Full version: Dockkläder
sobbe
Är det nån där ute som vet var jag kan få tag på mönster att sy egna dockkläder.
Har en docka från 60-talet ca 37 - 40 cm som behöver en klänning.
ingrids
Vet inte om den fortfarande finns på bibliotek men jag växte upp med Hanne Galst: Sy och sticka till Stick-Lisa. Det är i och för sig 70tals kläder, men kanske stämmer de med din dockas stil.
*Stintan*
Låna boken Dockans nya kläder, av Gia Wiman Olsson på bibblan

Här kanske du kan få lite tips: http://kokalal.blogspot.com/2008/01/fler-dockklder.html
fuchsian
Hej,

Jag har en dockstudio och har mönster till det mesta.
Det beror på vilken stil du vill ha på dockans kläder, det går att ordna i så fall för jag ritar själv de mönster jag inte har eller ändrar på mönstret.

Mina antika kopior har underbara kläder, men det är ett måste till dom, men att förenkla något snyggt, det har jag gjort åt mina vänner som inte har själva kunnat detta.
Om du är intresserad, hör av dig. flirting.gif

Söker du något enkelt, så finns även i biblan att låna böcker om de enkla dockkläder. ....Fuchsian .....

OK, missade en sak, dockan ska ju ha -60-tals kläder, det finns mönster i mina böcker även för dom. ds.
sobbe
Som vanligt snabba svar på Odla tummenupp.gif

Tusen tack för dom. Ska kolla på biblioteket.

Fuchsian jag kommer maila dig.

thanks.gif
fuchsian
Hej,

Jag undrar när får du din docka tillbaka från reparationen?
Har du hunnit tänka på det jag skrev om kläderna och hur du vill ha det? ---- Fuchsian.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon