Vad roligt att ni ska ha höns! Det är underbart, de är otroligt charmiga och kul att ha och göra med! Jag har haft höns i 14 år, och än har jag inte tröttnat!
Det verkar som att alla som har höns har sin helt egna uppfattning om vad som är "rätt & fel" om precis allt som har med hönshållning att göra. Man får lära sig sålla bland alla stormade åsikter och skaffa sig en egen!
Du skriver "rede" men jag antar att du med det menar är "hönshus" (eftersom måtten som står nämnda efter "redet" är mer av huskaraktär, sett till storlek.)

Det finns många som inte isolerar sina hönshus det minsta och inte heller har någon värme på åt dem. Är det ett litet hus, med många djur (som då kan hjälpas åt att få upp temperaturen några grader) som dessutom är av en härdig ras så klarar de bevisligen detta. (Eftersom många har det just så.)
En del kör mellanvägen - isolerar men har ingen extra värme alls.
Jag själv isolerar och har sen dessutom ett element åt dem så det alltid är plusgrader åt dem. Dels för att jag tycker att de ska ha det så (för djurens skull helt enkelt!) och sen även av praktiska skäl. Bland annat så slipper man krånglet med frysande vattenskålar samt sönderfrusna ägg.
Men jag måste nog säga att jag inte riktigt förstår din fråga om vart du ska ha redet? Buren; är det ute i rastgården eller inne i hönshuset?