christic
Hejsan alla trädgårdsentusiaster.

Här finns en som nu ser fram emot att se nya fröer spira! Bla "laurentia" fröer! Jag undrar, finns det någon därute som har erfarenhet av denna och isåfall hur den ska sås, ett frö per kruka eller flera som typ lobelia. Har sökt men ej funnit några råd angående detta.
Verkar enligt reklam vara en fantastisk planta som blommar hur länge som helst!
Och visst är det fantastiskt att snart är det dags att sätta fingrarna i jorden igen!
Ha en bra dag alla som läser detta
Hälsning fr en som är ny på detta forumet
Helen i Piteå Zon 5
Hej christic och Välkommen hit!
Ja, nu är det roliga tider då solen och ljuset återvänder och man får ha händerna i jord igen.
Har frösått Laurentia stargazer för många år sedan och det är en väldigt vacker blomma, kan inte förstå varför jag inte har kommit ihåg den nu g.gif
Den tar ganska lång tid på sig att utvecklas till en blommande växt så enligt mina anteckningar frösådde jag i slutet av januari, början på februari, fröna är ljusgroende så täck ej med jord. Tog mellan 2-3v. innan det grodde under växtbelysning i rumsvärme, skolade om 'tussvis'
Lycka till!
christic
Hej Helen i Norrland och tack för dina goda råd.
Jag ska följa dina odlingstips och ser fram emot en fin blomning i Skåne.
Christic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon