Kröll
Ja ha då blev det en Stiga Villa 9 E, 90 Talare till utan Klippdäck,skall bara montera över bordet som jag hade till den gamle Stiga Villa maskinen.Men nu bara lite frågor till er ??? Hur man skall fixa till den

1.Startar inte
E det batteriet som e slut eller ??? ( Måste sätta nyckeln på start,Och sen ha startkablar då startar den )
2.Bytta Olja ( Mängd liter )
3.Tvätta Luft Filtret ( Insatsfilter ) Tvätta med vad och Hur ???
4.Bytta Tändstift ( Vad för märke , sort går bäst ??? )
5.Läcker lite Olja droppar , den har stått stilla ganska länge, kan det va det eller ??? ( Var kan det komma ifrån Tips ???

Tacksam för svar från er kunniga och duktiga och om där finns någon som vill vara snäll och sätta siffrorna framför vad jag skall göra på var Punkt/Grej
malcolm
Jag har ingen erfarenhet av den maskin du undrar över men här kommer några generella råd:

1. Tyder på att batteriet är dåligt, ladda eller köp nytt
2. Det brukar finnas en oljesticka eller en överfyllnadsplugg så man vet att det är lagom mycket.
3. Kristallolja, tvätta för hand precis som en vanlig handtvätt om det är ett skumgummifilter men häll inte ut resterna i avloppet, alt. köp nytt
4. Jag brukar föredra NGK till både bilen och gräsklipparen.,
5. Antagligen en dålig packning/tätning men det är rätt avncerat att byta själv så ett verkstadsbesök kanske är det bästa med tanke på att du inte verkar veta så mycket om motorer.

Lycka till! tummenupp.gif
Kröll
filtret är av metall

filtret är av metall
malarmaster
1.Byt batteri,har det stått oladdat i kyla är det förmodligen sönderfryst,alternativt är batteriet väldigt gammalt
så är det förmodligen slut.

2.Just det, stickan går bra att använda

3.är det filter typ grov stålull går det bra att tvätta med bensin,fotogen (kristallolja).

4.Gå till någon som handlar med gräsklippare,de har listor på vad som passar din maskin.oerhört viktigt att det blir rätt.har du inte kvar det gamla stiftet?

5.oljeläckage kan bero på mycket,kan vara oljepluggen,någon packbox som pajat.Enklaste är att lämna in den på service så fixar de allt. Ulf
Kröll
Kan det va batteriet ???? Men där händer ju inget när jag vrider om Nyckeln.Tycker ju att det skulle klicka till lite i start motorn ju
malcolm
Är batteriet slut/urladdat händer ingenting
Kröll
Det var SOLENOIDEN tUSSEN TACK FÖR TIPSEN
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon