En bra ide´men förmodligen ska jag odla i stora krukor. Tänkte göra en ram av lecablock där sockeln ska fäs
tas på. Ev blir växthuset lite högre då beroende på hur högt över mark den sticker upp. Tror ni det fungerar med lecablock till ett växthus på 11.4 kvadrat?? Det är nämligen en sak som jag funderar mycket på eller blir det bättre med plintar.
Tackar så ödmjukas för alla svar jag fått hittills.
MVH Lena
CITAT (malcolm @ 31-01-2011, 11:15)

Kanalplast har den fördelen att det inte spricker lika lätt om grunden skulle sätta sig eller om det kommer en rejäl hagelskur, dessutom isolerar det bättre men som sagt det är inte lika snyggt och mycket av mysfaktorn går förlorad.
Ha ha nu fattar jag hur jag ska svara direkt på ett svar....
Vad tror du om säkerhetsglasen ?? Spricker de också relativt lätt av kylan ??
MVH Lena

Kanalplast har den fördelen att det inte spricker lika lätt om grunden skulle sätta sig eller om det kommer en rejäl hagelskur, dessutom isolerar det bättre men som sagt det är inte lika snyggt och mycket av mysfaktorn går förlorad.

Ha ha nu fattarjag hur jag ska svara direkt på ett svar....
Vad tror du om säkerhetsglasen ?? Spricker de också relativt lätt av kylan ??
MVH Lena