Blomstertanten
Tagna i somras på Skansen så det är ju inte en vild varg, de är nog lite svårare att få syn på. Inte för att det var så lätt att få syn på den här när den låg still , men så plötsligt rörde den på sig och jag hade tur som tittade åt det hållet just då biggrin.gif
[attachment=57671:Varg.jpg] [attachment=57672:Varg2.jpg]
Bettis
wub.gif
Meriona
Det var jättefina vargbilder, B-tanten! Inte måste bilderna vara tagen i obygden för att man ska njuta av dem! smile.gif
Olle A
Ja, det var fina bilder! wub.gif

Olle
omk
MYCKET speciella bilder !

Jag önskar att jag hade haft med kameran, när vi var på Nordens Ark för några somrar sen.
Stod i säkert 20-25 minuter och spanade efter lodjuren. SÅ många ställen att gömma sig på fanns det ju inte ...
Och så, i ögonvrån, uppfattade jag en rörelse ! Ett lodjurs-öra !! Han/hon låg i skuggan under en björk, bara 5-6 meter ifrån mej och jag hade inte sett den öht ....
Överbölingen
Utan att förta gulligheten. Så är det ett helt normalt hunddjursbetenende av lugn och välmående. När jag/hustrun kommer hem oaktat vad jag/vi har gjort så finns det 1000 nyanser i taxens hälsningsceremonier.
Alternativt hennes beteende på mattes/husses mage när hon får komma upp i soffan. Eller hennes sätt att bädda in sig under fliten i buren. Notera att hon stänger själv.
Oaktat knähund så är hon en djvul åå grävling och räv i gryt. Driver rådjur, hare, räv och älg. Men missar vi eftermiddagsmålet så klättrar hon ilsket i våra knäveck. Nästan så vi ramlar.
Lokan
Fina bilder! tummenupp.gif
zaaritha
Har haft en varg liggande vid en berså här i trädgården.
Katterna var ute---men; tack o lov--så brydde sej inte vargen!
Men: det var en fantastisk upplevelse!
Blev totalt ställd!
sparvuggla
CITAT (Överbölingen @ 22-01-2011, 21:55) *
Utan att förta gulligheten. Så är det ett helt normalt hunddjursbetenende av lugn och välmående. När jag/hustrun kommer hem oaktat vad jag/vi har gjort så finns det 1000 nyanser i taxens hälsningsceremonier.
Alternativt hennes beteende på mattes/husses mage när hon får komma upp i soffan. Eller hennes sätt att bädda in sig under fliten i buren. Notera att hon stänger själv.
Oaktat knähund så är hon en djvul åå grävling och räv i gryt. Driver rådjur, hare, räv och älg. Men missar vi eftermiddagsmålet så klättrar hon ilsket i våra knäveck. Nästan så vi ramlar.

Är du tvungen att förstöra varje tråd med dina jakthistorier???

Jag instämmer, fina bilder och säkert ett härligt minne!
Blomstertanten
CITAT (sparvuggla @ 23-01-2011, 08:21) *
Är du tvungen att förstöra varje tråd med dina jakthistorier???

Jag instämmer, fina bilder och säkert ett härligt minne!

Den här tråden kom INTE till som ett inlägg i vargjaktsdebatten eller jaktdebatten överhuvudtaget!

Och när jag läser Överbölingens inlägg så läser jag nog inte det på samma sätt du verkar ha gjort! Inte kan jag få det till att han förstör den här tråden med sina "jakthistorier" utan han gör en jämförelse med sin hunds och vargens ( de är trots allt släkt) beteende.
smile.gif
Överbölingen
Tack för det! Blomstertanten. Tur att jag inte hann med att skriva ett irriterat svar. Det är alldeles för lätt att blamera sig vid tangentbordet och trycka på "skickaknappen".
Blomstertanten
CITAT (Överbölingen @ 23-01-2011, 11:25) *
Tack för det! Blomstertanten. Tur att jag inte hann med att skriva ett irriterat svar. Det är alldeles för lätt att blamera sig vid tangentbordet och trycka på "skickaknappen".

Jag satt på fingrarna en stund innan jag kunde skriva ett lite trevligare svar än det annars kanske hade blivit tongue.gif
Ibland blir det väldigt mycket sittande på fingrarna, då är det tur att jag inte är så tung tongue.gif
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2011, 23:34) *
Tagna i somras på Skansen så det är ju inte en vild varg, de är nog lite svårare att få syn på. Inte för att det var så lätt att få syn på den här när den låg still , men så plötsligt rörde den på sig och jag hade tur som tittade åt det hållet just då biggrin.gif
[attachment=57671:Varg.jpg] [attachment=57672:Varg2.jpg]

Mycket fina bilder på detta vackra djur!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon