Jag har nu sått 12 olika sorters och hoppas på att de snart ska titta upp. Dock har vi väldigt kallt i lägenheten, i fönstret där de står är det bara 18-20 grader varmt. Tror ni att fröna kan gro i den temperaturen? Om inte, kan jag prova eller förstörs de om de får stå där i jorden? Min tanke var att låta dem stå där ett tag och om de inte gror flytta dem till något varmare ställe, dock inte bredvid ett fönster och låta dem gro där....
Hur länge brukar chilisar behöva för att gro?
Crazy4Flowers
31-01-2011, 20:38
Du kan ha dom mörkt och varmt tills dom gror dom behöver inte ha ljus förns dom har tittat upp. Viktigare med värmen.
Wohoo! Efter två dagar på vår varma(re) toalett har mina jamaican yellow börjat gro. Nu är det bara att vänta på att jag får tid att plantera om solrosorna och tobaksfröna som jag har i mitt "miniväxthus" i andra kruokor så att jag kan placera även detta varmare och mörkt...
Hur länge kan de stå i mörker efter det att plantorna börjat komma upp innan jag måste ta dem till fönstret? Tänkte att risken finns ju att de inte alla gror samtdigit....
Anja Danmark
03-02-2011, 07:34
Du bør tage dem ud i lyset, så snart de er kommet frem, da de ellers vil blive meget lange og lyse...
Hvis du har sået dem i samme krukke, kan det være lidt svært - men det er helt sikkert sådan, du får de bedste planter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.