kryddan
09-02-2004, 11:48
Har en julros i mitt svala sovrumsfönster. Den har blommat snällt ända sedan november och verkar fortfarande må bra.
Hur är det - ska man pytsa i lite näring??? Eller vänta med det tills det är dags att plantera ut dèn?? Den har inte fått ett skvatt - bara blivit satt i bra jord uppblandad med marmorkross.
Ingrid på Västkusten
09-02-2004, 13:53
Ingen näring.
Plantera ut den så snart Du får spaden i backen det komemr dne att tacka Dig för.
Hälsar Ingrid
kryddan
09-02-2004, 14:06
Ok! Det lär nog dröja ett tag dock - man ser inte tomten under all snö
Ingrid på Västkusten
09-02-2004, 14:57
Todeloo igen,
Om jag får misstänka lite här ur egen erfarenhet så kommer julrosen ganska så snart vilja komma ut. Hur kallt har Du i sovrummet?
Hälsar Ingrid
kryddan
09-02-2004, 15:44
Vet inte riktigt, jag tror att det är runt 15 grader - kanske något kallare vid fönstret - det är en ventil öppet under elementet och där viner det kalla vindar
Ingrid på Västkusten
10-02-2004, 07:40
Julrosen är ju en perenn som egentligen trivs bäst ute men vad Du har skrivit så har den väldigt bra förutsättningar hemma hos Dig :-) i sovrummet ett tag till.
Hälsar ingrid
kryddan
10-02-2004, 09:53
Bra - då får den stå kvar och glädja mig i sovrummet tills det är lite ljummare ute på balkongen - i väntan på att komma till stugan och gräva ner den
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.