Full version: Grönsaksfrökedja
Margith
Nu ligger kuvertet i brevlådan.

Följande är med i kedja 1:

1. maht
2. veram
3. Peztis
4. irdalen
5. Dragon
6. Rebecca
7. Baynia
8. EKLO
9. Crazy4Flowers
10. officinalis
11. Margith

Rebecca
Åh så spännande! biggrin.gif Otålig är väl bara förnamnet... wink.gif
veram
Oj, jag är ju tvåa!
Då gäller det att spurta med fröpåsarna.
Kul att grönsakerna är på g, Margith!
Peztis
JAAAA!!!!!
Iren
Ja vad spännande det här ska bli - första gången jag är med happy.gif
maht
Tack Margith fröerna damp ned hos mig idag, blev väldigt fundersam var det var för kuvär, hade nästan glömt detta. Men kul var det. Har nu kollat igenom och valt ut lite. Kommer att skicka de vidare i morgon (om jag kommer ihåg förstås). Så nästa på listan borde ha de på måndag eller kanske tisdag.
veram
Ja, fröerna kom idag - snabba ryck! Jättebra sorter för mig som blivit så grönsaksfrälst!
Packar ihop genast och skickar idag till dej Peztis! Var beredd!
Peztis
Åh jisses! Då vet ju jag vad jag ska göra medan mannen kollar på en massa pojkar som jagar en stackars melon... eller vad det där runda nu är för något! g.gif
Iren
CITAT (Peztis @ 31-01-2011, 19:11) *
Åh jisses! Då vet ju jag vad jag ska göra medan mannen kollar på en massa pojkar som jagar en stackars melon... eller vad det där runda nu är för något! g.gif

Hej och melonerna har nog slutat rulla nu... ska bli så spännande med fröer....
Rebecca
Jaa skynda er! Är så nyfiken här hemma w00t.gif
Peztis
Kuvertet kom idag, fyllt med mycket tomat- och paprikafröer - och annat, så klart! Har plockat några som jag faktiskt tidigare önskade jag hade och fyllt på med helt andra saker som jag hoppas ni önskar att ni får!

Skickar vidare imorgon så förhoppningsvis har irdalen det på fredag så hon kan gotta sig hela helgen!
Iren
CITAT (Peztis @ 02-02-2011, 22:02) *
Kuvertet kom idag, fyllt med mycket tomat- och paprikafröer - och annat, så klart! Har plockat några som jag faktiskt tidigare önskade jag hade och fyllt på med helt andra saker som jag hoppas ni önskar att ni får!

Skickar vidare imorgon så förhoppningsvis har irdalen det på fredag så hon kan gotta sig hela helgen!

Underbart!! Då har jag verkligen något att se fram emot tummenupp.gif Tack på förhand hälsar Irene
Peztis
Ligger i den gula lådan! Så om Postväsendet sköter sig...
Iren
CITAT (Peztis @ 03-02-2011, 17:20) *
Ligger i den gula lådan! Så om Postväsendet sköter sig...

Yes hoppas! smiley_small_hug.gif
Iren
Hej och JAAA det kom idag! Jättekul! Kollar o postar i dag så borde du, Dragon, ha det på måndag. Trevlig helg hälsar Irene
Peztis
Vad duktig posten var!

Hittade du ngt skoj?

Och du fattade att du kan återanvända kuvertet, bara att sätta på nytt porto samt byta ut adresslappen i plastfickan...
Iren
CITAT (Peztis @ 04-02-2011, 14:14) *
Vad duktig posten var!

Hittade du ngt skoj?

Och du fattade att du kan återanvända kuvertet, bara att sätta på nytt porto samt byta ut adresslappen i plastfickan...

Hej och visst hittade jag flera intressanta påsar tummenupp.gif

Och Jajamen så förstod jag det med återanvändning! Nu ligger det hos posten. Trevlig helg hälsar Irene
Dragon
Brevet kom igår ska försöka lägga det på postlådan i dag. d010.gif
Rebecca
Idag fick jag brevet!! biggrin.gif Vad fint det var och vad mycket roligt det fanns i! Tror jag räknade till 26 olika fröpåsar när jag hade valt ut vad jag ville ha. Förresten - smart "påse" man kunde göra av en liten fyrkantig pappersbit, stort tack för den inspirationen!

Lägger det på lådan imorgon bitti så förhoppningsvis kanske du, Baynia, har det på måndag... smile.gif

Så glad (eller såglad...? flirting.gif ) över att jag nappade på frökedjan - roligare brev var det längesen jag fick!! yahoo.gif
Barynia
Åh, jag längtar tills imorgon em, då jag förhoppningsvis får mitt kuvert......... rolleyes.gif
Ska ta fram och förbereda mina fröpåsar nu, så det går snabbt att skicka vidare sedan. Är det något särskilt ni som är efter mig önskar, så kanske jag kan bidra med något önskemål ?!
officinalis
Ja, skynda er nu. Våren är ju snart här!! w00t.gif
Barynia
Tyvärr inget brev med posten idag..... sad.gif
Hoppas på bättre lycka imorgon, nu har jag iaf plockat ihop mina fröer. Ska bli lite blandat, såg att det hade varit mycket tomat- och paprikafröer tidigare, så då ska jag försöka hitta lite annat smått och gott att lägga dit...... tongue.gif
officinalis
Åhå. Tomat you say? Precis vad jag behöver. Kan nog slänga ned ett par silvery fir tree för att hålla uppe kvoten smile.gif
Barynia
Ååh, idag kom kuvertet ! yahoo.gif
Såå kul att öppna, och en lagom blandad samling. Hittade fyra intressanta påsar, och la dit lika många själv. Postar brevet till EKLO imorgon bitti.
Nu ska jag börja så i mina sålådor. yes.gif
Barynia
Brevet skickat till EKLO !!!!
Peztis
Skoj! Det är inte många var nu på varvet!!!
EKLO
O så väldigt kul! Idag kom kuvertet.

Soffan full av små fröpåsar med spännande märkningar - svårt, svårt att välja, men också det ska väl gå. Crazy4Flowers får vänta lite eftersom det är helg, men på måndag ska du väl ha dem, om posten uppför sig som den ska! Och jag har nyligen köpt lite nya fröer som jag hoppas ska passa...
Peztis
EKLO, akta så att inte de små påsarna försvinner mellan kuddarna i soffan! smile.gif

Men det lät mysigt med soffan full!
Crazy4Flowers
Då är det bäst att jag kollar igenom det jag kan byta med, så det är klart. Detta är ju så skoj, förra året fanns det hur mycket som helst.
Crazy4Flowers
Idag kom kuvertet, jättekul, så mycket man skulle vilja odla....men hur mycket hinner man med??
Iren
Jag ser redan fram emot nästa varv! Är vi många med på det eller lägger man ihop kedjorna... biggrin.gif
Margith
Jag brukar göra så här med varv 2 (och eventuellt varv 3):

När alla 3 kuverten är tillbaka hos mig häller jag ut alla fröpåsar på skrivbordet. Sen delar jag dem i 2-3 nya högar. Beroende på hur många vi
är.
Sen skriver jag nya adresslistor. De som varit med i kedja 1 skickar till nån i kedja 2 eller 3 osv.

Allt för att kuvertet ska vara så nytt och spännande som möjligt, nästa gång du får det.

Hur många som är med på nästa varv vet jag inte förrän jag får tillbaka kuverten och adresslistorna.
Har du inte strukit över ditt namn på adresslistan blir du automatiskt med i nästa varv.

Iren
Ja men det låter ju bra, tack för att du tar dig tid med det! Ser redan fram emot nästa varv hälsar Irene
officinalis
Snart borde det landa hos mig också yes.gif
officinalis
Har fått paketet, men kommer troligtvis inte kunna skicka förän imorn. Kanske bättre att vänta över helgen så det slipper ligga hos posten?
Peztis
CITAT (officinalis @ 24-02-2011, 14:25) *
Har fått paketet, men kommer troligtvis inte kunna skicka förän imorn. Kanske bättre att vänta över helgen så det slipper ligga hos posten?

Men det är ju faktiskt ingen brådska! Man måste ju inte få iväg det samma dag, det måste ju finnas tid för att klämma och fundera också.
Vi har ju sagt att det bör komma iväg inom tre dagar så om du skickar det på måndag har du ju fortfarande "klarat" det.

Om du känner dig färdig med kuvertet så kan du ju lägga det på lådan i helgen så nästa har det på måndag (om de har helgtömning av den lådan, alltså).
Margith
Nu har det här kuvertet landat hos mig.
Här fanns det också mycket spännande att lägga fingrarna på yes.gif
smiley_small_hug.gif till er alla för ett spännande kuvert.

Så fort jag får kuvertet från Grönsaksfrökedja 3, så börjar nästa varv.

Vill du av någon anledning inte vara med på ett nytt varv och glömt att stryka ditt namn på adresslistan, PM:a mig!

thanks.gif
Margith
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon