|
Här har vi ju efterlyst folk från både Göteborgs- och Sthlm-trakten. Och fler kan ju efterlysa sina närboende här. Men om det sedan ska bli någon samling någonstans, hur gör vi då för att tala om för folk att det är "möte" då och då och var vi ska träffas?? Finns det något sätt att göra en enkel lokal mailingslista på de som bor på ett visst område, eller ska vi helt enkelt tala om det här eller har någon en bättre idé??? Göteborgarna brukar ju träffas i Botan, men alla ni andra? 1. juni är sedan gammalt ett träffdatum, för man kan ju slå ihop AoT-forumisterna och Odla-forumisterna eftersom det för det mesta är samma personer!!
Fattar noll....  Menar du när det är mässor eller vad?
Christer i Falköping
08-02-2004, 09:51
Det kan gälla när som helst. Botanträffarna började för några år sedan, då har vi växtbytardag m.m Annars är det vanligt att vi har växtbytardagar hemma hos någon. Men då brukar vi skriva ett inlägg i AoT forumet och så kan man svara om man vill vara med. Jag har inte varit med så länge här i Odla.nu, så om ni gör något liknande här vet jag inte. Christer.
Aha!!  Ja på AoT är jag aldrig.... Läser bara tidningen.
Jag var förr mycket på AoT men nu hinner jag inte längre på båda ställena. Odla-Forumet är dessutom snabbare  så det går bättre att läsa här när man får hela tråden på en gång!
Christer i Falköping
08-02-2004, 10:18
Du kan få hela tråden på en gång på AoT-forumet också Sylvia. I stället för "expandera trådar" klickar du på "Inga trådar". Då blir det precis som här :-) Christer.
Jisses, det visste jag inte!! Måste dit o kolla!! Tack för tipset.
Christer i Falköping
08-02-2004, 10:20
Vad snabb du var :-)
CITAT (Christer i Falköping @ 08-02-2004, 10:18) Då blir det precis som här :-) Vadå blir precis som här?  Det blir väl inte som här! Inget annat blir som här. Kollade in AoT:s forum för några år sen när trädgårdsintresset var nytt, men så hittade jag Odla och fastnade där. Och sen vi fick det här nya forumet så finns ingen anledning att kolla in nåt annat.  Lätthittat och lättläst!
Christer i Falköping
08-02-2004, 10:51
Ingen övrig jämförelse mellan forumen, jag lovar  Men man kan få upp alla inläggen på en gång, precis som här. Bägge forumen har sin charm. Men nog om det. Inläggen skall ju egentligen handla om hur alla kan träffas runt om o landet, som t.ex på växtbytardagar. Christer.
Ok! Ska försöka låta bli att blanda mej i.
Jag håller mig inte hella till temat Christer,förlåt: Jag är lika mycket på båda forum,har blivit rostok,båda forum är lika bra,så de så,jag har alltid framme "inga tråder"då har jag alla inläggen samtidigt.Jag vill inte heller jämföra forumen,det är bra med omväxling,alla är lika trevliga.AoT är lite långsam ibland. Men någon träff låter bra,men hur?jag är inte bra på så'nt måste jag erkänna.För mig är det extra knepigt,har ingen bil(körkort). Det låter trevligt att kunna träffa forumistern på riktig. Mvh.Renate
Christer i Falköping
08-02-2004, 15:38
Beroende på var man bestämmer sig för att träffas, finns det väl alltid någon som kan ta vägen om dig och låta dig åka med. Sådant löser sig alltid. Christer.
Hannele
08-02-2004, 15:52
Renate, det är inget märvärdigt. Sist träffades göteborgarna på på Trädgårdsföreningen i Göteborg på Skördefesten. Ungefär den 1 juni har man knytkalas på Botaniska i Göteborg. En del träffas på Trädgård Väst på Liseberg. Själv ska jag åka med några till Skåden den 4-6 juni.
Hannele
13-02-2004, 14:02
Är det många som planerar besöka TrädgårdsVäst på Liseberg? Liseberg 2002
Hur kunde denna link från 2002 dyka upp igen?? Men visst, jag ska i a f vara med på Trädgård i Väst i år också......
Maria i Helsingborg
13-02-2004, 15:30
Vi skåningar har ju alternativet trädgårdsdagarna på Sofiero i augusti i min hemstad......vilket brukar vara oerhört inspirerande och trevligt Vill man åtnjuta lite mer kultur om man ändå kommer långväga ifrån så kan man ju ha Fredriksdals friluftsteater i åtanke - Eva Rydberg och co och en härlig park och odlingar. Tänk så mycket fint jag har aldeles inpå knutarna
Jag bor mittemellan Göteborg och Stockholm - i Värmland. Finns det några som bor i närheten av Karlstad möjligtvis?
lilla mamma
17-02-2004, 19:22
jag susanne, jag bor i värmland. I city, nybble 2,5mil söder om kristinehamn. Var häckar du? Jag är inte ensam, vi finns även om vi är färre än andra arter på denna sighten.
CITAT (Maria i Helsingborg @ 13-02-2004, 15:30) Vi skåningar har ju alternativet trädgårdsdagarna på Sofiero i augusti i min hemstad......vilket brukar vara oerhört inspirerande och trevligt Vill man åtnjuta lite mer kultur om man ändå kommer långväga ifrån så kan man ju ha Fredriksdals friluftsteater i åtanke - Eva Rydberg och co och en härlig park och odlingar. Tänk så mycket fint jag har aldeles inpå knutarna  Ja Maria, jag brukar också strosa runt i nämnda ställen, då min man är född o uppvuxen i Helsingborg och har sin mamma boende där. Dessutom har vi vänner därnere. Så vi är där rätt så ofta och besöker även plantskolor runtom.
CITAT (lilla mamma @ 17-02-2004, 19:22) jag susanne, jag bor i värmland. I city, nybble 2,5mil söder om kristinehamn. Var häckar du? Jag är inte ensam, vi finns även om vi är färre än andra arter på denna sighten. Trevligt! Jag bor i Forshaga kommun norr om Karlstad sedan snart två år.
Maria i Helsingborg
19-02-2004, 18:21
Jag lovar att heja på dig, Sylvia, om jag ser dig i vår/sommar/höst!
CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-02-2004, 18:21) Jag lovar att heja på dig, Sylvia, om jag ser dig i vår/sommar/höst!  Ja, ser du mig strosandes i någon park eller med galen lyster i ögonen flaxa runt bland plantskolornas alla härligheter, så hugg tag i mig bara!! Det gäller er andra också, kom an bara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|