Full version: sova
Svala
Jag har fått väldiga sömnproblem!

Måste ringa min husläkare och få tabletter!

Men inte är det så lätt att ringa, telefontid kö tid OCH att ta sig för att ringa från jobbet

Men jag är ut-tröttad. Har inte sovit en hel natt sedan den 10 jan.
Som småbarnsföräldrar kanske man måste få störd sömn, men inte i min ålder.

Varför måste min kropp svika mig.

Varför inte sova och sedan orka jobba och orka ta upp kampen mot den andra kvinnan.

Jag tror att hon var i mitt hem idag när jag var på jobbet.
Jag tror att hon träffade min man en dag under helgen
jag vet att hon träffade min man på lördag kväll
Jag vet att hon träffade min man på fredag
jag vet att hon träffae min man på tisdag kväll
jag vet att hon träffade min man på måndag dag.

"Hon är bara en vän"
??????????

Nu skall jag försöka förbättra statistiken för mattens sovande timmar.
Har nog sovit mellan 2-3 timmar kanske

skånepåg
Jag sover med dåligt, jag har testat de flesta tabletterna och jag tycker inte de hjälper för mej =(
Min läkare vill inte skriva ut starkare, jag har ju testat Theralen och flunitrazepan som e bland det starkaste och det sover jag gott på ^^
Men sen så har jag nästan alltid haft problem med sömnen, men inatt somna jag rätt snabbt =)
Jag har en medecin som heter Zyprexa som ska vara lite lugnande och ta bort ångest, den hjälper väldigt lite men man blir ju väldigt trött av dem oxå ^^
Aqvakul
Jag har haft sömnproblem i över 40 år. Tyvärr få man nog till dels acceptera och försöka leva med problemet. Angående den andra kvinnan, så tycker jag att du ska konfrontera din man och låta honom välja.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 19-01-2011, 07:48) *
Jag har haft sömnproblem i över 40 år. Tyvärr få man nog till dels acceptera och försöka leva med problemet. Angående den andra kvinnan, så tycker jag att du ska konfrontera din man och låta honom välja.

Jag har samma problem som du Aqa, minns inte ens när jag sov en hel natt. Men man skall akta sig för sömntabletter. Jag tar bara en då och då, t.ex. när jag börjar få hjärtklapåningar av trötthet osv

Jag skulle också ställa din man mot väggen. Antingen eller..... so kan du inte ha det

Elisabeth
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-01-2011, 08:30) *
Jag har samma problem som du Aqa, minns inte ens när jag sov en hel natt. Men man skall akta sig för sömntabletter. Jag tar bara en då och då, t.ex. när jag börjar få hjärtklapåningar av trötthet osv

Jag skulle också ställa din man mot väggen. Antingen eller..... so kan du inte ha det

Elisabeth

Jag använder inte heller sömntabletter...
Red Top
När man drabbas av sömnproblem av en speciell anledning, som i ditt fall, misstanken om att din man är otrogen, är det viktigt att snabbt försöka undanröja orsaken. Som både Aqua och Elisabeth säger; konfrontera din man.

Även om det smärtar att få misstankarna bekräftade, mår du bäst om du får veta hur det ligger till.

Att uppsöka sjukvården bara för att få sömntabletter utskrivna är ett dåligt alternativ. Det finns sömnskolor, som ger effektiv hjälp utan piller. Programmet bygger på de senaste metoderna inom kognitiv beteendeterapi (KBT).

Apoteket och Landstingen samarbetar med en organisation, som heter Livanda - Internetkliniken AB. De ger professionell hjälp över nätet. Klicka på länken för att läsa mer. Eller gå in på Apoteket AB.

Jag lider själv av sömnproblem sedan ngr år tillbaka, pga svår värk, men jag äter inte något sömnmedel. Det är viktigt att inte själva sömnlösheten blir ett orosmoment utan att man lär sig att leva med den.

Kram och lycka till.kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 19-01-2011, 07:48) *

Samma här men anser att sömntabletter är ingen lösning när sömnbristen beror på att man har fått akuta problem. Du ska absolut konfrontera din man och säga åt honom att välja för så där kan du inte ha det. Vägrar han avsluta "vänskapen" omgående är mitt råd att du tar ditt pick och pack och säger mors och godbye. Så gjorde jag och ångrar det inte en sekund. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare. Jobbigt...ja men det går över! Du är värd bättre så lycka till!
herkules
jag skulle inte tveka en sekund att äta insomningstabletter en kort period, varför skulle de annars finnas?
sömn är viktigt, speciellt om man har ett arbete att sköta eller andra åtaganden på dagtid.

vad det gäller karln du släpar på så är det väl dags att peka med hela handen och tala om var skåpet ska stå, när du ändå håller på så kan du ju bjuda in den andra kvinnan till samtalet också!

lycka till!
skånepåg
CITAT (herkules @ 19-01-2011, 10:55) *
jag skulle inte tveka en sekund att äta insomningstabletter en kort period, varför skulle de annars finnas?
sömn är viktigt, speciellt om man har ett arbete att sköta eller andra åtaganden på dagtid.

vad det gäller karln du släpar på så är det väl dags att peka med hela handen och tala om var skåpet ska stå, när du ändå håller på så kan du ju bjuda in den andra kvinnan till samtalet också!

lycka till!

Hehe men de svaga som imovane och sånt shit, de är inte beroendeframkallande så du kan vara lugn, men de hjälper inte ett skit på mej tongue.gif
malcolm
Lider med dig Svala, vet av egen erfarenhet hur svårt det kan vara att sova när verkligheten tränger sig på men sömntabletter är ändå ingen lösning. Det bästa är att ta tjuren vid hornen och försöka lösa problemen på bästa sätt, sömntabletter och inspmningsmedicin har den egenheten att man blir fruktansvärt slö och mosig i huvudet dagen efter och vad du gör, medicinera INTE med alkohol.
sqrulan
CITAT (*Stintan* @ 19-01-2011, 09:29) *
Samma här men anser att sömntabletter är ingen lösning när sömnbristen beror på att man har fått akuta problem. Du ska absolut konfrontera din man och säga åt honom att välja för så där kan du inte ha det. Vägrar han avsluta "vänskapen" omgående är mitt råd att du tar ditt pick och pack och säger mors och godbye. Så gjorde jag och ångrar det inte en sekund. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare. Jobbigt...ja men det går över! Du är värd bättre så lycka till!

tummenupp.gif
basko
oh, håller med många föregående talare, konfrontera din man och försök lös problemet!

tabletter fungerar inte på mig heller, däremot rikligt med motion, trötta ut dig under dagen så mycket det bara går!

hoppas lösningen kommer snart och att er kärlek är starkare än du tror!
netha
Skulle inte ens diskutera med slusken ... en gång otrogen ... alltid otrogen!
Har man en "vän" så kan "vännen" komma och hälsa på också när du är hemma ...
om inte .... thumbdown.gif
Och du ska inte behöva lämna hemmet ... skicka ut bocken!

Vippan
Ta en konfrontation med killen och tala om för honom att du misstänker att han är otrogen.Klart att du mår dåligt när du misstänker att den du tycker om är otrogen man ska inte bedöva känslor med tabletter bättre att ta tag i problemet.

Svala
Ja tror min dator är lika slö som mig!
Men nu har jag kommit in på "svara"

Jag har under en längre tid mått mindre bra, till och från....

Det har inte varit helt lätt, självförtroendet har aldrig varit i topp men f.d.chefens maktmissbruk på hela (nästan,några allierade) sin personal var förödande. Jag har sista året gått på samtal. Bra men också jobbit.
Mycket av allt gammalt skräp från jobbet är borta! Men det har funnits mycket gråt och gråt...gråt!
(hela jobbhistorien har varit jobbit för oss båda)

Och nu detta!

Jag tyccker om min man, är känslomässigt mycket bunden till honom!!!

Vår långvariga samvaro är också mycket ekonomiskt komplcerad!
Våra (snart blivande)pensoner är inget att hurra för, så vi har löst det på ett bra sätt, förutsätt att vi kan fixa det som det var tänkt!

Och sedan är det här med mina känslor!
Vad kan ja tollera??
Jag har alltid litat på alla uppgiftter!
Hur är det nu? Misstänksamhet vill jag inte leva med!!

En gång otrogen alltid otrogen, ja det tror jag på!
Men är han otrogen eller......bara "vänner" var kan jag dra gränsen vad jag tycker!!!

Svart/vitt eller finns det en gråzon som jag kan aceptera????

??????????????

Konfrontation ja men har jag haft flera men .... blir inte riktigt klar med gråzon eller vänner
Cacki
Usch så jobbigt du verkar ha det!
Jag tycker att det inte är du som ska behöva definiera var den där gråzonen börjar och slutat, det ska din man göra. Låt honom sätta ord på vad deras vänskap innefattar. Det slår mej också, att hur mycket kan egentligen en vänskap betyda när den medför att hans livskamrat far så illa av den?? Han har också ett ansvar för er relation/äktenskap och med det ingår att man måste göra vissa uppoffringar ibland, av hänsyn till varann. Man kan inte leva som om man vore singel. Det spelar inte så stor roll om han är otrogen eller ej i det här fallet. Han borde inse själv att han borde välja bort vänskapen till den andra kvinnan om han vill vara säker på att få ha dej kvar. Ställ krav, det har du all rätt till. Ni är två som som ska komma överens om vad som är ok eller inte i er relation och det ska ni båda respektera.
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2011, 06:36) *
Usch så jobbigt du verkar ha det!
Jag tycker att det inte är du som ska behöva definiera var den där gråzonen börjar och slutat, det ska din man göra. Låt honom sätta ord på vad deras vänskap innefattar. Det slår mej också, att hur mycket kan egentligen en vänskap betyda när den medför att hans livskamrat far så illa av den?? Han har också ett ansvar för er relation/äktenskap och med det ingår att man måste göra vissa uppoffringar ibland, av hänsyn till varann. Man kan inte leva som om man vore singel. Det spelar inte så stor roll om han är otrogen eller ej i det här fallet. Han borde inse själv att han borde välja bort vänskapen till den andra kvinnan om han vill vara säker på att få ha dej kvar. Ställ krav, det har du all rätt till. Ni är två som som ska komma överens om vad som är ok eller inte i er relation och det ska ni båda respektera.

Jag tycker också att du skall ställa en rak fråga till din man vad han vill. Vill han leva med dig så måste han helt enkelt respektera dig och dina känslor, vill han något annat så är det dags att bryta upp.
Är det frågan om vänskap med den andra kvinnan så bör han kunna släppa in dig också så att det blir en gemensam vän.
Gita
Svala
Ni har rätt jag borde ställa krav!

Problemet är att jag inte (än) kan tänka mig att lämna honom, utan strid!

Men jag inser att det är fel.

Han vill leva med mig men det är fel att att krav på varandra. (fritt citat)

Han kommer inte att välja bort singel livet.

När jag kom hem från jobbet var det tommt hemma.
Ingen information om var han är

Vet var han skall ikväll, men då skall han åka om ca 25 min.

Har skickat et sms "trevlig kväll"

inget svar

Blir det mer går det åt skogen!!!!!!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon