Full version: Hoppsan..
freya
Nu vet jag inte vad jag tänkte på när jag sådde. Eftersom jag plockat och buntat och ordnat med fröpåsar i vinter trodde jag väl det var ordnat. Det var det visst inte alls, så nu har både Bolltistel ,Echinops sphaerosephalum, och Sibirisk vallmo grott. Flera veckor innan någonting alls i den lådan skulle kika upp. Den skulle ut under snön var det tänkt. whist.gif
octachoron
Vet du om sibirisk vallmo kommer att blomma redan i år om man sår den nu?
Jag funderar nämligen att så den själv, det finns ju lite ovanliga sorter som bara verkar finnas som frö i Sverige.
broccoli
Haha.. jo samma här. Sådde jätteverbena som skulle ut men ser ut som de börjat visa livstecken redan.. kanske man kan vänta tills de växt till sig, plocka bort dem och sedan slänga ut resten?.. men visst e det härligt att se hur något gror iaf rolleyes.gif ..
Peztis
Och jätteverbena som tog hur lång tid som helst att gro för mig förra året!!!
kerstin z5-6
Sånt händer.. fa om man följer de standardiserade råden på fröpåsar" Låt stå inne i x antal veckor..
Så i fuktad såjord o ställ ut inom 24 timmar.
Räddning för de nu grodda heter Lysrör:)
freya
Jag får ta och köpa nytt rör till det långa röret som jag hade till vävstolen. Den får inte plats någonstans om jag inte kastar ut från vardagsrummet förståss..hmm
Tills vidare får belysningen rädda sådderna då smile.gif
broccoli
CITAT (broccoli @ 28-01-2011, 18:57) *
Haha.. jo samma här. Sådde jätteverbena som skulle ut men ser ut som de börjat visa livstecken redan.. kanske man kan vänta tills de växt till sig, plocka bort dem och sedan slänga ut resten?.. men visst e det härligt att se hur något gror iaf rolleyes.gif ..

måste nog rätta till detta.. fröna började visa lite vitt (antar det va groddar) och tänkte först att jag håller dem inne men bestämde mig för att slänga ut dem under snötäcket också en tid.. nu kanske det var idiotiskt, men det lär man ju ska märka senare confused.gif . Som det heter man lär så länge man lever.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon