Full version: Köp, Sälj och Byt
kentbra
Funderar på att arrangera en köp,byt och säljdag i lilla Målerås.
Har stor tomt, ligger centralt och lättillgängligt, gått om parkeringsmöjligheter.
Har tillgång till sporthall vid dåligt väder.
Målerås ligger mitt i glasriket Småland. Cirka 30 km norr om Nybro.
Det finns vandrarhem och campingmöjligheter i närheten.
Tänkte att först främst privatpersoner skulle kunna sälja, byta och köpa växter av alla slag. Allt från Adenium till Zonalpelargoner.
Ingen kostnad för att sälja, ingen entréavgift eller liknande, utan helt gratis.

DÅ TILL MIN FRÅGA.
Finns det intresse för detta.
När är bästa tiden. Tidigt på sommaren typ slutet av maj eller början av juni.
Eller är det bättre att vänta tills efter midsommarhelgen typ början av juli.

Tips, idéer och förslag mottages gärna.
töre
Ser att Du inte fått något svar på Ditt initiativ, jag bor inte så långt från Dej, så jag kommer gärna om det blir något, har inte så mycket plantor att bidra med, men något har kanske överlevt vintern. Ta kontakt med någon lokal odlarförening, det borde väl finnas i Nybro eller Emmaboda, de har ju försäljning vår och höst, de kanske kan tänka sig att lokalisera ut sig till Målerås tillfälligt.Jag tror att det finns något som heter STASS som organiserar lokala odlarföreningar. Lycka till!
Alba
Et tips är att lägga en rad i småprat och sen länka till tråden här.

Precis som de gjort ang. Älvsjömässan. Det är många som inte läser längre ned.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon