CITAT (humla @ 04-03-2004, 22:27)
CITAT (Posse @ 12-02-2004, 15:48)
Men det handlar väl inte om riktigt fotopapper - dvs sådant som kopieras på och sedan framkallas - utan istället om utskrifter?

Bilderna jag fått kan jag inte på något sätt skilja från "vanliga" fotografier om jag tittar på papperskvalitén. Det blir precis som vanliga foton!
Men att det handlar om att de skriver ut fotona istället för att framkalla på det "gamla hederliga sättet" är jag rätt säker på. Men jag tror ändå att de använder samma papper.
Inte för att jag säkert vet, men jag tar ändå för givet att när man lämnar sin filmrulle för framkallning och får sina pappersbilder, så är de fortfarande framställda på äkta fotopapper, alltså papper belagt med speciella kemiska ämnen vilka sedan den negativa bilden projiceras på, och att bilden sedan framkallas i framkallarbad, fixeras och torkas.
Men jag antar att billig kopieframställning från digitalmedier tillgår så att bilden rätt och slätt skrivs ut på (högkvalitativt) papper.
Men för någon vecka sedan såg jag någon reklam att man visst även kan beställa digitalbilderna konventionellt kopierade på riktigt fotopapper. Jag ska hålla utkik om jag ser erbjudandet/reklamen igen.