Hej!
Jo visst finns vi fortfarande, tyvärr har en del skickat mail till info@chilepeppar.se vilket är fel - det är info@chilepeppar.com som gäller.
Jag gick med för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Jag har lärt känna massvis med likasinnade chilepepparintresserade.
Tyvärr har vi haft problem med vår hemsida, med det håller på att ordnas nu. Vi kommer även att öppna upp delar av sidan för allmänheten.
Sedan håller jag med Preussen att klubbens arragemang är till 90% i Stockholms området.
2010 var ett av föreningens mest aktiva år. Förra året var SCF med och arragerande HET HÖST på Bergianska trädgården som pågick mellan 1oktober och 19 oktober och uppmärksammades stort i radio, TV(bla direktsänding i TV4) och alla dagstidningar mm. Vi var även med på Bergianskas Höst Fest.
Vi är även med på Nordiska Trädgårdar och säljer chilepepparplantor och andra chilepepparrelaterad produkter.
Vi brukar också arragera självplock för medlemmarna, tidigare var vi på ORTO NOVO där man i et 1000m2 stort växthus fullt med olika chilepeppar. Förhoppningsvis kommer vi forstätta med det även framöver. Då kostade ett kilo chileppepar 30 kronor/kg.
Vi har även en odlingskola som består av ca 6 olika delar allt från sådd till skörd och övervintring. Denna uppdateras kontinuerligt och skickas ut till alla medlemmar.
Vi skickar ockå ut ett flertal receptmejl vid högtider (oftast signerad av vår egen ordförande kocken och kokboksförfattaren Jonas Borssén) osv samt nyhetsmejl till medlemmarna.
Vi säljer också våra egna produkter bla Chilpepparaffisschen med styrkeskala. Dessa får medlemmarna rabbat på.
Så gå med, vi är nu 279 stycken. På söndag är det årsmöte med massvis med god mat. Kom på detta - det är en upplevese med vinprovning och het mat (i år är temat Heta Tapas).
MVH
Patrik

Självplock med Svenska Chilepeppar Föreningen