Full version: buyarose.eu?
Garden bliss
Någon som har handlat där? Verkar ha stort utbud och bra priser, särskilt om man ska ha lite fler rosor. Men vågar man sig på det?
Garden bliss
Ingen som har provat? Eller hört talas om butiken?
svennis
Tittat lite! De vanliga rosorna finns. Billigt ..Åka ner o köpa? Skickar också.
Garden bliss
A ... nu ser jag att det kostar en rejäl slant att få det hemskickat. Får nog räkna på om det lönar sig, även om jag ska ha till en hel häck.
Alexander-VG-zon3
jag la till en beställning utan att fullfölja.

och dom ville ha betalt såhär ''Check/Money Order''

vad menas med money order ?

frakten blev 43.60€ men rosorna var ju billiga, dyraste var väl runt 70-80kr. men det är kanske små plantor. hade jag vetat hur man betalar så hade jag nog funderat över en beställning.
Christina i Taxinge~
Jag har aldrig hört talas om den firman.
Men frakten verkar dyyyyr om den är 43,60 euro!
Varför inte prova välkända Kordes som har billiga priser och frakten till Sverige är 18-22 euro.
Deras plantor är mycket bra! Jag köpte därifrån för ett antal år sedan när min rosmani var som störst smile.gif
Man skriver på engelska om det är nåt man behöver framföra.

KORDES

fuchsian
Hej,

Jag undrar bara en sak här, var finns dom? Åker till Tyskland och kollar lite runt om plantor och vad jag vill ha hem. Urk, endast med en bil gemensamt och kris om plats. Fick inte godkänt här hemma med att ta en kärra med, men just denna bil som rullar nu finns ingen dragkrok, till hans glädje ,,,,,,, ranting.gif
... Fuchsian ..... tummenupp.gif
renate
Jag kollade lite på tyska.Hittade inte fraktkostnad till Sverige men de skicka innom EU,Nära 400:- för frakt är otroligt dyrt.Flaxss med ''Check/Money Order' tror jag de menar att du ska betala hela summan i förskott,glöm inte att ange IBAN nr/Bic cod annar tar de 17€ extra.Allting var så krångligt att jag avstår från en beställning.Plantskolan ligger i Limburg/Holland
kerstin z5-6
Finns betydligt billigare firmor fa i Holland...
stennie
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-02-2011, 20:35) *
Finns betydligt billigare firmor fa i Holland...

ja! thanks.gif Tack för tippset, jag beställde 15 Austin-rosor, Härifrån!
Ezereht
Vad blev det för rosor Stennie?
stennie
Jo, det blev:

Glamis Castle
Charles Darwin
Charles Austin
Munstead wood
Falstaff
Lady of megginch
Ellen
Clair Austin
A Shropshire lad
Strawbweery hill
St Alban
Clair rose
Crown Princess Margareth

Vilket fynd, 94 Euro för alla dom, Ellen köpte jag 2 av, för den har jag försökt beställa direkt från England men den ville dom inte skicka till Sverige!?
Nu ser jag fram emot våren och jag hoppas att dom alla har överlevt vår något tuffa vinter!
Kajsa
950 kr ca ja det var billigt för så många, har du beställt dom nu eller ?

Var hos David Austins rosfirma förra våren och där var rosorna dyra en del kostade 200 kr/st. alltstå mer än Flora Linnea tar, men krukorna var mycket större och det var även rosorna, har aldrig sett något finare i rosväg.
Den buskros jag tog hem vägde med jord och kruka 8 kg, så ska det handlas mycket får man ta bilen.
stennie

Det var i höstas jag beställde! Det blir nog en ny laddning nästa höst coolgleam.gif ! Hälften av dom jag fick i höstas fick jag gräva ner i trädgårdslandet för att jag inte visste var jag skulle ha dom! whistling.gif
Garden bliss
Någon som kan tipsa om fler billiga utländska firmor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon