Christoffer
Hur länge är rimligt att vänta för ett bostadsbolag att
fixa en WC som inte spolar?
Jag förstår att det finns fler som behöver hjälp i sina
bostäder, men det borde finnas en tidsgräns innan man
får hjälp.
Aqvakul
PM:a Blomstertanten - hon jobbar med detta professionellt...
malarmaster
beror på hur seriöst/stort bolaget är. en toa som inte spolar är ju rätt akut även om man kan spola med hjälp av hink.man kan kanske inte förvänta sig en brandkårsutryckning men senast dagen efter anmälan.
jobbar själv i ett bolag som har fastigheter o tidsgränsen för sådana här rep. typ trasig spis,toa m.m är satt till inom 24 timmar efter anmälan.akuta jobb t.ex vattenläckage,ingen el eller värme kommer fastighetsskötaren omedelbart.Vet ej om det finns några regler men man har ju hört skräckhistorier om en del fastighetsägare. Ulf
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 22-01-2011, 10:08) *
PM:a Blomstertanten - hon jobbar med detta professionellt...

Gör jag ???? confused.gif
Jag är städerska, inte fastighetsskötare!
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 22-01-2011, 10:41) *
Gör jag ???? confused.gif
Jag är städerska, inte fastighetsskötare!

trodde att du jobbade på Hyresgästföreningen... förlåt mitt misstag... blush.gif
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 22-01-2011, 10:43) *
trodde att du jobbade på Hyresgästföreningen... förlåt mitt misstag... blush.gif

Jobbar där gör jag väl inte direkt sleep.gif I alla fall inte professionellt för då borde jag få betalt, men det får jag inte no.gif
Jobbar gratis eftersom jag är förtroendevald och har inte ett dugg med sådana frågor att göra.

Men jag kan ju tycka i alla fall tongue.gif
Om man har helt stopp i toan är det ju mer akut än om det bara är spolfunktionen som är trasig. Då borde man ju få hjälp rätt omgående, tycker jag.
Fast jag tror inte så många vet om att man kan spola toan genom att hälla i en hink vatten! Men det kan man alltså!
herkules
värden är skyldig att laga eller byta ut det som är trasigt, allt som har med vvs att göra borde åtgärdas ganska snabbt eftersom det kan ställa till med ganska stora skador (och i förlängningen kosta massor av pengar).
har du en värd som inte återkopplar omgående ska du vända dig till hyresgästföreningen eller kommunens miljö och hälsa.
och som svar på din fråga - 1 dygn kan väl vara rimligt att vänta.
Christoffer
Ok, några dagar har jag väntat, men det kanske är för länge.
Spolar med hink, men det är tung att ständigt lyfta den fullt med
vatten. Jag hör av mig till dem i nästa vecka och ser.
De har sk. reparerat toan två gånger innan, och spol-funktionen
har gång på gång slutat fungera, så frågan är också...
kan man begära att de ska byta ut hela WC:n, trots att det kommer
att bli badrumsrenovering i sommar?
Blomstertanten
CITAT (Christoffer @ 22-01-2011, 12:14) *
Ok, några dagar har jag väntat, men det kanske är för länge.
Spolar med hink, men det är tung att ständigt lyfta den fullt med
vatten. Jag hör av mig till dem i nästa vecka och ser.
De har sk. reparerat toan två gånger innan, och spol-funktionen
har gång på gång slutat fungera, så frågan är också...
kan man begära att de ska byta ut hela WC:n, trots att det kommer
att bli badrumsrenovering i sommar?

Om du är med i Hyresgästföreningen kan du ringa dit för att få råd och hjälp! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon