Full version: Julros i kruka
kryddan
Har en julros i mitt svala sovrumsfönster. Den har blommat snällt ända sedan november och verkar fortfarande må bra.

Hur är det - ska man pytsa i lite näring??? Eller vänta med det tills det är dags att plantera ut dèn?? Den har inte fått ett skvatt - bara blivit satt i bra jord uppblandad med marmorkross.
Ingrid på Västkusten
Ingen näring.

Plantera ut den så snart Du får spaden i backen det komemr dne att tacka Dig för.

Hälsar Ingrid
kryddan
Ok! Det lär nog dröja ett tag dock - man ser inte tomten under all snö smile.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo igen,
Om jag får misstänka lite här ur egen erfarenhet så kommer julrosen ganska så snart vilja komma ut. Hur kallt har Du i sovrummet?

Hälsar Ingrid
kryddan
Vet inte riktigt, jag tror att det är runt 15 grader - kanske något kallare vid fönstret - det är en ventil öppet under elementet och där viner det kalla vindar smile.gif
Ingrid på Västkusten
Julrosen är ju en perenn som egentligen trivs bäst ute men vad Du har skrivit så har den väldigt bra förutsättningar hemma hos Dig :-) i sovrummet ett tag till.

Hälsar ingrid
kryddan
Bra - då får den stå kvar och glädja mig i sovrummet tills det är lite ljummare ute på balkongen - i väntan på att komma till stugan och gräva ner den smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon