Katta
Funderar på att beställa klematis från http://www.hot.ee/roogoja/inglise%20roogoja%20talu.htm
För något år sedan läste jag om "folk" som beställd därifrån för att deras klematisar ska vara ärdiga & bra.

Jag bor i zon 6-7 i Norrland, massvis med snö på vintern om det spelar ngn roll.

Är det någon här som vet?
Eva 33c
Många av de clematis de säljer är av typen som blommar på årsskotten och alltså gör det inget om de fryser helt ned under vintern. Då är snö en fördel. Jag har köpt två därifrån, minns inte namnen just nu, och de har funkat bra här i zon 5 i alla fall. Jag gillar att de börjar om varje år, för då kan man samplantera de med buskar utan att de riskerar att kväva dessa på sikt.
Finn Klematis
Hej!

Tala om vilken färg Du vill ha på klemisarna Du skal köpa,så skall jag lämna förslag.
Titta på på min hemsida finn.elh net
så kann Du Få förslag.
Har just fått veta att min hemsida är kapad.
Du kan komma in på den enligt följande.
Gå in på Google sök på Finn Eldh, sedan söker Du på Finn Eldh skapd på en Mac.
Lycka till
Finn
Bassam
Hej

De är tåliga till zon 7 .

H:Bassam

Katta
Tack så mycket för era svar! Då vet jag att jag kan gå till deras sida och riktigt gona ner mig i allat fin och drömma lite smile.gif

FInn: jag återkommer när jag bestämt mig för ungefär vilka färger jag önskar, all hjälp tages tacksamt emot.
Ezereht
Jag har en Multiblue som jag tror är därifrån. Sambeställde den med en kompis mamma i Kalix för flera år sen. Den kommer snällt varje år (z5 här).

Sant Finn det är ingen vårblom, utan det blir på hösten bara häruppe.
Finn Klematis
Hej!

Multi Blue är en spon av The President härdig zon 3 ev 4
klippgrupp 2. Kommer från England The President,
Multi Blue kommer från Holland.
Finns på Kivistiks lista.

Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon