Full version: Ringblomma frö
topplits
Hej! Finns det någon chans att fröna på ringblommorna klarat sig ute under vintern? Såg nu att det är ju fullt av frön på dom gamla blommorna. /Marie
Åsa, mälardalen zon 2
Extremt god chans, det brukar dyka upp massor av frösådda ringblommor året efter ifall man inte plockat bort frökapslarna.
topplits
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 30-01-2011, 10:51) *
Extremt god chans, det brukar dyka upp massor av frösådda ringblommor året efter ifall man inte plockat bort frökapslarna.

Åh, vad roligt! Det blir ju spännande att se var dom dyker upp. Tack, så mycket!
Lina och Olav
Trådkapning på gång.... coolgleam.gif

Någon som vet om asterfrön också kan klara sig över vinter?

blomkronan
CITAT (topplits @ 30-01-2011, 11:06) *
Åh, vad roligt! Det blir ju spännande att se var dom dyker upp. Tack, så mycket!

Jag plocka ringblomma som ogräs förra året, dom kom upp ÖVERALLT, och under lång tid... dom gror ojämt. Men dom var lätta att flytta på, på våren då dom titta upp mitt i gångarna flytta jag in dom i rabatten.... sen fick det räcka!! och jag drog upp resterade och slängde på komposten.
Maggan H
CITAT (Lina och Olav @ 30-01-2011, 17:11) *
Trådkapning på gång.... coolgleam.gif

Någon som vet om asterfrön också kan klara sig över vinter?

Jadå, aster självsår också sig!
Lina och Olav
CITAT (Maggan H @ 30-01-2011, 18:59) *
Jadå, aster självsår också sig!

Tack! Då håller jag tummarna jag med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon