 15 miljoner på triss på tv igår!
malcolm
24-01-2011, 15:19
Jag skrapade två trisslotter igår men inte...
CITAT (Mollis @ 24-01-2011, 15:06)  Vår veterinär vann 15 miljoner på triss på tv igår! Usch, sånt där som man inte ens vill höra!!!! Kul för honom/henne men va fasen. JAG DÅ!?!?!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|