Full version: Vårkänsla
Nutten
Ahh, idag känns det som vår! Strålande sol. klarblå himmel och till min stora lycka och fasa så har växterna kommit igång ute på balkongen. Inte bara de, bladlössen också. Fick nästan en chock av hur mycket löss det hade hunnit bli på sina ställen. Klematisen har kommit jättelångt på kort tid och har fullt med blomknoppar och nya skott överallt wub.gif Tyvärr var det högt ovanför min normala "tittnivå* som bladlössen hade kommit på att de kunde verka ostörda. Jag som har gått och synat varje nytt skott och blad i krukorna, att jag inte tänkte på att lyfta huvudet! Då hade i och för sig inte klematisen kommit så långt, får väl skylla på det!

Årets första krokus har slagit ut på balkongen! En sådan där härligt blålila variant med starkt orange mitt. Så sött! smile.gif Hyacinterna blommar också för fullt och eftersom temperaturen är låg så har de otroliga färger. Den blåa är riktigt riktigt intensiv!

Hädanefter blir det till att hålla koll på balkongväxterna med både vattning, lusbekämpning och skuggning här och där. Slut på vintervilan här!
Lars-Olof Arvids
Här i Stenungsund har små snödroppar börjat titta upp i trädgårdarna. De bryr sig tydligen inte om att det kom snö igår och var rejält kallt på natten. Nu skiner dock solen så att man kan ana våren i luften, så snart kanske det börjar blomma även uppe hos mig som bor betydligt högre än samhället.

Olle
Blomstertanten
ohmy.gif Krokusarna är totalt översnöade ! sad.gif

Våren kom av sig rejält ! unsure.gif Eller har den bara gömt sig ?
Fialotta
Åhhh...vad jag blir avis när
ni pratar krokus o snödroppar unsure.gif
Nutten
CITAT
Åhhh...vad jag blir avis när
ni pratar krokus o snödroppar

Du kan kanske fusknjuta och köpa några blommande krokus i kruka och ha inomhus ett litet tag? Eller har de inte börjat sälja sådant däruppe än?
Ella
Jag saknar mitt förra hus!!! Där hade jag alla vårblommor i en söderrabatt och de kom upp tidigt rolleyes.gif nästan för tidigt blink.gif wub.gif wub.gif Här har jag min trädgård i öster nästan i nordost. Mina vårblommor sover och kommer att sova längst av alla.

Jag får ge mig ut på promenad i villa områdena, vår blomme jakt. Inte så mycket som en vintergäck har jag fått se...och det kan väl inta vara att de är så sena unsure.gif unsure.gif

Jag vill ha en vårblommerabatt i söder wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon