Yiipppiiii!!! I morgon ska jag beställa mitt nya växthus!!! köpte ett för tre år sen som blev för litet redan första säsongen (6,5). Men nu är det dax för ett större, ska beställa ett från Willabgarden, ett förhöjt Euro Serre Maxi 4 på 14,1 kvadrat. Vi har bestämmt att jag inte ska ta det ibruk iår utan det får bli klart under sommaren. Det känns bra så att jag noga kan göra planeringen invändigt. Tror jag vill ha både fasta bäddar och hinkplantering. Hade även tänkt försöka ha ett vin därute om jag issolerar runt roten och gör någon form av bubbelhus runt stammen, för visst finns det vin som klarar ganska många minusgrader? Just nu om jag tittar ut känns det oändligt innan all snö ska vara borta, vi hade snöstorm igår så då kom det lite extra. Men bor man i fjällen får man ju finna sig i det

. Kommer antagligen att återkomma med önskemål om lite tips när det är dax. Har ni några tips redan nu tar jag tacksamt emot dessa.
Smolk i bägaren är att vi har fått vattenskada i hela källarplanet, och det är där jag håller till med mina sådder. Så just nu har jag lite panik vad jag ska hitta på. Har föreslagit för gubben att om vi sätter upp lysrör över frysboxen (som inte används) och sätter termostaten på "lagom" kanske jag kan ha sådderna i hundhuset iår. Vi får se om jag får igenom mitt brilljanta förslag. Det blir ju inte så mycke sådd där på locket men lite i alla fall.