Full version: Kollar på Debatt
netha
Visst vore det väl bäst om pedofilerna kastrerades både kirurgiskt och medicinskt ... då tappar de väl lusten helt och hållet. Inte bara kirurgiskt eller medicinskt.
Ang fallen i Sundsvall ... Skrämmande thumbdown.gif -cry-.gif
Huggorm
Nu har jag inte sett programmet i fråga eftersom jag inte har TV, men jag tror också att kastrering vore det enda rätta. Kanske inte efter första brottet, men efter det andra. Och då förutsätter jag att det verkligen är pedofiler och inte en artonåring som har ihop det med en villig fjortonåring.
netha
CITAT (Huggorm @ 20-01-2011, 22:39) *
Nu har jag inte sett programmet i fråga eftersom jag inte har TV, men jag tror också att kastrering vore det enda rätta. Kanske inte efter första brottet, men efter det andra. Och då förutsätter jag att det verkligen är pedofiler och inte en artonåring som har ihop det med en villig fjortonåring.

Här handlar det tydligen om just pedofiler .. men som rättsväsendet säger så är det att kränka den personliga integriteten om man begär att pedofilerna ska genomgå kastrering.
Sällan tänker man lika ömt om offren. sad.gif
Aqvakul
när det gäller "grövre " förgripare så bör man verkligen överväga kemisk kastrering..
fuchsian
Jag klarade inte av att se den.
går igenom mina egna upplevelser fr. barndommen i hypnos, men en sak som jag önskar/vill att de ska kastreras. Hur många gånger har jag själv legat i min säng med ett vasst föremål för att skära av "Den" på min far, men insett att det hade blivit min egen död.
Önskade att jag var stor och stark så att kunna genomföra det, men så var ju inte fallet. ...Fuchsian ....
Gita
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2011, 22:57) *
när det gäller "grövre " förgripare så bör man verkligen överväga kemisk kastrering..

Nu lär ju ca 10 % av dem som begår övergrepp mot barn ha en specifik pedofil läggning, övrigt är s.k. substionsövergrepp, dvs begångna ofta inom familjen och av människor i kris av något slag.
Men när det gäller "äkta" pedofili så tror jag också att kemisk kastrering/medicinering för att sänka driften är en lösning/hjälp. Både för omvärlden och för pedofilen själv, en hjälp för individer som är födda med denna olyckliga läggning att kunna leva ett "normalt" liv
Gita
*Stintan*
Det var någon som sa angående kastrering att det inte skulle hjälpa eftersom det är i skallen det sitter och inte i könet. Lås in dom och kasta bort nyckeln om dom har förgripit sig på barn! Det daltas för mycket med pedofilerna men man struntar i offren.

Sexuella övergrepp inom familjen, som är det absolut vanligaste när det gäller sexuella övergrepp mot barn, är inte detsamma som pedofili utan en annan problematik även om det är lika hemskt.

Barn måste skyddas till varje pris även om det skulle få till följd att förövarna får ett sämre liv!
fuchsian
Oftast ligger felet så att man kommer inte åt det så lätt. Nu talar jag om det som sker hemma för barnet har blivit skändad, tar skulden på sig och sen alla hotelser om barnet nämner det till någon.

I de fallen där den ena föräldren är klog nog att inte axepterar det, kommer på det osv.
Men i många fall vet den andra partnern om det och "blundar" av olika orsaker att det händer, då är ju barnet nästan chanslös för att våga be om hjälp. De kanske tror att de själva råkar illa ut, eller barnet skyddar sina föräldrar, mest innan tonåren.
Jag är så enorm glad att detta tas på allvar, inget barn ska gå igenom detta helvete.
Instinkten, att vara sina föräldrar till lags kan hålla barnet tyst om det. .....Fuchsian....
malcolm
Såg en dokumentär på TV4/fakta igår om hur man i USA aktivt försöker fånga nätpedofiler, undrar om något liknande görs i Sverige?
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 10:34) *
Oftast ligger felet så att man kommer inte åt det så lätt. Nu talar jag om det som sker hemma för barnet har blivit skändad, tar skulden på sig och sen alla hotelser om barnet nämner det till någon.

I de fallen där den ena föräldren är klog nog att inte axepterar det, kommer på det osv.
Men i många fall vet den andra partnern om det och "blundar" av olika orsaker att det händer, då är ju barnet nästan chanslös för att våga be om hjälp. De kanske tror att de själva råkar illa ut, eller barnet skyddar sina föräldrar, mest innan tonåren.
Jag är så enorm glad att detta tas på allvar, inget barn ska gå igenom detta helvete.
Instinkten, att vara sina föräldrar till lags kan hålla barnet tyst om det. .....Fuchsian....

Som sagt så är det ett annat problem som inte har något att göra med pedofiler som avhandlades i Debatt.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 21-01-2011, 10:44) *
Såg en dokumentär på TV4/fakta igår om hur man i USA aktivt försöker fånga nätpedofiler, undrar om något liknande görs i Sverige?

I Sverige får ju inte polisen provocera till brott, så det blir svårare här. En polis kan exempelvis inte uppträda som barn på internet och locka till sig pedofiler.
fuchsian
CITAT (Huggorm @ 21-01-2011, 11:01) *
I Sverige får ju inte polisen provocera till brott, så det blir svårare här. En polis kan exempelvis inte uppträda som barn på internet och locka till sig pedofiler.

De borde stramas upp sig här i Sverige och ta detta på allvar och ha mer resusser att komma åt detta otäcka sak som en sjuk människa håller på med.
Har sett de amerikanska programmen om detta och önskar att Sverige skulle "vakna" nån gång. .... Fuchsian ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon