Full version: Såg en mink idag
HelenJ
Jag var ute med hunden idag när vi stötte på ett litet vessleliknande djur. Det var svårt att fota, men så vitt jag kunde se var det helbrunt, utan några vita tecken. Tror ni som jag att det var en mink? Bilder finns i länken nedan.

Mink?
Jonny
CITAT (HelenJ @ 20-01-2011, 18:49) *
Jag var ute med hunden idag när vi stötte på ett litet vessleliknande djur. Det var svårt att fota, men så vitt jag kunde se var det helbrunt, utan några vita tecken. Tror ni som jag att det var en mink? Bilder finns i länken nedan.

Mink?

Garanterat Mink.
Huggorm
Säkert en mink. Kul att få se, jag tror aldrig jag sett någon. Det som den har i munnen borde ju inte vara någon unge på den här tiden av året. Kanske det är en vattensork eller bisamråtta som den fångat?
KRT
Mink eller utter eftersom det är vid vatten. Men uttern är ju vanligen ljusare i pälsen så mink låter troligast.

Vilka härliga bilder! Fantastisk känsla i dem......
Aqvakul
Nästan säkert mink - på minktäta Listerlandet har jag sett många förymda exemplar på nära håll.. Mink kan ha nästan vilken färg som helst...
Thalassa
Visst är det en mink, men det har ju redan konstaterats. Dock omöjligt att se vad det är den har fångat. Fina bilder. smile.gif
HelenJ
Tack! Nästa gång ska teleobjektivet med... wink.gif
Meriona
De minkar jag sett på Bohuskusten och Öland har varit viltfärgade, inte olika den som du fotat. Jag tror som Huggorm att det är ett sorkdjur den har i munnen, art osagd.

Vilka fina bilder! wub.gif
malcolm
Jag såg två minkar som skuttade iland på en ö när jag var ute och paddlade för ett par år sedan och jag är säker på att det var just minkar då jag har (haft) morbröder med minkfarmar. Fina djur men de skall inte finnas vilt i vår fauna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon