Full version: Tipssite sökes
gammelnalle
Hej och hå alla ni som kan.... inte då bara om trädgårdar...

Förra lördagen hade DN en sida full med tips (DN 2004 01 31 sid 7 bostad) om hur man får bort stearinfläckar, bot mot nariga händer, repig marmor mm mm...

Det var ju kalasbra!! Men just nu har jag inge marmor överhuvudtaget och ingen mormor heller laugh.gif men kanske jag vinner ett marmormorgolv eller spiller stearin på rostiga bärnstenar.....

DÅ skulle det vara bar att kunna fråga någonstans.

Bilblioteket !!! Javisst men jag har 15 km dit och föresten har de lördagsstängt under sommarmånaderna och det är precis då jag behöver veta hur jag skall blanka mina matta ljuskronor....

Jovisst ja, jag har ju ER oh kära brödrer och systrar!! F´låt att jag inte tänkte på er... men även ni kan ju vara upptagna av att lägga in syltlökar eller ute och samla in svartavinbärsblad till eftermiddagsteet...

Finns det någon sådan site???

Vad var det nu jag hade glömt? unsure.gif
Annelie
En sida som jag själv använder när jag behöver leta upp något speciellt är

Catweb

Här finns länkar i massor - allt sorterat och klart och i mitt tycke lätt att använda!
Wargen
Catweb kan man aldrig göra för mycket reklam för, den är kanon!
Annars skulle jag kolla på bokloppisar efter gamla "husmoders-böcker", de brukar ha en massa numera bortglömda, men säkert effektiva råd. De råden kom ju ofta till innan man hade obegränsad tillgång till kemiska medel osv.
*Felix matte*
Här hittar du en massa tips biggrin.gif
Betty
och här kommer några till...

Och varför funkade inte det där då..? wacko.gif - om jag gör så här då...
http://hem.passagen.se/lilltuff/karring.htm
gammelnalle
Tack Annelie, Wargen, Felix matte och Betty!!!
Länkarna äro "favoritiserade" rolleyes.gif

Jag VISSTE väl att det fanns.
Det är tur att ni finns också!

wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon