Full version: Saknar fåglarna!
irre_k
Varför har fåglarna övergivit min "fågelrestaurang" i trädgården? Från att ha haft massvis med fåglar, bl a hackspettar, så är nästan inga alls nu. Jag serverar dom; hemmagjorda talgbollar, hasselnötter, fågelfrön mm.
theseraphim
Det där är en fråga man får ofta via jobbet och exakt varför är oftast lika svårt att säga. Det kan vara otrygghet fåglarna känner hos din matstation tex om rovfåglar eller katter börjat att vistas där, för lite buskage i närheten, en granne erbjuder något bättre osv osv. Med andra ord var jag nog inte så mycket till hjälp ändå:-(
Gossen Ruda
CITAT (irre_k @ 24-01-2011, 09:29) *
Varför har fåglarna övergivit min "fågelrestaurang" i trädgården? Från att ha haft massvis med fåglar, bl a hackspettar, så är nästan inga alls nu. Jag serverar dom; hemmagjorda talgbollar, hasselnötter, fågelfrön mm.

Inte så ovanligt på vårkanten. Stannfåglarna samlas där det finns mat men nu när vårkänslorna vaknar flyger de tillbaka till hemmareviren. Jag har inte haft speciellt mycket småfåglar vid sommarstugan i vinter men nu börjar de dyka upp igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon