Full version: Länka till bild
Myosotis
Har för mig att man tidigare kunde länka till en bild i sitt album här, men nu lyckas jag inte längre. confused.gif
Jag vill alltså länka någon annanstans ifrån för att visa en bild som jag har i mitt album här på odla, därför att jag inte lyckas ladda upp den på annat sätt på ett annat forum. När jag öppnar ett album kan jag klicka på en bild och den förstoras då upp, men det står fortfarande en massa saker och andra bilder syns nedanför, jag vill bara ha den bilden! Den är inte klickbar. Hur gör jag? Eller minns jag fel, det kanske inte går?
Biggan_
Men går det inte om du klickar upp bilden så den blir större, högerklickar, egenskaper, kopierar adressen och länkar in i andra forumet?
Fast det är kanske så att albumen är skyddade för att spridas på nätet?

Nu tänkte jag nog fel! Det är ju i så fall jag själv som sprider bilden!
Alba
edit - tog bort för att inte förvilla ännu mer då Myo löst problemet.
fuchsian
Hej Alba

Tack för info. Jag håller på med mina bilder till mitt album i forum och har fått in 4 mindre album. Sen har jag inte kommit längre med det, och jag måste skriva något under mina bilder.
Om man klickar på Mina album på den översta listan så finns det 3 olika album att kunna klicka på och se dom.
Jag hade en jädrans jobb innan jag med hjälpande medlem fick tips och sen började det fungera. . smiley_small_hug.gif

Vet du hur många bilder man kan ladda upp i mitt album? Är det bättre att göra fler album --- alltså endast blommor och trädgård på en och sen döpa de andra efter vad de ska innehålla?
Jag har svårt att ladda in mer än enstaka bilder, även att jag har förminskat dom rätt. Jag är inte säker på dessa saker, men det löser väl sig när jag har kommit så här långt. ..... tummenupp.gif ... Fuchsian ....
Myosotis
CITAT (Biggan_ @ 01-02-2011, 17:47) *
Men går det inte om du klickar upp bilden så den blir större, högerklickar, egenskaper, kopierar adressen och länkar in i andra forumet?

Det funkade! Tack! kiss.gif
Alba
CITAT (fuchsian @ 02-02-2011, 10:59) *
Hej Alba

Tack för info. Jag håller på med mina bilder till mitt album i forum och har fått in 4 mindre album. Sen har jag inte kommit längre med det, och jag måste skriva något under mina bilder.
Om man klickar på Mina album på den översta listan så finns det 3 olika album att kunna klicka på och se dom.
Jag hade en jädrans jobb innan jag med hjälpande medlem fick tips och sen började det fungera. . smiley_small_hug.gif

Vet du hur många bilder man kan ladda upp i mitt album? Är det bättre att göra fler album --- alltså endast blommor och trädgård på en och sen döpa de andra efter vad de ska innehålla?
Jag har svårt att ladda in mer än enstaka bilder, även att jag har förminskat dom rätt. Jag är inte säker på dessa saker, men det löser väl sig när jag har kommit så här långt. ..... tummenupp.gif ... Fuchsian ....

Jag vet inte hur mycket man kan ladda upp i ett album men jag tror att om man når max så kan man ber om mer utrymme.
Jag tycker det är bra att ha album döpta efter innehåll - tex krukväxter, trädgård, tavlor osv.

Om du vill lägga in flera bilder på en gång väljer du först det album du vill ha bilderna i och sen klickar du på knappen lägg till flera bilder.
Där bläddrar du upp alla bilder från din dator som du vill lägga in och sen klickar du längst ner ladda upp bilder
Man kan ladda upp max 10 bilder samtidigt - men det ser du ju för det finns bara 10 rader.
fuchsian
Alba,

Jag har gjort 4 album med var sitt område. Jag har förminskat tills de är lagom och jag har ju sett den 10 - listan och klickat dit mina bilder men ibland går det och sen går det inte alls.
Försöker med en bild i taget, men det kan bli stopp redan vid den första bilden.

Detta är lite för mycket just nu, men dock vill jag visa och ta fram det jag har. Vart skriver man komentaren om bilden? Jag måste nog förklara vid dockorna att en gjuten ängel är helvit, sen putsas den och bränns till porslin då den krymper och sen har jag en färdigmålad ängel bredvid.
Det är så att dessa dockor gjuts, putsas, bränns, målas flera olika omgångar mellan färgbränningar.
Annars vet inte den som inte har gjort dessa dockor om den långa proceduren till en färdig docka. ------- confused.gif
Jag har använt Paint för att förminska bilderna.

Jag är ju ännu nybörjare i detta och det blir därefter, enkelt rakt på utan fina inramningar eller annat arbete med foton, men jag ger mig inte, för nu har jag kommit i gång och jag vill ge er från mig som alla har gett och vissa har sådana underbara album som jag kan sätta mig och bara titta på dem.
Det ger så mycket när man inte mår så bra än. ........ tummenupp.gif Fuchsian .....
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 02-02-2011, 12:26) *
Det funkade! Tack! kiss.gif

Så bra då! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon