Jag verkar efter femhundraelvfe gången lyckats övervintra iaf 70% mina pelargoner!

Jag har haft dem i tvättstuga i ca 12-15 grader med lysrörslampa som lyst på dem. Det ser lite långa, rangliga och bleka ut, några verkar ha torkat till lite i någon gren (har varit rädd för att övervattna), men i övrigt de verkar mår bra iaf.
Jag tog fram en av de lite klenare plantorna för 10 dagar sedan. Tänkte att den skulle få försprång så den hinner bli lika kraftig som de andra är till försommaren.
Jag klippte ner den till ca 5 cm (den är redan bra förgrenad) och lämnade en gren med blad kvar. Sedan ställde jag den i ett söderfönster i vardagsrummet där vi har kanske 20 grader vid fönstret. Den fått två skvättar vatten, utan näring fram till nu.
Nu har den kvarstående grenen med blad på börjat slokna. Stammarna visar inga tendenser till att släppa nya skott, jag får nästan för mig att de börjar kännas torra. VÅGAR JAG VATTNA MER? Den har inte inte så mycket stam och blad, är rädd att den ruttnar?
Vad gör jag? Gör jag fel? Hur ska jag göra med de andra som står kvar i tvättstugan?

Jag vill ju inte ha ihjäl dem nu när jag ändå lyckats övervintra dem.