Full version: chilifrn i kyla?
swix13
Jag har nu stt 12 olika sorters och hoppas p att de snart ska titta upp. Dock har vi vldigt kallt i lgenheten, i fnstret dr de str r det bara 18-20 grader varmt. Tror ni att frna kan gro i den temperaturen? Om inte, kan jag prova eller frstrs de om de fr st dr i jorden? Min tanke var att lta dem st dr ett tag och om de inte gror flytta dem till ngot varmare stlle, dock inte bredvid ett fnster och lta dem gro dr....

Hur lnge brukar chilisar behva fr att gro?
Crazy4Flowers
Du kan ha dom mrkt och varmt tills dom gror dom behver inte ha ljus frns dom har tittat upp. Viktigare med vrmen.
swix13
Wohoo! Efter tv dagar p vr varma(re) toalett har mina jamaican yellow brjat gro. Nu r det bara att vnta p att jag fr tid att plantera om solrosorna och tobaksfrna som jag har i mitt "minivxthus" i andra kruokor s att jag kan placera ven detta varmare och mrkt...

Hur lnge kan de st i mrker efter det att plantorna brjat komma upp innan jag mste ta dem till fnstret? Tnkte att risken finns ju att de inte alla gror samtdigit....
Anja Danmark
Du br tage dem ud i lyset, s snart de er kommet frem, da de ellers vil blive meget lange og lyse...

Hvis du har set dem i samme krukke, kan det vre lidt svrt - men det er helt sikkert sdan, du fr de bedste planter.

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon