djur7
Nu har jag sått årets första sådder nämligen ökenstjärna, tacca och pelargon. Jag skulle vilja så de andra men det står sådd från feb, kan man ändå så dessa nu om jag har extra belysning?
Jag har bl a freesia, gebara, petunia, rör mig ej m.m.
Sabina87
Hej!
Jag sådde mina petunior förra året i januari, vilket jag tyckte va jättebra!
De tar verkligen lång tid på sig.
/Sabina
fuchsian
Då har ni varit flitiga.
Jag har ställt iordning allt som ska sås nu (de som ska sen ut) men orken tog slut eller latmasken anföll, det kvittar vilket... giggle.gif
Har gjort provisoriskt iordning de som jag inte kan lämna utan tillsyn sen jag vet att vi är hemma igen. Det blir nog senare sådda, men det mesta är perent, så då får det gå.
2 resor på gång, men sedan ska jag så resten och vara hemma. ...Fuchsian ......
djur7
CITAT (Sabina87 @ 16-01-2011, 18:15) *
Hej!
Jag sådde mina petunior förra året i januari, vilket jag tyckte va jättebra!
De tar verkligen lång tid på sig.
/Sabina

Då skall jag prova så jag också nu i januari så skall vi se hur det går.
KRT
Har sått tomater, chili, kronärtskocka, lavendel, stockros, echinacea, paprika, spikklubba, clementin, camellia sinensis, canna, granatäpple, minipensé, anemon och en valnöt jag hittade.
Har ett gäng frö till blommande anueller och några perenner, men jag har inte obegränsat m plats så de får vänta lite smile.gif
djur7
CITAT (KRT @ 16-01-2011, 21:37) *
Har sått tomater, chili, kronärtskocka, lavendel, stockros, echinacea, paprika, spikklubba, clementin, camellia sinensis, canna, granatäpple, minipensé, anemon och en valnöt jag hittade.
Har ett gäng frö till blommande anueller och några perenner, men jag har inte obegränsat m plats så de får vänta lite smile.gif

Hejsan!
Kronärtskocka är jag lite nyfiken på, hur smakar den och vad skall man anv den till? och är den svår att odla?
tigrella
Jag har sått två sorters chili och idag åkte det ner några petuniafrön också, har massor av roliga petuniafröer som ska ner inom snar framtid. Visst är det härligt när man kan börja så igen...det finns ju lite hopp om att vintern tar slut då.
GroPia
Petunia sår jag sista februari. Men jag bor ju i zon4.De hinner precis bli färdiga till värsta frostrisken är över. Däremot surfiner(hängpetunia)sås i januari.
I början på februari sår jag verbena o tobak bl a. tätt följd av garden bride, murbinka, sommardahlia bl a.

---------------------------------------------------------------------

http://multifloras.blogspot.com/
Crazy4Flowers
Jag har sått massor, vilka sorter och vilka som tittar upp ser ni på min hemsida Chili och så övriga sådder har lagt in bilder för idag mera kommer senare när det har blivit lite förändring.

I år SKA jag så lite mera perenner som jag SKA sätta ut i snön. Har inte lyckats göra det tidigare ska bli spännande att testa, bara jag tar mig i kragen och GÖR det....
Plantonisten
Har också sått massor, har snart slut på plats. Har sått paprika, luktärt, zinnia, tagetes, doroteabloomma (nån kinkig variant som jag hoppas verlever), ringkraga, sommardahlia..

Det roligaste jag har sått är nog kikärtor och gröna linser. Det startade som ett litet experiment med det slog nästan bakut. Sitter med säkert 15 plantor av varje sort och vet inte vad jag ska göra med det happy.gif lxproblem...

Sen hoppas jag att pepparkornen jag satt kommer upp också laugh.gif
Peztis
Idag kunde då inte jag hålla mig längre...
Hade tänkt starta lite smått men nu står där närmare 30 krukor! Och då har jag inte tittat på chilifröerna och så missade jag penséerna.

Fröus te breddus - det är denna återkommande sjuka och nu har den visst slagit till igen! biggrin.gif
Plantonisten
Känner igen problemet, sått jättevallmo i en pluggbox och trodde inte att så mycket skulle komma upp..
Nu har jag snart 49 plantor till som ska ha plats någonstans i de redan fulla fönstrena

När ska man lära sig? whistling.gif
tantGröön
Jag har sått 5 sorters chili, 3 sorters paprika och purjolök.

Jag funderar på vilka mer grönsaker som man kan så redan nu, har ni några tips?

ingrid fuxwall
CITAT (tantGröön @ 06-02-2011, 13:03) *
Jag har sått 5 sorters chili, 3 sorters paprika och purjolök.

Jag funderar på vilka mer grönsaker som man kan så redan nu, har ni några tips?

Persilja
tantGröön
Hur går det?
jag är nyfiken på vad ni har stoppat i jorden, har det blivit fler sorter?
hattstugan
Har hitintills sått: Gräslök Tobaks blomma Petunia Chili Palettblad och Vild Pelargon som redan har grott och behöver planteras om!

Nysått är: Kaktus Dahlia och Dahlia Mix + en till Dahlia sort. Spikklubba Viol och Persilja

Ska sås: Lobelia Pysslingkrage och Lejongap mfl
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon