Full version: Skenande dator
Wargen
För en stund sen när jag kollade en länk i ett av inläggen började min dator helt plötsligt att skena...eller rättare, en av pop-up-filerna började mångfaldiga sig med blixtens hastighet, från en pop-up till 40 på två sekunder, typ. wacko.gif Jag fick inte stopp på dem utan var tvungen att snabbt stänga av datorn. Nu har jag diskrensat och tagit bort tillfälliga internetfiler och än så länge ser det bra ut...nån som vet vad som kan ha hänt.? Samma sak inträffade för ett tag sen...har det nåt med cookies att göra eller.... unsure.gif
*Felix matte*
Vad var det för länk du gick in på?
Jag har råkat ut för "massinvasion" och tvingats stänga av datorn för att överhuvudtaget få bort alla Popup.
Det har inget med cookies att göra.
Wargen
Kommer tyvärr inte ihåg, jag hoppade lite hit o dit, men jag tror det var på en konstig liten ruta som dyker upp mellan varven.
Där står bara : Servern går inte att hitta.
Går inte att få fram någon som helst info om vad det handlar om, och den är helt omöjlig att få bort. Utan jag får klicka bort den igen och igen .... Men nu efter att jag rensat datorn verkar den ha försvunnit än en gång.
Förmodligen är det något som klistrar sig fast när jag är på en viss sida....men vilken, det är frågan. Jag surfar rätt mycket, omöjligt att ha koll, och min pop up stopper är väl inte den bästa.
Så jag får väl vara glad så länge det varar den här gången....men nog får man skrämselhicka när det rusar iväg sådär... sad.gif
Tycker det känns lite otäckt att gå in och peta i systemet på datorn, man vet ju för lite, är rädd att ta bort nåt viktigt av misstag...men nu har jag lärt mig ta bort tillfälliga internetfiler och cookies iallafall.... smile.gif
Virgo
Dom flesta "massinvasions" popupp fönstren kommer när man besöker onämnbara sidor och oseriösa sidor där man kan ladda ner olika program
har man ingen popupspärr i sin browser, så är det bara att stänga av internet förbindelsen eller starta om datorn.
Tyvärr så finns det en massa slynglar som tycker att det är roligt att lägga upp sådana på sina sidor.
Ewa L
CITAT (Wargen @ 08-02-2004, 23:37)
Där står bara : Servern går inte att hitta.

Har du tillräckligt virusskydd?

Att inte hitta RPC-servern brukar nämligen vara ett osvikligt tecken på att datorn har fått viruset "Blaster". Det är en mask som inte gör så otroligt stor skada (det finns värre), men den tar plats och stör.
*Felix matte*
Vet inte om detta kan hjälpa men jag rensar bort skräpfiler med detta progr.
Sylvia
Jag har Ad-aware installerad och den kör jag alltid innan jag startar internet. Så den tar bort allt konstigt som kommit under föregående dagen så att datorn är "ren" sedan.
Sylvia
kryddan
Jag har råkat ut för något liknande när jag är inne på sidor som ligger under geocities (ex. Ingrids tvålsida)- fattar inte vad det är. Störtirriterande iallafall mad.gif
Wargen
Ska kolla om jag hittar ad aware, hittar inte något pop-up-stop-program i datorn längre.. ohmy.gif måste ha trollat bort det på något vis...
Det där med Blaster låter inte så bra... unsure.gif
Jag är aldrig inne på "onämnbara" sidor, men slyngelgrejer finns nog i mångas datorer numera, så jag kan ju ha fått det via smittad mail...
Wargen
Nu har jag satt igång både pop-up-stopper och ad aware, så det var då 70singen om det inte ska hjälpa... rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (Wargen @ 09-02-2004, 10:37)
Det där med Blaster låter inte så bra... unsure.gif
Jag är aldrig inne på "onämnbara" sidor, men slyngelgrejer finns nog i mångas datorer numera, så jag kan ju ha fått det via smittad mail...

Blaster fick en 4:a på smittbarhet när den kom. En 5:a har aldrig förekommit = total härdsmälta.
Smittar mycket snabbt och har ingen egentlig betydelse vilken typ av sidor du är på.
Personligen fick jag det när jag skulle ladda ner nya drivrutiner på Microsofts hemsida, och den kan nog bara kallas "onämnbar" för Mac-användare. biggrin.gif laugh.gif
Du får den alltså inte via mail utan internet.
Wargen
Jag tror att jag fått den på Microsoft isåfall, var där och uppdaterade. mad.gif Nu har jag (upptäckte jag nyss när saker inte funkade igen) tre olika pop-up-stoppers....Fick lov att stänga av den ena när jag skulle jobba på en ny hemsida med pop-up-fönster till bildbearbetningen.
För mycket och för lite skämmer allt. rolleyes.gif
Jag har alltså hittat en amerikansk sida där man kan bygga gratis hemsida.
Den verkar bra, inga pop-up eller annat.
Adressen dit är: http://www.freewebs.com
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon