Ahh, idag känns det som vår! Strålande sol. klarblå himmel och till min stora lycka och fasa så har växterna kommit igång ute på balkongen. Inte bara de, bladlössen också. Fick nästan en chock av hur mycket löss det hade hunnit bli på sina ställen. Klematisen har kommit jättelångt på kort tid och har fullt med blomknoppar och nya skott överallt

Tyvärr var det högt ovanför min normala "tittnivå* som bladlössen hade kommit på att de kunde verka ostörda. Jag som har gått och synat varje nytt skott och blad i krukorna, att jag inte tänkte på att lyfta huvudet! Då hade i och för sig inte klematisen kommit så långt, får väl skylla på det!
Årets första krokus har slagit ut på balkongen! En sådan där härligt blålila variant med starkt orange mitt. Så sött!

Hyacinterna blommar också för fullt och eftersom temperaturen är låg så har de otroliga färger. Den blåa är riktigt riktigt intensiv!
Hädanefter blir det till att hålla koll på balkongväxterna med både vattning, lusbekämpning och skuggning här och där. Slut på vintervilan här!