Full version: Växthusväv
petrea
Är det någon som vet var man kan få tag i sån?
Verkar superbra tycker jag, måste ju fungera bättre än bubbelplasten eller?? blink.gif

Den kanske är jättedyr?
Någon som har erfarenheter??
rolleyes.gif rolleyes.gif Hälsn. Petra
Ingrid på Västkusten
Vad är det?

Låter som skuggväv.....och det är inte bättre än bubbelplast alls om Du tänker på att höja tempen för odling?
Finns ju fiberduk med men den isolerar inte bättre än bubbelplast alls.

Hälsar Ingrid
*Felix matte*
Här kan du se alla inköpsställen som progr. anlitat
Växthusväven finns att köpa hos BMS i Hässleholm AB, 0451-156 52

Ingrid på Västkusten
Kollade på Äntligen hemma -siten - när man skall väcka pelargonerna ur vintervilan?
Det ser ut som gardiner? Då vet jag preciiiiiis :-D
Den tillverkas i Kinna av Ludvig Svensson. Han tillverkar å levererar över heeela Europa. Det skojigaste är ju att vi stod i Holland i ett växthus och nöp i en gardin å tyckte den var någe för vårt uterum - växthusägaren log och så såg vi texten - Ludvig Svensson Kinna.
Små mängder sälja av Willab t ex. Är helt super för att reflektera bort värme på sommaren och solljus med. Lite värme håller den på vinter men itne alls som bubbelplast. Det finns ju något som heter solstrålning och så något som heter konvektion. Den värme som alstras sker ju när det blir sol men det är ju itne ofta på vintern alls vi har sol. Luften i uterummet/växthuset kyler ju och leder bort värmen via konvektion. Det är ju därför vi har bubbelplast på vintern. Värmestrålning är ju bara en del av bilden.

Var den randig i silver?
Ludvig Svensson skal ha en fabriksbutik mig veterligen men hur små mängder som säljs....gardinen är ett väldans brakomplement till bubbelplast på sommaren t ex. Man måste ha linor att sätta upp den med.....

Hälsar Ingrid
kryddan
Nu är det här långt bort från ämnet iofs - men vad tyckte ni om Äntligen hemma?? Jag tyckte det var väldans tunt och spretigt wacko.gif Vilken publik vill de nå liksom???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon