Full version: Monica Z
Meriona
Det börjar en dokumentär nu på ettan om Monica Zetterlund. Oavsett om man gillar jazz eller inte, så är den nog sevärd. tummenupp.gif
Aqvakul
en fantastisk artist... tummenupp.gif
Meriona
OM det är, sonen brottade sig till TV:n efter en halvtimme, men det går i repris tack och lov! smile.gif
netha
Har sett den för några år sedan. tummenupp.gif
Meriona
En sådan röst, det är väl ändå få förunnat väl? Hon talar om tur, men det vette sjutton?
Aqvakul
CITAT (netha @ 18-01-2011, 21:43) *
Har sett den för några år sedan. tummenupp.gif

jag med...
netha
CITAT (Meriona @ 18-01-2011, 21:43) *
OM det är, sonen brottade sig till TV:n efter en halvtimme, men det går i repris tack och lov! smile.gif

Du kan också se den på svt.play
Meriona
Jo, men det är inte samma sak som att se på TV:n med stereohögtalarna. smile.gif DEN rösten ska lyssnas på fullt ut.
netha
CITAT (Meriona @ 18-01-2011, 21:50) *
Jo, men det är inte samma sak som att se på TV:n med stereohögtalarna. smile.gif DEN rösten ska lyssnas på fullt ut.

yes.gif
Meriona
Jag är så ledsen att jag inte fått se henne i verkligheten, har någon av er gjort det?

Är hon lika magisk live som på TV? Jag tycker att hon strålar likaväl när hon är skådelspelerska som sångerska, men har ju bara sett henne på TV. Och nu är det för sent för att få reda på om det var nån skillnad att se henne live. Kanske är det en lärdom? GÅ på konserter, operor, teatrar, musikaler osv, för rätt som det är så är det för sent att uppleva det magiska! sad.gif

ninnisky
CITAT (Meriona @ 18-01-2011, 21:57) *
Jag är så ledsen att jag inte fått se henne i verkligheten, har någon av er gjort det?

Är hon lika magisk live som på TV? Jag tycker att hon strålar likaväl när hon är skådelspelerska som sångerska, men har ju bara sett henne på TV. Och nu är det för sent för att få reda på om det var nån skillnad att se henne live. Kanske är det en lärdom? GÅ på konserter, operor, teatrar, musikaler osv, för rätt som det är så är det för sent att uppleva det magiska! sad.gif

Så rätt du har och tänk om vi oftare kunde komma ihåg att tänka på det smiley_small_hug.gif
Jag såg Monica alldeles i början av hennes karriär - det var i början av 60-talet - och i Husqvarna Folkets Park.
Många av mina kompisar kunde inte förstå då hur jag kunde tycka hon var bra, något de senare själva tyckte. biggrin.gif

omk
Monica har läst in sina egna "memoarer" på talbok.
"Hågkomster ur ett dåligt minne".
MYCKET hörvärd !! yes.gif

Tack för tv-tipset förresten !! Skall kolla imorgonförmiddag ....
Meriona
Och jag tackar för tipset om memoarerna, jag såg att boken inte fanns på biblioteket (konstigt nog inte alls) men CD-inspelningen fanns. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon