Full version: Till fuchsian
Sidor: 1, 2
Snöflinga
Kan inte läsa på Odla pga din avatar eftersom jag har spindelfobi. I djuravdelningen så varnas det, eller också framgår det av rubriken vad det handlar om.
Förstår inte varför du valt en spindel confused.gif
fuchsian
Ursäkta mig, detta visste jag inte om. Jag ska plocka bort den.
Försökte återligen att få min egen lilla bild men det lyckades inte. Helt i ödets nyck att jag satte dit spindeln.

Sorry! .... Fuchsian....

Finns det andra fobier eller hinder för min egen bild så var snäll och skriv det i denna tråd.
Sjutton också att saker inte ska funka!
Peztis
CITAT (Snöflinga @ 21-01-2011, 19:21) *
Kan inte läsa på Odla pga din avatar eftersom jag har spindelfobi. I djuravdelningen så varnas det, eller också framgår det av rubriken vad det handlar om.
Förstår inte varför du valt en spindel confused.gif

OJ!

Kan en fobi verkligen vara så illa?!!?
Red Top
Oh ja. Värre än så. Det finns människor, vars fobi är så svår, att de inte ens skulle klara att skriva ordet.
samot1
Red top din varg skrämmer mig.
Red Top
CITAT (samot1 @ 21-01-2011, 21:01) *

Har du vargfobi?
samot1
Nej men ställ dej på ett ben stirra in ögona vad ser du?
Red Top
CITAT (samot1 @ 21-01-2011, 21:12) *
Nej men ställ dej på ett ben stirra in ögona vad ser du?

Dina inlägg är lika seriösa som vanligt ser jag.
samot1
TACK för det

Förresten red top är okey och ha vargfobi?
Peztis
CITAT (samot1 @ 21-01-2011, 21:01) *

Och jag tycker den är helt underbar!
samot1
Får jag fråga vad du ser peztis?
Peztis
Ögonpartiet på ett djur jag förutsätter är en varg (pga texten).
samot1
jaha????
Peztis
OK, nu fattar jag inget längre...

Men det gör inget, finns andra trådar att läsa och skriva i.
Suz
Har en väninna med svårt ormfobi och det räcker med att man säger ordet "orm" eller nåt som associerar till det för att hon ska få panik.
Så visst kan en bild vara jobbig för dem med kraftiga fobier!
samot1
Tack suz.
Suz
CITAT (samot1 @ 21-01-2011, 21:48) *
Tack suz.

samot1, det är mycket beklagligt om du är seriös i dina inlägg i denna tråden ang. vargfobi!!
Mitt inlägg var ett svar på om en fobi verkligen kan vara så illa...Peztis frågade det, men som sagt jag har stor förståelse för er som har kraftiga fobier för det ena eller det andra!
samot1
ärligt talat jag har inte vargfobi man jag skulle inte vilja stä öga mot öga med en.
fuchsian
SNÖFLINGA och andra med div. besvär.

Jag har tänkt efter och har ett råd till dig ---- be adm. avlägsna bort spindeln, eller byt forum.
Jag var totalt ovetande när jag plädrade i de avatarer som fanns att välja på. Där fanns ingen text för att det fick inte att användas.
Jag tycker att det är lite oförskämt att inte ens tacka efteråt, och sedan kan man fråga sig om alla i forum ska gå efter vad en enda medlem inte tål????? confused.gif Det är väl ingen anarki här?

Visst finns det fobier, men det är upp till den personen att lära sig att leva med sin fobí eller söka bot till det.
Andra, många hundra ska inte gå i ledtråd för en enda. Det är lite för mycket begärt.
Ingen info fanns ens vid den foton, då hade jag inte tagit den om det hade funnits en varningstext.

Sen finns det i forum flera stötande och störande bilder som man inte skulle vilja se, men för det är jag inte den som kommer med pekpinnar till dom, för det är deras eget val och om inte fler klagar så håller jag också tyst och lär mig att acceptera att alla vi är olika och ta del av deras egenheter. ....Fuchsian.....

CITAT (Suz @ 21-01-2011, 21:46) *
Har en väninna med svårt ormfobi och det räcker med att man säger ordet "orm" eller nåt som associerar till det för att hon ska få panik.
Så visst kan en bild vara jobbig för dem med kraftiga fobier!

Så du menar att en enda person ska dominera över vilka bilder vi använder?
Det är mer vettigt att din "ormdam" går i terapi och inte styr sin omgivning. ...Fuchsian...

Vargen,

Den skrämmer även mig, men om andra vill ha den kommer jag klara av den. .....Fuchsian.....

CITAT (Peztis @ 21-01-2011, 20:39) *
OJ!

Kan en fobi verkligen vara så illa?!!?

Jag tror att detta är enbart att göra sig märkvärdig. Har man en verklig fobi, då finns det terapi, inte terrorisera hela forumet med sitt. ....Fuchsian....
Red Top
Man behöver inte lida av fobi för att tycka att en enda person terroriserar forumet.

Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 22:30) *
inte terrorisera hela forumet med sitt. ....Fuchsian....

fuchsian
CITAT (flaxss @ 21-01-2011, 22:36) *

Vad har du för fobi? Bättre veta än råka ut för en spindelrädd dam som jag inte ens visste om.
Sånt gör man inte medvetet om det fanns ett varningstext eller annat som hade gjort mig uppmärksam om det.
sen är det helt annan sak att när hon har det och det finns en sån avatar, kan hon be adm. avlägsna den så slipper man otrevligheter.

Maken sade till mig att sätta dit spindeln och inte öppna datorn på nån vecka ...............F..
Men så vill inte jag göra, även att han hade en påäng i det hela.
Aqvakul
Personligen hade jag inte haft problem med att byta avatar om någon for illa av den...
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 22:47) *
Vad har du för fobi?

jag kan nog ha nämnt det i någon tråd om det har frågats om det, annars vill jag inte fläka ut sånt ingående på ett forum.

PS - hoppas alla tycker mina gulliga paddor är oki, tummenupp.gif är det någon som är känslig så säg till.
*Stintan*
F. om du inte skulle öppna dartorn på en vecka skulle ju ingen se din avatar så det var väl ingen smart idé om du nu vill provocera.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2011, 22:49) *
Personligen hade jag inte haft problem med att byta avatar om någon for illa av den...

Det var inget problem för mig heller, tog bort den direkt, men inte ens tack, men man kan inte begära ...F
Snöflinga
Har nyss kommit hem och ser att det kommit en del svar. Äsch, jag överdrev väl något blush.gif har inte direkt fobi men tycker spindlar är olustiga och är faktiskt lite rädd för dem.

Ta inte i så du spricker Fuchsian ... (fast troll lär göra det när solen går opp)

Red top skrev "Man behöver inte lida av fobi för att tycka att en enda person terroriserar forumet"
Undrar just om det är mig eller dig det hänsyftas på ??????
Aqvakul
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 23:03) *
Det var inget problem för mig heller, tog bort den direkt, men inte ens tack, men man kan inte begära ...F

Men du spydde en massa galla över henne, vad skulle det vara bra för..
Cacki
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 23:03) *

Är det bara det som det handlar om så kan väl jag göra det istället då...

Tack Tack Fuchian, det var rart och empatiskt av dej!
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2011, 22:49) *

thanks.gif
Suz
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2011, 23:06) *
Men du spydde en massa galla över henne, vad skulle det vara bra för..

Fast snart är säkert även denna tråd borta så vi behöver inte ödsla så mycket energi på den!
Red Top
CITAT (Snöflinga @ 21-01-2011, 23:06) *
Har nyss kommit hem och ser att det kommit en del svar. Äsch, jag överdrev väl något blush.gif har inte direkt fobi men tycker spindlar är olustiga och är faktiskt lite rädd för dem.

Ta inte i så du spricker Fuchsian ... (fast troll lär göra det när solen går opp)

Red top skrev "Man behöver inte lida av fobi för att tycka att en enda person terroriserar forumet"
Undrar just om det är mig eller dig det hänsyftas på ??????

Och bara för att djävlas med dig satte hon dit den igen.

Det var ju inte särskilt sympatiskt.
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 22-01-2011, 05:06) *
Och bara för att djävlas med dig satte hon dit den igen.

Det var ju inte särskilt sympatiskt.

thumbdown.gif sad.gif Vad har vi gjort för att förtjäna detta gissel?
herkules
i inställningar kan man göra så att man inte ser signaturer och bilder.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag förstår inte meningen med denna tråd.

Först skriver snöflinga att hon har en spinelfobi men sedan skriver hon att hon INTE har spindelfobi (utan överdrev) utan bara tycker det är "olustig". Jag tycker det är mycket som är olustig.

Jag gillar inte heller spindlar, inte heller möss. Ser jag en mus, så springer jag... Ormar gillar jag inte heller. Och inte att prata om getingar och bi eftersom jag är allergisk mot deras stick.
Men inte kräver jag att alla dessa djur inte får visas här eller skrivas om.

Så jag förstår inte det hela

Elisabeth

Aqvakul
Det är alldeles för mycket småkitslighet här på Odla. Är det dessutom människor som inte mår riktigt bra som är inblandade, så blir det riktigt otrevligt...
*Stintan*
Dessutom så finns ju spindeln bland Odlas egna avatarer så hur sjutton ska man veta att man inte får använda den? Personligen tycker jag att den är rätt fin till skillnad mot många andra avatarer på forumet.
Snöflinga
Elisabeth, meningen med denna tråd var att be Fuchsian ta bort spindeln. Svårare var det inte ... att jag sedan jag skrivit var tvungen ge mig iväg någon timme och därför inte hann tacka straffade sig med råge.

Tycker nog inte detta är någon stor sak. Ville bara ha bort spindeln ... att den nu är tillbaka säger väl bara vad för slags varelse som döljer sig bakom avataren. sad.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Snöflinga @ 22-01-2011, 10:14) *
Elisabeth, meningen med denna tråd var att be Fuchsian ta bort spindeln. Svårare var det inte ... att jag sedan jag skrivit var tvungen ge mig iväg någon timme och därför inte hann tacka straffade sig med råge.

Tycker nog inte detta är någon stor sak. Ville bara ha bort spindeln ... att den nu är tillbaka säger väl bara vad för slags varelse som döljer sig bakom avataren. sad.gif

Snöflinga jag läste vad du skrev. Men du skrev ju senare att du inte har spindelfobi utan bara tycker att det är olustig och att du överdrev. Varför då att kräva att den tas bort? Det är det jag inte förstår.......
Gita
CITAT (Snöflinga @ 22-01-2011, 10:14) *

Jag tycker att hetsjakten mot F faktiskt gått alldeles förlångt och ursäkta mig, men jag tycker att den här tråden mera säger vad för slags varelse du är.
Först säger du dig lida av svår spindelfobi sedan säger du att det inte är så farligt men att du inte gillar bilden, och jag tror för min del att allt bara gick ut på att mobba S. Hade du lidit av verklig så svår fobi att du inte klara bilder ens så hade du naturligtvis, som någon redan påpekat, ställt in din dator så att du inte behöver se bilder, för bilder på spindlar kan ju dyka upp var och när som helst.
F må vara både egocentrisk och kanske väll fantasifull i sina inlägg men det rättfärdigar inte den mobbing som pågår.
Live and let live!
Gita
fuchsian
Hej alla,

Enl. Svensk lag finn det något som kallas yttrandefrihet för alla medborjare. Jag är ingen undantag utan har min yttrandefrihet även här.

Det var fult gjort av snöflinga när man ser det hela i helhet.
Snälla du, jag gjorde som du ville, även att jag inte skulle ha gjort det alls, när jag inte hittade varning för denna avatar.

Jag undrar inte alls vilka reaktioner det väckte upp. Du skulle stannat kvar och tagit det med mig personligt, jag är inte alls omöjlig, men nu ser man att det finns andra medlemmar som har synpunkter om andra avatarer, vilket jag har även noterat och inte mått så bra att se vissa avatarer, men jag har tagit det som att det angår inte mig och skrålla förbi dem som "stör".

Hur roligt är det att stirra i vargögon? Jag är rädd för dom, de tog våra husdjur under min barndom.
Hur roligt tror ni är det att se alla de bilder som finns under "kiss o bajs" sträcket?

I det stora hela enl. att spindeln finns bland Odlas egna avatarer har jag min rätt att använda mig av den.

Det är yttrandefrihet jag stöder mig på. " tummen upp"

... Fuchsian .....
Suz
CITAT (herkules @ 22-01-2011, 08:55) *
i inställningar kan man göra så att man inte ser signaturer och bilder.

Det var ett bra tips!
---------------

För övrigt är väl en spindel väldigt passande, eller varför inte en orm? whistling.gif
Så kan ju nya medlemmar med fobier snabbt scrolla förbi spindelns/ormens inlägg i stället för att läsa dem!

Edit, förtydligande.
fuchsian
CITAT (Suz @ 22-01-2011, 11:29) *
Det var ett bra tips!
---------------
För övrigt är väl en spindel väldigt passande, eller varför inte en orm? whistling.gif

Bägge går bra, har inga fobier för stackars smådjuren, för jag gillar dom ... tummenupp.gif ... Fuchsian....
gnon49
så länge man inte använder stötande bilder typ hakkors eller porr, så är det ju upp till var o en att sätta den bild man känner för.
fuchsian
CITAT (gnon49 @ 22-01-2011, 11:42) *
så länge man inte använder stötande bilder typ hakkors eller porr, så är det ju upp till var o en att sätta den bild man känner för.

Det var ju det jag gjorde från Odlas lista, när jag inte fick fram min egen bild (en blomma fr, mig) eller en naturbild från vår resa.
Jag är nog inte tillräckligt orienterad i sinnet att kunna få fram en egen bild, men det kommer, och inga djur är det med där.
Jag förstår din synpunkt i det hela. .... tummenupp.gif .... Fuchsian .....
Snöflinga
Tack Fuchsian ... den bilden var mycket snyggare tummenupp.gif
fuchsian
CITAT (Snöflinga @ 22-01-2011, 12:37) *
Tack Fuchsian ... den bilden var mycket snyggare tummenupp.gif

Tack själv,

Hoppas det är löst nu. Senare, när jag är i bättre balans, kommer jag att se över de bilder jag har tänkt på som avatar, mina egna blommor eller något från min resa, inga djur. smiley_small_hug.gif ---Fuchsian .....
Huggorm
CITAT (Suz @ 22-01-2011, 11:29) *
Det var ett bra tips!
---------------
Så kan ju nya medlemmar med fobier snabbt scrolla förbi spindelns/ormens inlägg i stället för att läsa dem!
Edit, förtydligande.

Från början tänkte jag faktiskt ha en orm som avatar för att matcha mitt användarnamn, men det var väll tur att jag inte hittade någon bra ormbild då
Aqvakul
Jag känner igen F:s nya avatar, tror att Silos använt den. Är det en bild på Silos?
*Stintan*
Nej det är väl en gammal avdankad skådis, Elisabeth Taylor eller så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon