Suz
Hej!

I höstas köpte jag en påse blomjord och när jag öppnade den kryllade det av små flugor.
Jag ställde den öppnade påsen utanför dörren och där har den stått hela vintern.
Nu undrar jag, har flugor/ägg dött av kylan så jag kan använda den?
Eller är det bara att hälla ut den i backen?
Preussen
CITAT (Suz @ 30-01-2011, 16:22) *
Hej!

I höstas köpte jag en påse blomjord och när jag öppnade den kryllade det av små flugor.
Jag ställde den öppnade påsen utanför dörren och där har den stått hela vintern.
Nu undrar jag, har flugor/ägg dött av kylan så jag kan använda den?
Eller är det bara att hälla ut den i backen?

om den varit djupfryst har de med stor sannolikhet dött.
Vildörtsträdgård
Hej jag har fått flugor i jord jag har köpt på Willys var köpte du din flug-jord?
Suz
CITAT (Preussen @ 30-01-2011, 19:53) *
om den varit djupfryst har de med stor sannolikhet dött.

Det var ju mer än 20 minus ute. Men det kanske är dumt att chansa...vill inte ha hela huset fullt av flugor.

CITAT (Vildörtsträdgård @ 30-01-2011, 21:15) *
Hej jag har fått flugor i jord jag har köpt på Willys var köpte du din flug-jord?

Jag tror jag köpte den på Plantagen, men är inte säker, kan ha varit trädgården här i närheten också.
Jag har inte köpt den på Willys, det vet jag.
octachoron
CITAT (Vildörtsträdgård @ 30-01-2011, 21:15) *

Jag fick fullt med ohyra i såjord jag köpte på Willys.
Det var bara att slänga hela påsen och sådden.
Suz
Kollade nu och det är en påse Hasselfors U-jord från Plantagen.

Jag brukar aldrig köpa jord från butiker så som Coop eller Willys mm eftersom jag fått för mig att det är dålig jord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon