petrea
jag får det inte att funka.
Är verkligen inte bra på datorer!!
Susanne i Linköping
Har du kommit ihåg att klicka på "stäng alla taggar" innan du förhandsgranskar eller skickar inlägget? Det ska se ut så här, fast utan det extra mellanslaget efter första "[" (om jag inte lade in det skulle parenteserna och koderna inte synas):

[ COLOR=red]"stäng alla taggar"[/COLOR]
*Felix matte*
Klicka på "knappen" färg som finns ovanför denna skrivruta. Där har du en rullist med olika färger.

När du har valt färg du vill ha och skrivit klart så skall du klicka på det röda krysset vid "Stäng taggen"

Då har du färgad text.

Om du vill ändra både färg och storlek på texten väljer du bägge och skriver.
Sedan stänger du taggarna.

Klicka gärna på " Stäng alla taggar" när du är klar och kolla på
Förhandsgranskning.

Lycka till!
Posse
CITAT (petrea @ 08-02-2004, 12:19)
jag får det inte att funka.
Är verkligen inte bra på datorer!!

Klicka på neråtpilarna vid "FONT","STORLEK" och/eller "FÄRG", välj det du önskar och skriv din text.

Avsluta med att klicka på "Stäng alla taggar".
Hannele
T e s t a kan ni göra här.

Testforum är en bra Avdelning, även, när man vill lära sej lägga in bilder, citera, göra länkar, allt möjligt.
Ordet l e k a är bortcensurerat, på grund av känsliga personers klagomål. wacko.gif
Posse
CITAT (Hannele @ 08-02-2004, 16:11)
L e k a kan ni göra här.

Jag tror frågan var allvarligt menad....
Hannele
CITAT (Posse @ 08-02-2004, 16:16)
Jag tror frågan var allvarligt menad....
Mitt svar med.

T e s t a kan ni göra här.
*Felix matte*
L e k a kan ni göra här.

Nu tycker jag att du Hannele är onödigt stingslig.
Jag har inte lekt.
Det jag gjorde var att försöka hjälpa en som bad om hjälp.

Överhuvudtaget verkar det som man måste "tassa" på forum
för att ingen skall bli störd och just därför skrev jag ett PM
till petrea.
Men när jag sedan såg att jag beskrivit lite slarvig så valde jag
att skriva inlägget här.
Inte sjutton kollade jag under vilken rubrik frågan fanns, tyckte bara att jag ville hjälpa henne precis som jag i början fick hjälp av andra.

Ha en bra söndagskväll alla forumister, du också Hannele!
Hannele
CITAT (Felix matte @ 08-02-2004, 16:37)

Varför får jag inte upplysa om att det finns bra Testforum här på Odla.nu?? wacko.gif unsure.gif
Berith
Såklart du får Hannele! Jag uppfattade inte din hänvisning som stingslig. Tycker i stället det var ett jättebra tips att testa och leka med färg och font i Testforum. smile.gif
Posse
CITAT (Hannele @ 08-02-2004, 16:42)
CITAT (Felix matte @ 08-02-2004, 16:37)

Varför får jag inte upplysa om att det finns bra Testforum här på Odla.nu?? wacko.gif unsure.gif

Kanske avsåg du inte att låta så bannande, förmanande och lite nedsättande som det framstod för mig.

Visst borde väl kanske petrea postat frågan i ett annat Odla-forum men hon är nybörjare. Dessutom har såvitt jag minns frågor av den här typen diskuterats ett antal gånger i Småprat utan att någon med betoning på "L e k a" hänvisat deltagarna någon annanstans.

Om man förmanande kallar något som vuxna människor sysslar med för lek brukar det sällan uppskattas; ordet "lek" är i sådana sammanhang enligt min erfarenhet oftast ämnat som en förolämpning.

Jag drar slutsatsen att du tycker allt användande av formaterad text i Odlas forum - vilket mycket ofta förekommer - är av ondo.
Hannele
CITAT (Posse @ 09-02-2004, 12:24)
Jag drar slutsatsen att du tycker allt användande av formaterad text i Odlas forum - vilket mycket ofta förekommer - är av ondo.
?

Nej, det tycker jag inte - och det har jag aldrig sagt.
Hannele
CITAT (Berith @ 08-02-2004, 17:02)
Tycker i stället det var ett jättebra tips att testa och leka med färg och font i Testforum.  :)

Precis, Berith. sleep.gif
Berith
CITAT (Posse @ 09-02-2004, 12:24)
Kanske avsåg du inte att låta så bannande, förmanande och lite nedsättande som det framstod för mig.

Oj vad vi uppfattar inlägg olika. unsure.gif

Du ska veta Hannele att inte alla uppfattar dej som "bannande, förmanande och lite nedsättande". smile.gif

---------

Äsch så långsam jag var! wink.gif
Kajsa
Petrea, du är alldeles ny här och redan på hugget med alla Forums finesser
duktigt tycker jag, jag har suttit här ett år och skrivit och just lärt mig en
del, har gått två nybörjarkurser i data och är ganska skraj för allt detta.
Du ska bara veta alla är inte experter, man får ta en bit i taget.
Skriv upp noga när du lärt in något, det är mitt tips.
renate
Det är ja det som är så bra på detta forum!Man lär sig så mycket,det man inte kan eller vet fraga man om,det är alltid någon som kan hjälpa till.Tesforum är bra har varit där själv och testat mig fram.övade ett tag att får ut färgade text innan jag frågade här och vips, så funkader det.Så här!
petrea
Hej alla!!

Oj, vad många svar!
Tack för tipsen och förlåt en nybörjare..jag hade inte sett att det fanns en testsida, men skall prova på den nu!!
Och spec tack till Felix matte för hjälpen!

Hälsn Petrea
Hannele
Testforum är en bra Avdelning, även, när man vill lära sej lägga in bilder, citera, göra länkar, allt möjligt.

Fråga gör man här - men träna kan man göra på Testforum. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon