elinh
http://www.chilepeppar.com/
Man får inte ens se hemsidan om man inte är medlem. Har vi några medlemmar här som kan berätta lite?
imjoh
Anmälde mig, men den verkar ligga nere, fanns inget i deras forum sedan i somras, ställde en fråga men har inte fått svar än..
elinh
CITAT (imjoh @ 29-01-2011, 16:31) *
Anmälde mig, men den verkar ligga nere, fanns inget i deras forum sedan i somras, ställde en fråga men har inte fått svar än..

De sålde fina plantor på Trädgårdsmässan förra året, och hade en snubbe där som sålde salsa och kokbok (som han var författare till, tror jag) - har de hunnit stänga ner?
Preussen
Jonas Borssén menar du? skrivit bla eat the heat som inspirerat många inklusive mig själv. jag var medlem där tidigare men tyckte inte att det gav så mycket. det skulle behövts en mer aktiv lokalförening vilket jag och någon till försökte få till stånd. en svensk chilepepparföreningen skulle kunna vara bra men behovet den skulle svara an på ges från många fristående bloggar och fröutbyten istället.
elinh
ja, det låter bekant.
De verkar ha en monter på mässan i år också iaf:
http://www.nordiskatradgardar.se/common/ca...&dfid=16936
men verkar ju inte vilja ha fler medlemmar...?
Mentha-Arvensis
Kolla med pata,
tror han är med i styrelsen.
Pata
Hej!

Jo visst finns vi fortfarande, tyvärr har en del skickat mail till info@chilepeppar.se vilket är fel - det är info@chilepeppar.com som gäller.

Jag gick med för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund. Jag har lärt känna massvis med likasinnade chilepepparintresserade.

Tyvärr har vi haft problem med vår hemsida, med det håller på att ordnas nu. Vi kommer även att öppna upp delar av sidan för allmänheten.

Sedan håller jag med Preussen att klubbens arragemang är till 90% i Stockholms området.

2010 var ett av föreningens mest aktiva år. Förra året var SCF med och arragerande HET HÖST på Bergianska trädgården som pågick mellan 1oktober och 19 oktober och uppmärksammades stort i radio, TV(bla direktsänding i TV4) och alla dagstidningar mm. Vi var även med på Bergianskas Höst Fest.

Vi är även med på Nordiska Trädgårdar och säljer chilepepparplantor och andra chilepepparrelaterad produkter.

Vi brukar också arragera självplock för medlemmarna, tidigare var vi på ORTO NOVO där man i et 1000m2 stort växthus fullt med olika chilepeppar. Förhoppningsvis kommer vi forstätta med det även framöver. Då kostade ett kilo chileppepar 30 kronor/kg.

Vi har även en odlingskola som består av ca 6 olika delar allt från sådd till skörd och övervintring. Denna uppdateras kontinuerligt och skickas ut till alla medlemmar.

Vi skickar ockå ut ett flertal receptmejl vid högtider (oftast signerad av vår egen ordförande kocken och kokboksförfattaren Jonas Borssén) osv samt nyhetsmejl till medlemmarna.

Vi säljer också våra egna produkter bla Chilpepparaffisschen med styrkeskala. Dessa får medlemmarna rabbat på.

Så gå med, vi är nu 279 stycken. På söndag är det årsmöte med massvis med god mat. Kom på detta - det är en upplevese med vinprovning och het mat (i år är temat Heta Tapas).

MVH

Patrik

Självplock med Svenska Chilepeppar Föreningen
mattias__o
Tack Pata för informationen. Har funderat ett tag på att bli medlem men man vill ju gärna veta lite mer vad man får för pengarna. Nu blev jag sugen på att göra slag i saken och bli medlem.
Iren
Ja tack för infon! Var inne på hemsidan o tittade. Kan man inte starta upp en västsvensk "gren" också. Det vore kul! Lite långt annars för dom heta Tapasen biggrin.gif
Pata
Hej!

Kul att ni visar intresse för föreningen. Som David tidigare nämnt så var en sydlig del nära för ett par år sedan - tyvärr rann det ut i sanden den gången. Föreningen är öppen för detta - det vore jättekul om vi kunde få en tex. en västsvensk del eller sydlig del eller varför inte en Norrländsk del.

Patrik
blomkronan
Det var ett par år sedan jag var in på Svenska Chilipepparföreningens hemsida, men eftersom man mötes av en "låst" sida brydde jag mig inte om att bli medlem... Man sätter ju inte in pengar på ett konto för något man inte vill ha no.gif. Så det är bra att ni öppnar upp mera på sidan så man ser vad det handlar om...
elinh
CITAT (blomkronan @ 04-02-2011, 11:57) *
Det var ett par år sedan jag var in på Svenska Chilipepparföreningens hemsida, men eftersom man mötes av en "låst" sida brydde jag mig inte om att bli medlem... Man sätter ju inte in pengar på ett konto för något man inte vill ha no.gif. Så det är bra att ni öppnar upp mera på sidan så man ser vad det handlar om...

håller med.
Pata
Ja, nu håller vi ju på att öppnar upp den. Observera som medlem får man ju tillgång till hemsidan även nu. Med tex receptdatabas, chilpeppardatabas mm

MVH

Patrik
bogg
Det känns ju relativt puckat att ha en så pass anonym hemsida om ni faktiskt VILL ha medlemmar. Ingen kommer ju betala in pengar till en relativt okänd förening utan minsta lilla info på deras sidor. Det ni bör göra är ju att göra en bra, informativ, sida där man får mervärde om man är medlem i föreningen (t.ex. tillgång till större delar av ett forum, bättre priser eller större utbud från plantskolan o.s.v.).

Ni skulle kunna ha en landningssida med div. enklare chiliguider, ett forum och kanske en grundläggande "sort-databas" där man kan läsa om lite olika sorter och annan generell information om chiliplantor. En liten webshop med ett begränsat antal plantor man kan beställa (t.ex. att medlemmar lägger upp plantor dom odlar och ska säljas).

Kanske hålla i lite rekryteringsträffar där ni har föreläsningar om chili, provsmakningar av olika sorter och försäljning av olika plantor.

Som medlem skulle man kunna få ännu mer av det goda.

Känns som att 99.9% av era nuvarande medlemmar är med p.g.a. WOM snarare än någon rekrytering via hemsidan.
smuleborg
Håller i princip med föregående skribent. Det kan bli något bra av det här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon