gillarblommor
22-01-2011, 09:54
Hej och kul med en bra sida med mycket bra information om trädgärd i det stora!
Har köpt såjord i höstas och förvarat det på balkongen, det är väl helt okej att använda såjorden?Börjar bli dags snart att plantera om pelargonier mm.Vad säger ni?
Aqvakul
22-01-2011, 09:56
Inga problem...
Det har hänt när jag köpt jord från Granngården innan de hunnit plocka fram jord på våren att de tagit in den från ett förråd - djupfryst . Det är inga problem med det.
kerstin z5-6
22-01-2011, 13:41
Går fint!
Håller med de andra ovan.
Åsså vill jag passa på att välkomna dig till Odla!
malcolm
22-01-2011, 15:50
Välkommen till Odla gillarblommor, hoppas du kommer att trivas och dela gärna med dig av bilder på din prunkande balkong framöver.
Jordsäckar (även öppnade) har jag förvarat i mitt kallgarage över vintern ett flertal gånger och det har inte varit några problem men har man öppnat dem så skall man se till att försluta dem på något sätt.
gillarblommor
07-02-2011, 00:08
Tackar för svaren och tack för välkomnandet.Det dyker ju upp funderingar och frågor, både stora som små,och desto mer man utövar, ju mer väcks intresset. Har precis vattnat mina växter med nemablom för att kunna starta med sådderna så snart som möjligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.